Renault Kangoo Van, Mały warsztat
Renault sprzedaje wiele, różnych pojazdów modyfikowanych. Oto kolejny przykład, Kangoo Van z warsztatową zabudową przygotowaną przez Mobil Car.
Na dachu znalazł się opcjonalny, aluminiowy bagażnik z rolką ułatwiającą załadunek. Wszystkie belki zostały wykonane w formie szyn transportowych. To na zewnątrz, bo najważniejsze czeka w środku. Mamy tam zabudowę warsztatową Sortimo SR5 Regal Individual 2 według indywidualnego projektu, będącą integralną częścią stelaża na tzw. szynie rotacyjnej. Chodzi o to, że ta szyna daje możliwość obrotu o około 90 st. w stronę drzwi przesuwnych. Testowy wóz w wersji Pack Clim Open Sesame by Renault był pozbawiony słupka B z prawej strony. Cały regał jest połączony z ażurową przegrodę za składanym fotelem pasażera. Obracając przegrodę zarazem obraca się regałem. Siły do tego nie trzeba, ba, jest nawet pomocniczy, długi uchwyt z boku zabudowy, wyłożony miękką pianką. Jeżeli obawiasz się, że prawe drzwi szoferki może zamknąć wiatr, obróć przegrodę do samego końca, czyli poza mocowanie w złożonym oparciu fotela pasażera. Wtedy nie będzie możliwa kolizja prawych drzwi z regałem. Elegancko, precyzyjnie wykonany regał ma sześć poziomów. Od samej góry: trzy półki, sześć szufladek, szuflada i walizka, trzy duże szuflady, trzy półki, duża szuflada zamykana na kluczyk. Wszystkie półki i dolna szuflada mają miękkie dna. Z lewej strony obok regału jest czarny pojemnik z uchwytem, mocowany do podłogi w dwóch miejscach. Spośród sześciu, fabrycznych punktów mocowania ładunków pozostawiono pięć. Nie ma punktu z prawej strony z przodu, pod regałem.
Podłoga Sobo Grip to sklejka antypoślizgowa plus uchwyty do mocowania ładunku w postaci sześciu zagłębień. Inne, poza bagażnikiem dachowym, opcje to m.in.: zabezpieczenie bocznych ścian i drzwi z płyt polipropylenowych Sowa Flex, szyny transportowe Pro Safe jako elementy nośne zabudowy, LED-owe oświetlenie przestrzeni ładunkowej. Podstawowa, seryjna zabudowa, czyli Sortimo SR5 i podłoga Sobo Grip kosztowała 11.500 zł netto, w momencie przygotowywania testowego samochodu w połowie 2021 r.
Fabryczna gwarancja na Renault biegnie 2 lata, na lakier 3, antykorozyjna 12. Przeglądy trzeba robić co 30.000 km, lub co 2 lata. Gwarancja na zabudowę 2 lata. Nie ma potrzeby wykonywania przeglądów tej zabudowy. Jeżeli byłby problem techniczny z zabudową, wystarczy kontakt z ASO Renault. Serwis Renault uzgodni zakres i sposób naprawy z firmą Mobil Car (producent zabudowy i przedstawiciel Sortimo na Polskę), która dostarczy ewentualne części zamienne. Naprawę wykona serwis Renault, do którego zgłosił się klient.
Renault Kangoo Van 1.5 Blue dCi 95 Pack Clim Open Sesame by Renault, czterodrzwiowy, dwumiejscowy furgon, długość 4486 mm, szerokość 1919 mm, wysokość 1864 mm (wymiary bez bagażnika na dachu), ładownia 3,3 m sześc., z uchylną przegrodą 3,9 m sześc., napęd na przód, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, 1461 cm sześc., 95 KM przy 3750 obr/min, maksymalnie 164 km/h, od 0 do 100 km/h 13,6 s, spalanie w cyklu mieszanym 5,2-5,5 l/100 km, cena obecnie oferowanej wersji Extra Open Sesame by Renault 91.900 zł netto (113.037 zł brutto), z zabudową od 103.400 zł netto (127.182 zł brutto).
Tekst i fot. Jacek Dobkowski