Uta wrzesień

loga na www miedzy banery

2. Truck machines 1170x150 px v2

loga na www miedzy banery

Bosch filtry truck 1170x150

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Eurowag

loga na www miedzy banery

Fuchs

loga na www miedzy banery

hella wrzesień

loga na www miedzy banery

1150x300 Actros L

Mercedes eSprinter prawie 7-metrowy

Elektryczny Sprinter ma teraz silnik zintegrowany z tylną, napędzaną osią.

To całkowita zmiana, poprzednio silnik z przodu poruszał przednią oś. Z długą karoserią wiąże się zawsze wysoki dach, co przynosi w efekcie pojemną ładownię 14 m sześc. Standardowe drzwi z prawej strony ładowni miały w testowym egzemplarzu zaskakującą opcję, mianowicie elektryczne domykanie, za 1.589 zł (wszystkie ceny netto). Takich rzeczy można spodziewać się raczej w bogato wyposażonych, osobowych Mercedesach. Już podczas oględzin auta przed jego odbiorem od importera zauważyłem, że nie trzeba mocno pociągać tych drzwi, aby skutecznie się zamknęły. Z tyłu wejście ułatwia seryjny stopień. Tylne drzwi miały dwie opcje, obie przydatne, blokadę na 90 st. (343 zł) i otwieranie o prawie 270 st. (2.170 zł). A wewnątrz czekało eleganckie wykończenie – drewniane wyłożenie ścian i tylnych drzwi do wysokości dachu (4.575 zł), drewniana podłoga (3.154 zł) oraz cztery nieotwierane okna w suficie (2.209 zł), dwa większe i dwa mniejsze. Przy wchodzeniu do środka możesz korzystać z dwóch, stalowych, dużych uchwytów z prawej strony, z boku i z tyłu. Wewnętrzna wysokość przekraczająca dwa metry, 2.009 mm, umożliwia swobodne przemieszczanie się w wyprostowanej pozycji. Do mocowania ładunku służy tuzin uchwytów, 10 w podłodze uzupełnione dwoma na ścianie grodziowej, tudzież listwy na bocznych ścianach (1.614 zł). Wszystko OK, ale ładowność ze standardowym wyposażeniem wynosi ledwie 764 kg, jak wyszukałem na polskiej stronie marki, czyli jest to pojazd do objętościowych ładunków o niskim ciężarze właściwym. Przy DMC 3,5 tony masa własna wynosi aż 2.736 kg. Zdecydowanie korzystniej wypada cięższy wariant, o DMC 4,1 t, czyli nadal dla kierowców z prawem jazdy B (granica dla tej kategorii przy elektryku wynosi 4,25 t), z ładownością 1.341 kg.

1 Kopiowanie     2 Kopiowanie     3 Kopiowanie     4 Kopiowanie

eSprinter zachwyca ciszą podczas jazdy z miejskimi prędkościami. W trasie już tak cichutko nie jest, dochodzą szumy powietrza, także opon, tym niemniej hałas nie męczy. Testowy furgon miał opcjonalnie (623 zł) podwyższoną maksymalną prędkość z 90 km/h do 120 km/h, do której dobijał bez większych ceregieli. Przy najmniejszej baterii 56 kWh netto i zapotrzebowaniu na energię w granicach 26-28 kWh/100 km zasięg 200 km jest możliwy, ale tak raczej na ostatnich elektronach. Polecam przy tym program jazdy (Drive Mode) Maximum Range zamiast drugiego, domyślnego Eco. Dodam, że większe akumulatory magazynują 81 i 113 kWh.

Przeglądy w eSprinterze są co 40.000 km względnie 1 rok, zależnie co nastąpi wcześniej. Tak samo jak w innych elektrykach pierwsze cztery przeglądy dostajesz w cenie samochodu. Klima „chodzi” na stary czynnik R-134a. Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów, na brak korozji perforacyjnej do 12 lat, przy serwisowaniu auta u „autoryzowanego partnera serwisowego Mercedes-Benz”. Certyfikat baterii 8 lat/160.000 km lub 300.000 km z pakietem Complete.

5 Kopiowanie     6 Kopiowanie     7 Kopiowanie     8 Kopiowanie

Mercedes-Benz eSprinter Furgon Pro 314 długi, czterodrzwiowy furgon, trzymiejscowy, długość 6967 mm, szerokość 2020 mm, wysokość 2720 mm, ładownia 14,0 m sześc., napęd na tylne koła, bateria trakcyjna 56 kWh netto, silnik elektryczny 136 KM, maksymalnie 90 km/h (opcjonalnie 120 km/h), od 0 do 100 km/h brak danych, zużycie prądu w cyklu mieszanym WLTP 34,3 kWh/100 km, cena 277.900 zł netto, 341.817 zł brutto.

 

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE