Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banery

Onturtle 1150x150

loga na www miedzy banery

Mecalac 10 2023 750 x 200loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Hengst maj

Silniki wodorowe wewnętrznego spalania

Hyundai Doosan Infracore (HDI) przyspiesza prace nad silnikami wodorowymi wewnętrznego spalania (silnikami wodorowymi) po zakończeniu etapu projektowania i  wprowadzeniu prototypu.

Silnik wodorowy tworzony przez HDI to 11-litrowy silnik generujący moc 300  kW (402  KM) i  moment obrotowy 1700  Nm przy 2000  obr./min. Jest zgodny z  normami Tier 5/Stage V/Euro 7, które wymagają ograniczenia emisji o  90% od obecnego poziomu w  celu spełnienia wymagań dotyczących zerowej emisji CO2 (poniżej 1  g/kWh) i  zerowego wpływu na środowisko (neutralność emisyjna w  UE).

Silniki wodorowe wykorzystują wodór o  niskiej czystości, dzięki czemu są trwałe, ekonomiczne i  charakteryzują się dużą gęstością energii, co czyni je najbardziej odpowiednimi silnikami dla średnich i  dużych pojazdów oraz pojazdów pokonujących duże odległości. Jedno 10-minutowe ładowanie pozwala na przejechanie do 500  km. Silniki te są o  25-30% bardziej ekonomiczne niż ogniwa paliwowe czy akumulatory, biorąc pod uwagę cenę pojazdu i  koszty serwisowania.

HDI planuje wykorzystać istniejącą technologię i  infrastrukturę dotyczącą silników, aby obniżyć koszty i  przyspieszyć komercjalizację. Nowe silniki wodorowe zostaną zainstalowane w  pojazdach użytkowych, takich jak ciężarówki i  duże autobusy oraz w  maszynach budowlanych. Walidacja zostanie przeprowadzona do 2024  r., a  masowa produkcja na pełną skalę planowana jest na 2025  r.

HDI zaprezentuje różne produkty, w  tym silniki H2ICE, akumulatory EV i  w  pełni hybrydowe układy napędowe typu plug-in na targach CONEXPO 2023, które odbędą się w  marcu w  Stanach Zjednoczonych. Stoisko działu silników firmy HDI będzie znajdowało się na drugim piętrze hali South Hall pod numerem S84044.

Kim Joong-soo, kierownik działu silników w  firmie HDI, powiedział: „Silniki wodorowe wewnętrznego spalania będą stosowane w  średnich i  dużych pojazdach użytkowych, takich jak ciężarówki, autobusy i  maszyny budowlane, a  także w  średnich i  dużych agregatach prądotwórczych.  Dołożymy wszelkich starań, aby osiągnąć neutralność węglową, opracowując ekologiczne technologie związane z wykorzystaniem wodoru w odpowiedzi na coraz bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące emisji dwutlenku węgla obowiązujące na rynku.”

 

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE