Uta wrzesień

loga na www miedzy banery

2. Truck machines 1170x150 px v2

loga na www miedzy banery

Bosch filtry truck 1170x150

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Eurowag

loga na www miedzy banery

Fuchs

loga na www miedzy banery

hella wrzesień

loga na www miedzy banery

1150x300 Actros L

Maxus e-Deliver 7 ten jest na prąd

Model oznaczony cyfrą 7 może być na prąd, wówczas nazywa się e-Deliver 7, albo na olej napędowy i wtedy jest Deliverem 7.

Na początek testujemy elektryka. Elektryczne „paliwo” zdradza wyżej położona podłoga ładowni, co widać po otwarciu drzwi, zwłaszcza tylnych, dwuskrzydłowych. Wprawdzie bateria trakcyjna o dużej pojemności 88 kWh netto nie zajmuje całego miejsca między osiami, znajduje się bliżej przednich kół, ale wiadomo że nikt w przestrzeni ładunkowej nie będzie robił uskoków. A propos drzwi, przesuwane z lewej stanowią seryjne wyposażenie, w mnóstwie innych dostawczych musisz za to dopłacać. Natomiast z prawej strony przy otwieraniu drzwi automatycznie wysuwa się stopień – bardzo oryginalny element seryjnego wyposażenia. Stopień jest antypoślizgowy i szeroki, ale nie na tyle, żeby zagrażał piszczelom osób stojących przy e-Deliverze 7. Generalnie wszystkie drzwi chodzą lekko i precyzyjnie. Tylne, dwuskrzydłowe otwierają się o 90 st., potem do 180 st., wystarczy wyjąć obejmę z mocowania. Przy powrocie do 90 stopni czy do zamknięcia nie musisz nic robić. Cennik wyszczególnia 6 uchwytów do mocowania ładunku, ale testowy egzemplarz okazał się pod tym względem lepszy – 8 uchwytów, z czego 6 w podłodze, 2 na dole ściany grodziowej. Maxus podaje objętość ładowni w cenniku, nie wszystkie marki tak robią (niestety). 6,7 m sześc. to całkiem sporo, tak samo jak ładowność wynosząca dokładnie 1.020 kg.

1 Kopiowanie     2 Kopiowanie     3 Kopiowanie     4 Kopiowanie

Deska rozdzielcza (solidnie zmontowana, z miękkimi fragmentami) jest podobna do tej z większego modelu, czyli e-Delivera 9. Kryje w sobie kilka specyficznych rozwiązań. Mam na myśli przede wszystkim włączanie świateł mijania, bo nie ma żadnego pokrętła czy dźwigienki, ani z lewej strony kokpitu ani przy kierownicy. Tak jak w luksusowym vanie Maxus MIFA 9 sterowanie zewnętrznym oświetleniem odbywa się poprzez… centralny ekran. Trzeba znaleźć grafikę z sylwetką auta, widzianą z prawej strony, nieco z góry i nacisnąć kółeczko obok pola Światło. Wtedy wyskoczy ramka z czterema propozycjami, m.in. światłami mijania. Także z centralnego ekranu włączysz przeciwmgielne z przodu i z tyłu. Hamulec ręczny uruchamiasz małym uchwytem z lewej strony deski rozdzielczej. Obok znajduje się przełącznik Mode, którym wybierzesz trzy tryby jazdy: Normal (domyślny), Power, Eco. Zwracam uwagę zwłaszcza na Eco, prędkość zostaje ograniczona do 90 km/h. Zresztą maksymalna na dwóch pozostałych trybach to tylko 120 km/h. Tak już w dostawczych elektrykach jest, dla porównania e-Deliver 9 rozwija 100 km/h. A zasięg? Realnie e-Deliver 7 zużywa do 30 kWh/100 km przy jeździe drogą ekspresową czy autostradą. Na innych szlakach „pali” mniej, osiągniecie 300 km z kawałkiem staje się realne.

Przeglądy są co 30 tys. km lub 2 lata. Gwarancja podstawowa 5 lat lub 160 tys.km przebiegu, zaś na baterię HV 8 lat lub 250 tys.km (wskaźnik zachowania pojemności baterii 70 proc.). Do tego dochodzi gwarancja na korozję 3 lata i na perforację 10 lat.

5 Kopiowanie     6 Kopiowanie     7 Kopiowanie     8 Kopiowanie

Maxus e-Deliver 7 Van N1, pięciodrzwiowy, trzymiejscowy furgon, długość 5364 mm, szerokość 2030 mm, wysokość 1990 mm, ładownia 6,7 m sześc, napęd na przód, silnik elektryczny 204 KM, maksymalnie 120 km/h, od 0 do 100 km/h w 11,6 s, pojemność akumulatora 88 kWh netto, średnie zużycie energii brak danych, zasięg w cyklu mieszanym WLTP 362 km, w cyklu miejskim WLTP 524 km, cena promocyjna 194.990 zł netto (239.838 zł brutto).

 

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE