Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banery

Onturtle 1150x150

loga na www miedzy banery

Mecalac 10 2023 750 x 200loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Hengst maj

Mercedes EQV, dla siedmiorga

Ekstradługa karoseria, bogate wyposażenie seryjne i opcjonalne, prestiżowa marka – tylko wsiadać i jechać w trasę.

Opisywaliśmy już elektrycznego Mercedesa EQV w sześciomiejscowej wersji (2 + 2 + 2), teraz testujemy siedmioosobowego, o układzie 2 + 2 + 3. Pierwsza uwaga, Mercedes pomija oba przednie fotele, stosując określenia 1. rząd i 2. rząd na miejsca w części przeznaczonej wyłącznie dla pasażerów. Tak więc za przednimi fotelami mamy dwa kolejne fotele, natomiast na samym tyle miejsce dla trzech osób, konkretnie dwuosobową kanapę i przylegający do niej fotel z prawej. Wszystkie miejsca są wygodne, z długimi siedziskami. Fotele w środkowym rzędzie mają po dwa podłokietniki. Po jednym podłokietniku, od strony środka auta, mają przednie fotele. Druga uwaga, podróżujący nie mogą za dużo ważyć wraz z pakunkami, ładowność wynosi jedynie 550 kg. Tak więc średnio na osobę i jej bagaż przypada 78,5 kg. Mało, ale przecież wszystko w Unii musi być fit. Mercedes podaje masę własną 3.025 kg, jest to wartość uwzględniająca 75-kilogramowego szofera, czyli bez niego auto posiada masę 2.950 kg. Przy DMC 3.500 kg daje to wspomniane 550 kg ładowności. Gdy podróżuje się bez pasażerów z tyłu, można złożyć pięć tylnych oparć w celu polepszenia widoczności.

1 Kopiowanie     2 Kopiowanie     3 Kopiowanie     4 Kopiowanie

Mercedes nie oszczędzał przy wyposażaniu testowego wozu, którego skalkulował na 431.927 zł netto (531.270 zł brutto), na sporo ponad pół miliona. Był dostępny w zeszłym pakiet Edition 2023, a w nim np. czarna, skórzana tapicerka, pneumatyczne zawieszenie Airmatic, oświetlenie ILS LED, szereg dodatków stylistycznych, jak spojler AMG w tylnej klapie. Były elektrycznie przesuwane boczne drzwi, przednie fotele z elektryczną regulacją i wentylacją (można ją włączyć jednocześnie z podgrzewaniem), automatyczna klimatyzacja Thermotronic z przodu i półautomatyczna Tempmatic z tyłu (ze sterowaniem z centralnego, dotykowego ekranu oraz pod sufitem), nagłośnienie Burmester Surround, aktywny radarowy tempomat Distronic Plus.

W informacji handlowej, którą dostałem od importera Mercedesa, dla egzemplarza widocznego na fotografiach wyznaczono aż sześć zasięgów! Teoretycznie najlepiej ekstradługi EQV wypada w obszarze miejskim i śródmiejskim, aż 498 km, a najgorzej na autostradzie, jedynie 273 km. Tak już jest z elektrykami – wszystkimi – że jazda w mieście, z mniejszymi prędkościami i częstą rekuperacją skutkuje mniejszym zapotrzebowaniem na energię. Poza miastem elektryk „pali” więcej, odwrotnie niż auto z konwencjonalnym silnikiem. Średnia w cyklu mieszanym, 340 km, nie zawsze jest możliwa do osiągniecia. W trasie, prowadzącej przeważnie po drodze ekspresowej, ekstradługi EQV potrzebował 32-35 kWh/100 km, co oznacza zasięg poniżej 300 km przy baterii 90 kWh netto.

5 Kopiowanie     6 Kopiowanie     7 Kopiowanie     8 Kopiowanie

W cenie elektrowozu jest pakiet przeglądów przez 4 lata. Przeglądy są wyznaczane przez system Assyst Plus, zazwyczaj co 12 miesięcy lub 40 tys. km. Gwarancja przedstawia się typowo dla Mercedesa, 2 lata bez limitu kilometrów, 12 lat perforacyjna. Gwarancja na akumulator trakcyjny to 8 lat lub 160 tys. km.

 Mercedes-Benz EQV 300 Avantgarde ekstradługi, pięciodrzwiowy, sześciomiejscowy van (2 + 2 + 2), w opcji siedmiomiejscowy jak testowy egz. (2 + 2 + 3), albo ośmiomiejscowy (2 + 3 + 3), długość 5370 mm, szerokość 1928 mm, wysokość 1968 mm (z relingami), bagażnik 1410/5010 l, napęd na przód, silnik elektryczny 204 KM, maksymalnie 160 km/h, od 0 do 100 km/h brak danych, średnie zużycie energii 29,3 kWh/100 km, cena 375.150 zł brutto, czyli 305.000 zł netto.

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE