Uta wrzesień

loga na www miedzy banery

2. Truck machines 1170x150 px v2

loga na www miedzy banery

Bosch filtry truck 1170x150

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Eurowag

loga na www miedzy banery

Fuchs

loga na www miedzy banery

hella wrzesień

loga na www miedzy banery

1150x300 Actros L

Mercedes T Najbardziej osobowy

Citan Furgon, Citan Tourer, klasa T – od dostawczego do najbardziej osobowego, tak przedstawiają się Mercedesy na bazie Renault Kangoo.

Jeżeli nie będziemy przejmowali się tym rodowodem „nie premium”, klasa T może przekonać licznymi zaletami. Mimo belki skrętnej w tylnym zawieszeniu prowadzi się tego Mercedesa całkiem przyjemnie, T nie męczy w kilkusetkilometrowych podróżach. Właściwości jezdne to zasługa sprężyn „o określonej twardości” oraz amortyzatorów z odpowiednią dobraną siłą tłumienia na przedniej i tylnej osi. W testowym egzemplarzu był opcjonalny, 7-biegowy automat. Warto podkreślić prawidłowy kierunek manualnej zmiany dźwignią, redukcja to ruch do przodu (łopatek przy kierownicy nie ma). A jeżeli chcesz wrzucić zbyt niski bieg, skrzynia zachowa go w pamięci, poczeka i włączy go, gdy obroty nieco spadną. Prześwit 165 mm i kształt zderzaków z kątem natarcia 15,9 st. i katem zejścia 22,9 st. pozwalają na bezstresowe parkowanie, podjeżdżanie ku krawężnikom itp. Mercedes dba o bezpieczeństwo, seryjnie daje siedem poduszek, w tym centralną z przodu, z prawej strony oparcia fotela kierowcy. Tak jak w Renault Kangoo dostęp do wnętrza wypada wręcz wzorowo. Przednie drzwi otwierają się o kąt prosty, tylne są przesuwane, klapa bagażnika unosi się wysoko i całkiem łatwo zamknąć ją przy pomocy wiszącego uchwytu z prawej strony. Również do maski nie mogę wnosić zastrzeżeń, otwiera się na dwóch siłownikach i ma wygłuszającą wykładzinę.

1 Kopiowanie     2 Kopiowanie     3 Kopiowanie     4 Kopiowanie

Jednak mimo tej wykładziny zawsze słychać w kabinie, że motor pracuje na olej napędowy. Pali lekko ponad 6 l/100 km, forsowne gonitwy na autostradzie podniosą ten wynik w granice 8 l. Ładowność wynosi tylko 506 kg. Oczywiście, wszyscy staramy się być eko i fit, ale jeśli wsiądzie do Mercedesa T pięciu dorodnych mężczyzn po 100 kilo, to na bagaż praktycznie nie zostanie żadna rezerwa. Wśród innych minusów T wymienić można za krótkie daszki przeciwsłoneczne, grube słupki dachowe A zabierające nieco widoczności, brak blokady otwartej pokrywy schowka między fotelami.

Klasy T dotyczą identyczne warunki gwarancji jak Citana: 2 lata, na brak korozji perforacyjnej 12 lat, obie bez limitu przebiegu. Przeglądy powinny być wykonywane wg wskazań układu Assyst Plus, przy idealnym stylu użytkowania co 30 tys. km albo co 2 lata. Jak zaznaczono w instrukcji obsługi, wskazanie okresów międzyobsługowych pełni jedynie funkcję pomocniczą. W razie utrudnionych warunków eksploatacji należy częściej wymieniać np. filtr powietrza, olej silnikowy, filtr oleju. Utrudnione warunki to np. regularna eksploatacja w mieście z częstym zatrzymywaniem, częsta eksploatacja w górach lub na drogach o złej nawierzchni, kurz. A w przypadku zwiększonego obciążenia pojazdu częściej muszą być sprawdzane opony.

 5 Kopiowanie     6 Kopiowanie     7 Kopiowanie     8 Kopiowanie

Mercedes-Benz T 180 d, pięciodrzwiowy, pięciomiejscowy kombivan, długość 4498 mm, szerokość 1859 mm, wysokość 1857 mm (z relingami), bagażnik 517/2390 l napęd na przód, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, 1461 cm sześc., 116 KM przy 3750 obr/min, maksymalnie 175 km/h, od 0 do 100 km/h 11,7 s, spalanie w cyklu mieszanym 5,7 l/100 km, cena 143.714 zł brutto (z automatem 155.402 zł brutto).

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE