loga na www miedzy banery

Interhandler kwiecień

loga na www miedzy banery

BANER Prometeon

loga na www miedzy banery

Prido

loga na www miedzy banery

BP kwiecień

loga na www miedzy banery

Banner Branzowy TGX PROMO 2025 M 01 FINAL 1170 x 150

Renault Kangoo wewnętrzna izoterma

Klientami na tego typu zabudowy są m.in. hurtownie farmaceutyczne, firmy cateringowe, firmy zajmujące się transportem artykułów spożywczych.

Popularny furgon „Kangur” został przygotowany przez BMB z Lublina. Warto podkreślić, że Renault z powodzeniem, od lat współpracuje z polskimi zabudowcami. Zabudowa tego Kangoo ma ściany, sufit i drzwi przygotowane do utrzymywania odpowiedniej temperatury na stałym poziomie, w zakresie ok. 0-8 stopni Cesjusza. Jak podaje Renault, zaletą zabudowy izotermicznej wykonanej z laminatu poliestrowo-szklanego grubości 2 mm i materiału izolacyjnego XPS grubego na 40 mm (bez mostków cieplnych) jest wysoka odporność i wytrzymałość. Dodatkowo, dzięki lekkim materiałom, całość wyróżnia się niską masą. Tylne i boczne drzwi są izolowane włókniną izolacyjną. Tylne otwierają się pod kątem prostym, z blokadą. Izolowaną podłogę o grubości 40 mm pokryto szarą, samopoziomującą wylewką Marothaan. Dodatkowo podłoga została osłonięta aluminiową blachą ryflowaną, tak samo jak ściany do wysokości nadkoli (opcje), nadkola tylko minimalnie ograniczają szerokość ładowni. Testowy egzemplarz posiadał trzy inne elementy dodatkowego wyposażenia zabudowy. Agregat chłodniczy Zanotti Z120 B-E, ze sterownikiem stojącym na lewym brzegu deski rozdzielczej, rzecz jasna z podglądem temperatury w komorze ładunkowej. Listwę mocowania ładunku w połowie wysokości zabudowy z drążkiem oraz kurtyny PCV w tylnych drzwiach, z możliwością demontażu każdej z siedmiu listew.

1 Kopiowanie     2 Kopiowanie     3 Kopiowanie     4 Kopiowanie

Z kolei bardzo przydatnymi dodatkami do auta były czujniki parkowania obejmujące przód, tył i boki (czujniki po bokach zderzaków); LED-owe światła z przodu, w tym przeciwmgłowe; IKey, czyli karta Renault hands-free; zewnętrzne lusterka elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane; kamera Rear View Assist. Kamera ta zastępuje wewnętrzne, wsteczne lusterko, została umieszczona na dachu z tyłu auta, wyświetlacz w kabinie, pod sufitem daje obraz dobrej jakości, z możliwością jego ustawienia. Dzięki tym wszystkim opcjom eksploatacja Kangoo przebiega łatwiej - manewrowanie, zamykanie auta, jego otwieranie. „Extra” to nazwa podstawowego poziomu wyposażenia. Renault dba o bezpieczeństwo, m.in. daje w „blaszaku” seryjnie sześć poduszek.

Fabryczna gwarancja: 2 lata, na lakier 3, antykorozyjna 12 lat. Przeglądy należy wykonywać co 30 tys. km, względnie co 2 lata. Zbyt małe są cyferki na nalepce na drzwiach kierowcy z ciśnieniem w ogumieniu. Sprawdziłem, bo musiałem po kilkudziesięciu kilometrach dopompować wszystkie, cztery koła.

5 Kopiowanie     6 Kopiowanie     7 Kopiowanie     8 Kopiowanie

Renault Kangoo 1.5 Blue dCi 115 L2 Extra, czterodrzwiowy, dwumiejscowy furgon, długość 4910 mm, szerokość 1860 mm, wysokość 1854 mm (wymiary bez zabudowy), ładownia 4,3 m sześc. (przed zabudową), napęd na przód, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, 1461 cm sześc., 116 KM przy 3750 obr/min, maksymalnie 175 km/h, od 0 do 100 km/h 12,5 s, spalanie w cyklu mieszanym 5,1-5,7 l/100 km, cena 96.300 zł netto (118.449 zł brutto), zabudowa w przedstawionej konfiguracji 33.500 zł netto (41.205 zł), razem 129.800 zł netto (159.654 zł brutto).

 

Tekst i fot. Jacek Dobkowski