Uta wrzesień

loga na www miedzy banery

2. Truck machines 1170x150 px v2

loga na www miedzy banery

Bosch filtry truck 1170x150

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Eurowag

loga na www miedzy banery

Fuchs

loga na www miedzy banery

hella wrzesień

loga na www miedzy banery

1150x300 Actros L

Ford Tourneo Courier

Osobowy i wysoki. Ford Tourneo Courier to dostawczy Transit Courier w wersji osobowej.

Auto przestronne, dobrze zachowujące się na drodze, ale tylko z benzyniakiem 1.0. Tak jak można się spodziewać, ten silnik ma trzy cylindry. Charakterystyczne buczenie słychać przy miejskich prędkościach jazdy. Ford podaje maksymalną prędkość 175 km/h, ale żeby do niej dobić, trzeba wykazać się niezłą cierpliwością na niemieckiej autostradzie. Natomiast w mieście silniczek pookazuje znacznie lepszy temperament, maksymalny moment obrotowy 200 Nm nadciąga już przy 1750 obr/min. I co równie ważne, do pracy sprzęgła i dźwigni zmiany biegów trudno wnosić jakiekolwiek zażalenia. Ba, biegi, sześć plus wsteczny, wchodzą wręcz wzorowo. Ford potrafi. Spalanie? Cóż, mały trzycylindrowiec ma sporo pracy, więc nastaw się na rezultaty powyżej 8 l/100 km. Na nalepce dotyczącej klimatyzacji został wymieniony większy, benzynowy motor, niedostępny w Polsce 1.5. Ale on również jest trzycylindrowy, więc może to niewielka strata, że go nie uświadczysz w polskich salonach. Ford od wielu, wielu lat słynie z dopracowanych podwozi. Tutaj konstrukcja zawieszenia przedstawia się prosto – kolumny z przodu i belka skrętna z tyłu, ale to Ford, więc wszystko zostało ustawione jak trzeba. Najlepiej układ kierowniczy, chodzący z dobrze dobranym, wyraźnym oporem. A miedzy skrajnymi położeniami kierownicy są tylko niewiele ponad dwa obroty, co w Fordzie nie zaskakuje.

1 Kopiowanie     2 Kopiowanie     3 Kopiowanie     4 Kopiowanie

W kabinie miejsca pod dostatkiem, a nad głowami jest go wręcz w nadmiarze. Z powodu znacznej, wewnętrznej wysokości trzeba zadzierać głowę, aby skorzystać z wewnętrznego lusterka i porządnie unosić ręce, żeby przytrzymać się górnych uchwytów (są cztery). Na środkowej konsoli znajdują się dwa gniazda USB, A i forowane przez Unię C. Na obu auto integruje się ze smartfonem i możesz mieć nawigację z telefonu na centralnym, dotykowym ekranie. Pasażerowie z tyłu nie dysponują wprawdzie osobnymi nawiewami powietrza, ale mogą wsunąć stopy pod fotele (również gdy fotel kierowcy został maksymalnie opuszczony). Bagażnik odznacza się regularnymi kształtami i półką, która można też umieścić w znacznie niższej pozycji. Dwie, asymetryczne części kanapy dają się złożyć i ustawić w takiej portfelowej pozycji, w pionie.

5 Kopiowanie     6 Kopiowanie     7 Kopiowanie     8 Kopiowanie

Wersja Active jest najdroższa w gamie, tańsze są Trend i Titanium. Zawsze podstawę stanowi Trend. W Active dodano m.in. 17-calowe, efektowne alufelgi, Goodyeary Efficient Grip Performance 2 były z Polski, osłony nadkoli w kolorze tworzywa sztucznego, inny grill, adaptacyjny tempomat. Urządzenie o tyle ciekawe, że można wybrać jego tryb adaptacyjny albo zwykły, bez hamowania przed poprzedzającym pojazdem. Gwarancja na auto, w tym na lakier, trwa 2 lata, na perforację 12. Przeglądy co 2 lata lub co 30 tys. km.

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost Active, pięciodrzwiowy, pięciomiejscowy kombivan, długość 4343 mm, szerokość 1813 mm, wysokość 1836 mm, bagażnik 570 l/2162 l, napęd na przód, trzycylindrowy, rzędowy silnik benzynowy, 998 ccm, 125 KM przy 6000 obr./min, maksymalnie 175 km/h, od 0 do 100 km/h w 11,3 s, średnie spalanie 6,7-6,8 l/100 km, cena 114.513 zł.

 

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

 

Tagi: Ford, Tourneo Courier, Active.

 

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE