loga na www miedzy banery

Interhandler kwiecień

loga na www miedzy banery

BANER Prometeon

loga na www miedzy banery

Prido

loga na www miedzy banery

BP kwiecień

loga na www miedzy banery

Banner Branzowy TGX PROMO 2025 M 01 FINAL 1170 x 150

Renault Trafic, od Pronaru

Zabudowa warsztatowa Trafica, z lekkich elementów, dla mobilnych ekip serwisowych to wspólna propozycja Renault i Pronaru.

Od razu wyjaśnijmy, Pronar mieści się w Gajkowie niedaleko Wrocławia, żeby nie mylić go z innymi firmami o podobnej nazwie. Profesjonalną zabudową pojazdów użytkowych dolnośląska firma zajmuje się ponad dwie dekady. Reprezentuje w naszym kraju producenta zabudów Wilhelm Bott z Niemiec. I właśnie od Botta pochodzą moduły Vario 3. Ale zanim zostały one zamontowane, trzeba było przygotować wnętrze furgonu. Wybór wersji z wysokim dachem H2 jest oczywisty w przypadku takiego samochodu, wewnętrzna wysokość (przed zabudową) wynosi 1.898 mm, a nie 1.387 mm jak w H1. Konstrukcja zabudowy jest lekka, z aluminium anodowanego. Podłogę pokrywa 9-milimetrowa, ciemna sklejka: antypoślizgowa, wodoodporna, zabezpieczona wpuszczanymi profilami aluminiowymi przy obu wejściach do ładowni. Zabezpieczenie ścian, sufitu i częściowo drzwi od wewnątrz tworzą płyty PCV grube na 5 mm. I teraz moduły Bott - lewa strona to wielofunkcyjny regał wyposażony w zestaw szuflad, półek, kuwet oraz system do transportu długich elementów. Jest nawet szafka zamykana na kluczyk. Po prawej stronie mamy regał z systemem szuflad oraz półek z zestawem walizek i organizerów; także dwie szuflady otwierane od strony przesuwanych, bocznych drzwi. Mamy ławkę z miękkim siedziskiem oraz dwie, bardzo długie szuflady wysuwane z jej wnętrza na zewnątrz, przez boczne drzwi. Blisko siedziska - mobilne biuro, czyli wysuwany (obracany) blat zainstalowany w lewym module zabudowy.

     2 Kopiowanie     3 Kopiowanie     4 Kopiowanie

Oczywiście w wozie dla serwisantów nie mogło zabraknąć takich elementów jak: rozkładany blat z imadłem na obrotowej podstawie (z prawej strony z tyłu), uchwyty plus pasy transportowe, mocowania na spraye, węże, przewody, kuweta na dokumenty, pojemnik na drobne elementy. W podłodze i po suficie biegną poprzecznie trzy pary szyn transportowych airline. Włączniki oświetlenia LED na suficie znajdują się wygodnie, przy bocznych i tylnych drzwiach. Egzemplarz widoczny na fotografiach był świeży, gdy go odbierałem miał na liczniku 2.804 km, zabudowa sprawiała bardzo dobre wrażenie i wszystkie jej elementy działały perfekcyjnie. I bardzo przydatna, wobec braku wieszaków w kabinie, okazała się półka w ładowni, nad kabiną właśnie.

Pod względem poduszek testowy Trafic prezentuje wysoki poziom - sześć, ale cztery z nich jako dodatki: boczne i kurtynowe. Fabryczną opcją był też hak holowniczy, z pewnością ekipy serwisowe będą z niego korzystały. Inna opcja to pakiet Vision, a w nim światła przeciwmgłowe. Gwarancja 2 lata, lakier 3 lata, antykorozyjna 12 lat - wszystko bez limitu przebiegu, przeglądy auta co 30.000 km lub 2 lata. Gwarancja na zabudowę trwa 2 lata, nie potrzeby wykonywania przeglądów zabudowy.

  5 Kopiowanie     6 Kopiowanie     7 Kopiowanie   8 Kopiowanie  

Renault Trafic Furgon L2H2 2.0 Blue dCi 170 Extra, czterodrzwiowy, trzymiejscowy furgon, długość 5480 mm, szerokość 1956 mm, wysokość 2498 mm, ładownia przed zabudową 8,9 m sześc., napęd na przód, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, 1998 ccm, 170 KM przy 3500 obr./min, prędkość maksymalna 176 km/h, od 0 do 100 km/h w 10,8 s, spalanie w cyklu mieszanym 6,9-7,9 l/100 km, cena 136.500 zł netto (167.895 zł brutto), z zabudową w przedstawionej konfiguracji 166.000 zł netto (204.180 zł brutto).

 

Tekst i fot. Jacek Dobkowski