Renault Trafic, od Pronaru
Zabudowa warsztatowa Trafica, z lekkich elementów, dla mobilnych ekip serwisowych to wspólna propozycja Renault i Pronaru.
Od razu wyjaśnijmy, Pronar mieści się w Gajkowie niedaleko Wrocławia, żeby nie mylić go z innymi firmami o podobnej nazwie. Profesjonalną zabudową pojazdów użytkowych dolnośląska firma zajmuje się ponad dwie dekady. Reprezentuje w naszym kraju producenta zabudów Wilhelm Bott z Niemiec. I właśnie od Botta pochodzą moduły Vario 3. Ale zanim zostały one zamontowane, trzeba było przygotować wnętrze furgonu. Wybór wersji z wysokim dachem H2 jest oczywisty w przypadku takiego samochodu, wewnętrzna wysokość (przed zabudową) wynosi 1.898 mm, a nie 1.387 mm jak w H1. Konstrukcja zabudowy jest lekka, z aluminium anodowanego. Podłogę pokrywa 9-milimetrowa, ciemna sklejka: antypoślizgowa, wodoodporna, zabezpieczona wpuszczanymi profilami aluminiowymi przy obu wejściach do ładowni. Zabezpieczenie ścian, sufitu i częściowo drzwi od wewnątrz tworzą płyty PCV grube na 5 mm. I teraz moduły Bott - lewa strona to wielofunkcyjny regał wyposażony w zestaw szuflad, półek, kuwet oraz system do transportu długich elementów. Jest nawet szafka zamykana na kluczyk. Po prawej stronie mamy regał z systemem szuflad oraz półek z zestawem walizek i organizerów; także dwie szuflady otwierane od strony przesuwanych, bocznych drzwi. Mamy ławkę z miękkim siedziskiem oraz dwie, bardzo długie szuflady wysuwane z jej wnętrza na zewnątrz, przez boczne drzwi. Blisko siedziska - mobilne biuro, czyli wysuwany (obracany) blat zainstalowany w lewym module zabudowy.
Oczywiście w wozie dla serwisantów nie mogło zabraknąć takich elementów jak: rozkładany blat z imadłem na obrotowej podstawie (z prawej strony z tyłu), uchwyty plus pasy transportowe, mocowania na spraye, węże, przewody, kuweta na dokumenty, pojemnik na drobne elementy. W podłodze i po suficie biegną poprzecznie trzy pary szyn transportowych airline. Włączniki oświetlenia LED na suficie znajdują się wygodnie, przy bocznych i tylnych drzwiach. Egzemplarz widoczny na fotografiach był świeży, gdy go odbierałem miał na liczniku 2.804 km, zabudowa sprawiała bardzo dobre wrażenie i wszystkie jej elementy działały perfekcyjnie. I bardzo przydatna, wobec braku wieszaków w kabinie, okazała się półka w ładowni, nad kabiną właśnie.
Pod względem poduszek testowy Trafic prezentuje wysoki poziom - sześć, ale cztery z nich jako dodatki: boczne i kurtynowe. Fabryczną opcją był też hak holowniczy, z pewnością ekipy serwisowe będą z niego korzystały. Inna opcja to pakiet Vision, a w nim światła przeciwmgłowe. Gwarancja 2 lata, lakier 3 lata, antykorozyjna 12 lat - wszystko bez limitu przebiegu, przeglądy auta co 30.000 km lub 2 lata. Gwarancja na zabudowę trwa 2 lata, nie potrzeby wykonywania przeglądów zabudowy.
Renault Trafic Furgon L2H2 2.0 Blue dCi 170 Extra, czterodrzwiowy, trzymiejscowy furgon, długość 5480 mm, szerokość 1956 mm, wysokość 2498 mm, ładownia przed zabudową 8,9 m sześc., napęd na przód, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, 1998 ccm, 170 KM przy 3500 obr./min, prędkość maksymalna 176 km/h, od 0 do 100 km/h w 10,8 s, spalanie w cyklu mieszanym 6,9-7,9 l/100 km, cena 136.500 zł netto (167.895 zł brutto), z zabudową w przedstawionej konfiguracji 166.000 zł netto (204.180 zł brutto).
Tekst i fot. Jacek Dobkowski