Renault Trafic, na wakacje kamper
Wielokrotnie przedstawialiśmy dostawcze Renowki z różnymi zabudowami, ale z taką pierwszy raz. Oto Trafic L2H1 jako kamper przygotowany przez firmę Wavecamper.
Renault definiuje, że to propozycja dla aktywnych, szukających pojazdu użytkowo-kempingowego do całorocznego wykorzystania. Istnieje kilka możliwości aranżacji wnętrza. Kamper z 4 miejscami do jazdy i 4 miejscami do spania, pojazd na co dzień z maksymalnie 6 fotelami, mobilne biuro (montaż foteli tyłem do kierunku jazdy), przewóz większych gabarytów oraz sprzętu sportowego. „Nasz” samochód, 4-osobowy kamper odpowiadał pierwszemu wariantowi, 2 osoby śpią na dole, 2 na górze – tutaj komfort zapewniają plastikowe elementy pod materacem. Obciążenie obu łóżek wynosi 180 kg. Wavecamper działa w Polsce, w miejscowości Palędzie. Ponieważ nie podaje dokładniejszej lokalizacji, dopowiemy, że jest z woj. wielkopolskiego. Wavecamper specjalizuje się w takich zabudowach na bazie Volkswagena Transportera T6.1 i właśnie Renault Trafica. Jak zrobić kampera na bazie furgonu? Elementów seryjnego wyposażenia jest dużo: dach sypialny, zasłony, termomaty, 2 fotele w systemie szynowym, obrotnica przednich foteli, dolne łóżko 200 cm x 125 cm, kuchnia ze zlewem, kuchenką, lodówką kompresorową, szafkami, szufladami, schowkami, blatem roboczym, zabudowa meblowa z szafkami, instalacja elektryczna z dodatkowym akumulatorem, gniazdami 12 V, 230 V, 6 gniazdami USB, z ładowarką indukcyjną, oświetlenie LED, zewnętrzne gniazdo CEE do dodatkowego zasilania auta, instalacja solarna z 2 panelami na dachu, powietrzne ogrzewanie postojowe Eberspächer Diesel, instalacja wodna ze zbiornikami na szarą wodę i czystą (po 19 l), zewnętrzny prysznic.
To bynajmniej nie koniec, Wavecamper proponuje opcje. W tym egzemplarzu były cztery, mianowicie toaleta turystyczna, przetwornica Dometic Sinepower DSP 612 600/1200 W, uchwyt na tablet, markiza Fiamma F35 Pro. Muszę przyznać, że tylne fotele na szynach poruszają się lekko, a trzeba maksymalnie przesunąć je do przodu, żeby rozłożyć dolne łóżko. Podczas przygotowania jego części pod głowę, warto złożyć oparcia tylnych foteli. Bo można niechcący je uszkodzić przy stawianiu nóg pod łóżkiem. Prawidłowe zakotwiczenie tych foteli w pozycji do jazdy to wciśnięcie dźwigni pod siedziskiem w skrajne, dolne położenie, tuż przy podłodze. Rozkładanie dachu nie wymaga specjalnej siły. Trzeba uważać, aby przy składaniu 2 plastikowe uchwyty (mocowanie dachu z przodu) znalazły się na dole.
Przeglądy Renault wyznacza co 40.000 km względnie co 2 lata. Daje na całe auto gwarancję 2 lat bez limitu przebiegu, na lakier 3 lata, na perforację 12. Gwarancję można wydłużyć w kilku wariantach, maksymalnie do 5 lat albo 200.000 km. Wavecamper udziela 2-letniej gwarancji na zabudowę, nie wymaga przeglądów zabudowy. Ewentualne naprawy mogą być robione w ASO Renault lub bezpośrednio w firmie Wavecamper, w zależności od ich skomplikowania.
Renault Trafic Furgon L2H1 2.0 dCi 170 EDC Extra, czterodrzwiowy, trzymiejscowy furgon (po przebudowie czteromiejscowy kamper), długość 5480 mm, szerokość 1956 mm, wysokość 1967 mm, ładownia 7,75 m sześc., napęd na przód, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, 1997 ccm, 170 KM przy 3500 obr./min,, maksymalnie - brak danych, od 0 do 100 km/h 10,0 s, średnie spalanie 6,8-7,8 l/100 km, cena 136.200 zł netto, czyli 167.526 zł brutto, po zabudowie od 253.200 zł netto (od 311.436 zł brutto).
Tekst i fot. Jacek Dobkowski
Tagi: Renault, Trafic, kamper, Wavecamper