Uta listopad

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banerybp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

Ładowarki kołowe 20-25 t

Nie tylko budowy

Place budów to naturalne wręcz środowisko ładowarek, ale pracują także w wielu innych miejscach. Dzięki dodatkowemu wyposażeniu można przystosować je do wielu zadań.

 

Ładowarki sprawdzają się na budowach, w kopalniach piasku i żwiru, kamieniołomach, wysypiskach śmieci, kompostowniach, zakładach utylizacji odpadów, składach opału, tartakach, betoniarniach, cementowniach, na wszelkich placach przeładunkowych materiałów sypkich, w rolnictwie.

– Coraz częściej znajdują nabywców wśród właścicieli betoniarni i cementowni – przyznaje Iwona Kicińska, administrator ds. sprzedaży oraz marketingu w firmie Intrac (Case). – Jedna z większych firm działających w tej branży jest naszym stałym klientem, w ciągu dwóch ostatnich miesięcy dostarczyliśmy im dwie ładowarki, w okolice Radomska oraz Wrocławia. Kolejną dziedziną, gdzie sprawdzają się ładowarki Case są składowiska odpadów, zakłady recyklingu – posiadamy maszyny specjalnie przygotowane do tego typu prac. Poza typową budowlanką wymienić można jeszcze żwirownie, kopalnie.

 

Można wybierać

Czołowi producenci starają sie jak najbardziej dopasować sprzęt do potrzeb użytkownika. I tak Dressta ze Stalowej Woli może wyposażyć model 534E w specjalistyczne urządzenia na indywidualne zamówienie, przykładowo wysięgnik dźwigowy do 7 ton, wykonać wersję arktyczną (temperatura pracy do -50 stopni Celsjusza), czy wersję do pracy na gorącym żużlu.

Nabywcy Liebherrów najczęściej decydują się na różne łyżki, widły, urządzenia przesiewające, także łańcuchy na opony. Ładowarki LiuGong są dostarczane z dodatkowymi łyżkami do materiałów lekkich, łyżkami wysokiego wysypu, chwytakami, widłami. W przypadku marki Case wygląda to tak, że w większości są dodawane różnego rodzaju łyżki. Na przykład łyżka zamykana, z klapą do lekkich odpadów świetnie sprawdza się na wysypiskach. We wszystkich sprzedanych ładowarkach, na życzenie klienta, można zamontować układ centralnego smarowania. Popularne są również łyżki wysokiego wysypu, szybkozłącza, czy wyciszenia maszyny.

Co jest najważniejsze?

 – Jednym z najważniejszych parametrów branych pod uwagę przez nabywcę jest relacja ceny maszyny do jakości – mówi Magdalena Skowyra-Jelonek , specjalista ds. marketingu w Waryński Trade (LiuGong). – Nie dotyczy to wyłącznie ceny zakupu nowego sprzętu, ale także kosztów jego eksploatacji, usług serwisowych i części zamiennych. Klienci przykładają również dużą wagę do wydajności czy żywotności maszyny, które są szczególnie istotne przy intensywnej eksploatacji w trudnych warunkach otoczenia, takich jak duże zapylenie, wysoka temperatura.

Dla klientów Liebherra liczy się przede wszystkim jakość, wykonanie, niezawodność, komfort pracy operatora.

– Uważam, że w przypadku ciężkich maszyn cena nie jest i nie powinna być głównym kryterium wyboru – dodaje Iwona Kicińska z Intracu (Case). – Nabywcy tych maszyn zwykle dobrze wiedzą, czego potrzebują. Dlatego profesjonalnie porównują parametry, pojemność, udźwig łyżki, masę wywracającą (tutaj ładowarki Case są bezkonkurencyjne), blokadę mostów, długość ramion, szybkość i efektywność cyklu pracy. Z pewnością poziom spalania paliwa ma duże znaczenie. Warto też zwrócić uwagę na zabezpieczenie maszyny przed zapłonem, szczególnie gdy w okolice silnika mogą dostać się łatwopalne substancje (praca w pyle, wysypiska śmieci). Należy pamiętać, że każdy klient ma inne potrzeby i należy się do nich dopasować.

 

Komputery, komputery

Nowoczesne technologie informatyczne już nie dziwią w tym segmencie, stosowane są przez coraz większą liczbę marek. Przykładowo Doosan DL420-5 został fabrycznie wyposażony w bezprzewodowy system zarządzania flotą CoreTMS. Rozwiązanie dostępne wcześniej wyłącznie jako opcja stanowi teraz standard we wszystkich maszynach serii DL-5. System zaprojektowany specjalnie dla Doosana dostarcza, poprzez satelitę i sieci komórkowe, obszernych informacji na temat wydajności maszyny.

CoreTMS to rozwiązanie do zarządzania flotą i zasobami przez sieć, bardzo przydatne w przypadku sprawowania kontroli nad wydajnością i bezpieczeństwem pracy maszyn, podkreślające znaczenie konserwacji zapobiegawczej. Umożliwia kontrolę nad wieloma maszynami Doosan znajdującymi się w różnych lokalizacjach, wspomaga monitorowanie stopnia ich zużycia w celu oceny doboru sprzętu do danego zastosowania. Może również stanowić narzędzie operatorów maszyn, umożliwiając bardziej wydajną pracę oraz podając informacje dotyczące maszyn zastępczych w przypadku przerw w pracy spowodowanych konserwacją lub awarią.

 

Case 1021F

Masa operacyjna modelu 1021F wynosi 24.399 kg, z łyżką 4,2 m sześc. (jest jeszcze 4,4 m sześc.). Turbodiesel rozwija 320 KM, ma system oczyszczania spalin SCR (Selective Catalytic Reduction), czyli z AdBlue. Konstruktorzy zastosowali podwójny system oczyszczania powietrza doprowadzonego do silnika, z filtrem podstawowym i końcowym. Ładowarka została zaprojektowana z myślą o eksploatacji w kopalniach surowców skalnych. Wyposażono ją w hydromechaniczną skrzynię biegów. Rozwiązanie to posiada wszystkie zalety napędu hydrostatycznego, ale jego trwałość jest porównywalna z tradycyjną, mechaniczną skrzynią. Przekładnia automatycznie dobiera odpowiedni bieg (4 w przód, 3 w tył) do prędkości obrotowej silnika.

 

 

 

 

 

Caterpillar 972M XE


Masa robocza 24.897 kg, ze standardową łyżką 4,8 m sześć. z przykręcaną krawędzią tnącą. Silnik Cat z technologią ACERT o mocy 315 KM spełnia wymogi emisji spalin Stage IV. Pojemność łyżek waha się od 2,9 do 9,9 m sześć. Bezstopniowa przekładnia Cat posiada „wirtualne” 4 biegi do przodu i 3 wsteczne. Moc jest przekazywana przez moduł wariatora (pompa hydrauliczna i silnik), oraz równoległy mechanizm zębaty zapewniający wysoką wydajność. Bezstopniowe przełożenia wariatora umożliwiają pracę silnika w bardziej wydajnym zakresie roboczym niezależnie od prędkości jazdy maszyny. Podstawowe zalety 972M XE to niezawodność, produktywność, komfort użytkowania,  małe zużycie paliwa, do 35 proc. mniejsze w porównaniu z maszynami serii K z klasycznym napędem.

 

 

 

 

 

 

Doosan DL420-5

Odznacza się nowym wyglądem, zwiększoną wydajnością, oszczędnością paliwa i bogatym, seryjnym wyposażeniem. Masa robocza 22,9 t, silnik spełniający normę Stage IV to 6-cylindrowa Scania DC13 o mocy 345 KM. Wysoki moment przy niskiej prędkości obrotowej pozwala zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 10 proc. i sprawia, że maszyna reaguje błyskawicznie. Maksymalna prędkość na V biegu (skrzynia ZF) 37 km/h. Łyżka ma pojemność 4,0 m sześc. Ładowarka jest wyposażona w blokadę momentu obrotowego (TCLU), która – po aktywowaniu – uruchamia się automatycznie. Blokada zapewnia bezpośrednie przeniesienie napędu pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów, gwarantując brak strat momentu obrotowego od biegu II do V.

 

 

 

 

 

 

Dressta 534E

Polska ładowarka, zmodernizowana wersja popularnego niegdyś modelu Ł-34. Masa eksploatacyjna 534E wynosi 21 t. Maszynę napędza silnik Cummins o mocy 227 KM. Standardowy osprzęt stanowi łyżka 3,4 m sześc. Do dyspozycji użytkowników jest osprzęt dodatkowy: widły nastawne (udźwig do 5 t), chwytak hydrauliczny do bali (do 5,5 t), łyżka do płodów rolnych (5,6 m sześc.), łyżka do kamieni (2,7 m sześc.), łyżka do węgla (5,7 m sześc.), wciągarka hydrauliczna. Maksymalna prędkość przekracza 40 km/h. Do przeniesienia napędu służy skrzynia biegów typu power shift (4 do przodu i 4 do tyłu), przełączalna pod obciążeniem, sterowana elektrycznie. Czas podnoszenia wysięgnika 6 s, wysypu 2 s, opuszczania wysięgnika 3,5 s.

 

 

 

 

HYUNDAI

Hyundai HL770- 9A to ładowarka kołowa z silnikiem Cummins QSL9. Wysokoprężna, czterosuwowa jednostka, chłodzona cieczą, turbodoładowana, z chłodnicą powietrza, z bezpośrednim wtryskiem, sterowana elektronicznie. Moc maksymalna wynosi 224 kW. Pojemność skokowa 8,9 l. Zastosowano sprzęgło hydrokinetyczne o płynnej zmianie momentu, jednostopniowe. W przeniesieniu napędu uczestniczy w pełni automatyczna przekładnia z wałem pośrednim (płynna zmiana przełożeń i kierunku). Napęd przenoszony jest na cztery koła. W konstrukcji ładowarki zastosowano sztywną oś przednią i wahliwą oś tylną. System hydrauliczny bazuje na technologii load –sensing, uzależniając wydatkowany przepływ oleju od potrzeb wynikających z charakteru wykonywanej w danym momencie pracy. Ciężar roboczy ładowarki wynosi 23,5-24,3 t.  

 

 

 

 

 

 

JCB 457 ComandPlus

Nowy model należy do największych ładowarek JCB. Podstawowe dane techniczne: maksymalna masa ze standardowym ramieniem 20.681 kg, pojemność łyżki do materiałów ciężkich 3,1 - 3,5 m sześc., silnik wyposażony w układ EGR oraz SCR, moc silnika MTU o pojemności 7,7l = 263 KM. Maszyna wyposażona w najnowocześniejszą kabinę JCB ComandPlus zapewniającą bardzo duży komfort pracy operatora. Ładowarka JCB 457 jest produkowana w wersji z przeznaczeniem do pracy w bardzo trudnych warunków przy utylizacji śmieci lub do transportu ładunków powodujących korozję. Innowacyjny elektroniczny układ sterowania może stopniowo wyłączać sprzęgło dla zapewnienia lepszej wydajności. Skrzynia ZF, cztery biegi do przodu (w opcji pięć), trzy do tyłu. Osie ZF, pompa hydrauliczna Rexroth.

 

 

 

 

 

Komatsu WA470-7

Podstawowe parametry: masa eksploatacyjna od 23.725 kg do 24.230 kg, moc turbodiesla Komatsu 273 KM, pojemność łyżki 4,1-6,0 m sześć. Model ten łączy w sobie osiągi, komfort i ekonomikę paliwową. W maszynie zastosowano nowy, w pełni automatyczny układ sterowania silnikiem Komatsu Smart Loader Logic, który precyzyjnie reguluje moment obrotowy jednostki napędowej w każdej fazie pracy, zmniejszając zużycie paliwa bez utraty wydajności. Nowy układ napędowy i udoskonalona funkcja blokady wydajnej przekładni hydrokinetycznej (4 biegi do przodu i do tyłu) pozwala rozwijać w obu kierunkach prędkość 39 km/h. Standardem jest satelitarny system monitorujący Komtrax pozwalający zarządzać maszynami za pośrednictwem internetu.

 

 

 

 

 

 

Liebherr L 576

Masa 24.250 kg, silnik 279 KM, łyżki od 4,0 do 13,0 m sześć. Spalanie niższe do 25 proc. w stosunku do urządzeń podobnej klasy i wielkości zostało osiągnięte dzięki hydrostatycznemu napędowi jezdnemu i elektronicznemu układowi sterowania Liebherr Power Efficiency (LPE). Układ ten optymalizuje współpracę elementów układu napędowego. Specjalne rozwiązania dotyczące konstrukcji podnoszącej łyżkę pozwalają na uzyskanie wysokiego momentu obrotowego i dużych sił w górnym obszarze podnoszenia. Poza tym możliwe jest precyzyjne prowadzenie równoległe w całym obszarze podnoszenia. Obsługa jest ułatwiona, punkty konserwacji podstawowych podzespołów są dostępne z poziomu podłoża.

 

 

 

LiuGong CLG 877

Ładowarka kołowa o masie operacyjnej 24,5 t, wyposażona w sześciocylindrowy, turbodoładowany silnik diesel Cummins’a o mocy brutto 290 KM. Standardowa pojemność łyżki wynosi 4,2 m sześć. Maszyna odznacza się wysoką wydajnością i trwałością przy zachowaniu niskich kosztów eksploatacji. Jest oparta na komponentach renomowanych producentów. Poza silnikiem Cummins warto wspomnieć o automatycznej skrzyni biegów ZF (4 biegi do przodu, 3 do tyłu) full powershift z funkcją kick down, o mostach ZF przystosowanych do dużych obciążeń z systemem LSD poprawiającym przyczepność kół i wydłużającym ich żywotność, a także o układzie centralnego smarowania SKF. Funkcja podgrzewania paliwa ułatwia rozruch silnika w niskich temperaturach. Maszyna posiada w standardzie układ amortyzacji i stabilizacji łyżki, oraz wielofunkcyjny joystick FNR.  

 

 

 

 

 

NEW HOLLAND

            New Holland ma nowe ładowarki kołowe z serii C: W170C, W190C i W230C wyróżniające się m.in. zastosowaniem technologii SCR, zapewniającej zgodność z normą emisji spalin Tier 4 Interim. Zastosowano wysokoprężne silniki Common rail o poj. 6,7 l, zapewniające moc 133 kW (model W170C), 154 kW (W190C) i 168 kW (W230C). Odpowiednio do bieżącego zastosowania maszyny operator może skorzystać z możliwości wyboru jednego z czterech trybów pracy, co pozwala na dostosowanie mocy silnika do wykonywanej pracy i optymalizację jego wydajności. Ładowarki New Holland wyróżniają się także wydajnym układem hydraulicznym oraz automatyczną pięciobiegową skrzynią przekładniową zapewniającą krótsze cykle robocze, jak również zmniejszenie zużycia paliwa. Do poszczególnych wersji tonażowych można zastosować łyżki o poj. odpowiednio: 2,49; 3,25 i 3,63 m sześc. Maksymalna wysokość załadunku wynosi od niespełna 4 m (w najmniejszej wersji ładowarki) do 4,12 m (W190C i W230C).

 

 

 

VOLVO      

Rodzina ładowarek Volvo serii H (Złoty Medal na tegorocznych targach Intermasz) wprowadzona w bieżącym roku obejmuje modele L110H (18 t), L120H (20t), L150H (25t), L180H (28t), L220H (32t) i L250H (35t), wyposażone w 8 i 13-litrowe silniki Volvo spełniające normę emisji spalin EU STAGE 4 obowiązującą od 1 stycznia br. Efektywność poprawiono dzięki zastosowaniu technologii OptiShift, która łączy w sobie opatentowaną technologię RBB (Reverse By Braking) oraz przekładnię hydrokinetyczną (popularnie zwaną zmiennikiem momentu obrotowego) z funkcją blokady. Maszyny posiadają sprawdzony i opatentowany przez Volvo Construction Equipment układ kinematyki typu TP (Torque Parallel), zapewniający duże siły wyrywania i podnoszenia przy równoległym prowadzeniu osprzętów roboczych, a główną zaletą tego systemu jest stała siła obrotu łyżki w całym zakresie podnoszenia wysięgnika. Elementem wyposażenia jest system monitorowania Contronic (w języku polskim), sprawdzający parametry poszczególnych podzespołów (poziomy płynów, ciśnienia, temperatury). Komputer diagnostyczny posiada unikatowe na rynku oprogramowanie Volvo - MATRIS. 

 

 

XCMG LW640G

Eksploatacyjna masa maszyny produkowanej Polsce to 20,5 t, jest przeznaczona do ciężkich prac, również pod ścianą w odkrywkowych kopalniach. Udźwig standardowej łyżki 4,5 m sześc. wynosi 7 t. Cykl pracy może trwać mniej niż 12 s. Układ roboczy typu Z. Silnik Shanghai Diesel Engine, 240-konny. Skrzynia ZF z czterema biegami do przodu i trzema wstecz. Oba mosty Merritor, mokre, przedni mocowany sztywno, tylny wahliwie. Kabina z seryjną klimatyzacją. Wyposażenie dodatkowe to centralny układ smarowania Beka-Max oraz monitoring cofania (kolorowa kamera plus ekran LCD).

 

 

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE