Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banery

Onturtle 1150x150

loga na www miedzy banery

Mecalac 10 2023 750 x 200loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Hengst maj

Volkswagen Multivan 1.4, van z kablem

Nowy Multivan jest dopracowany i cichy, ale może przyjąć prąd zmienny (AC) o mocy zaledwie 3,6 kW, to stanowczo za mało.

Przez pokładową ładowarkę tylko 3,6 kW uzupełnianie akumulatora trakcyjnego o użytecznej pojemności 10,4 kWh ciągnie się ponad trzy i pół godziny. Pod koniec ładowania możliwości przyjmowania prądu zmniejszają się z tych słabych 3,6 kW do mniej więcej 1,8-2 kW. Taki spadek to normalna sprawa w każdym zelektryfikowanym czy elektrycznym aucie, fizyki nie oszukasz. Gniazdko znajduje się na przednim, prawym błotniku. Zasięg na samym prądzie fabryka określa na 47 km, w realnym świecie pokonasz 35 km, no może 40 km przy delikatnym operowaniu pedałem gazu. Elektryczny tryb E-Mode jest domyślny, drugi to Hybrid. Do zmiany trybów służy centralny, dotykowy ekran, ewentualnie pedał gazu. Jeśli na E-Mode dasz dużo gazu, obudzisz silnik spalinowy, benzynowy 1.4. Gdy spalinowy nie jest już potrzebny, posłusznie się sam wyłączy, bez żadnych drgań. Cyfrowy obrotomierz chodzi oryginalnie, z godziny 12 w dół, w prawo. Z prądu masz 115 KM, z bezołowiowej 150 KM, moc systemowa wynosi 218 KM, co pozwala na swobodne podróżowanie z autostradowymi prędkościami. Ale uwaga, zbiornik normalnego paliwa mieści tylko 45 l, więc nie gwarantuje długotrwałej, intensywnej jazdy bez tankowania. A ponieważ ładowanie ciągnie się i ciągnie, w trasie kupisz benzynę (o ile w ogóle będziesz miał wybór między ładowarką a dystrybutorem).  

1 Kopiowanie     2 Kopiowanie     3 Kopiowanie     4 Kopiowanie

Siedem osób na pokładzie ma indywidualne fotele, w układzie 2 + 2 + 3, z regulacją wzdłużną i kąta pochylenia oparcia. Każdy z pięciu foteli za kierowcą można przesuwać wzdłuż również od tyłu, pociągnąwszy czerwoną tasiemkę. W drugim i trzecim rzędzie, pod siedziskami są schowki dostępne zarówno po uniesieniu siedziska, jak i wysuwane od tyłu – ta możliwość nie dotyczy tylko środkowego miejsca na samym tyle. Zagłówki w drugim i trzecim rzędzie trzeba podnieść, bo będą uwierały w plecy. A nade wszystko, w drugim i trzecim rzędzie jest wygodnie. Obicia tapicerskie typowe dla Volkswagena, niezbyt miękkie, bardzo dobrze sprawdzają się podczas kilkugodzinnego siedzenia. W kabinie jest sześć gniazdek USB-C, czyli tych mniejszych, coraz częściej producenci aut rezygnują z USB-A. Przyzwyczaić się trzeba również do dźwigni zmiany biegów znajdującej się dosłownie na desce rozdzielczej, na prawo od kierownicy.  

5 Kopiowanie    6 Kopiowanie      7 Kopiowanie     8 Kopiowanie

Standardowa gwarancja Volkswagen Safe+ to 3 lata ochrony, pierwsze dwa lata bez ograniczenia przebiegu, ale ostatni rok z limitem 90 tys. km. Przeglądy wypadają co 30 tys. km, albo co 2 lata, wymiana oleju co 15 tys. km – jak widać Volkswagen rezygnuje z bardzo długich interwałów, słusznie. Olej 0W-20 musi spełniać normę Volkswagena 508 00 lub 509 00, o czym informuje czytelna nalepka w komorze silnika.

Volkswagen Multivan 1.4 TSI eHybrid L1 Energetic, pięciodrzwiowy, siedmiomiejscowy van w układzie 2 + 2 + 3, długość 4973 mm, szerokość 1941 mm, wysokość 1907 mm, bagażnik 380-4053 l, napęd na przód, czterocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy, 1395 ccm, 150 KM przy 5000-6000 obr./min, silnik elektryczny 115 KM, moc systemowa 218 KM, akumulator trakcyjny 10,4 kWh, maksymalnie 192 km/h, od 0 do 100 km/h w 11,6 s, średnie spalanie 1,83 l/100 km i 17,3 kWh/100 km, cena 277.205 zł brutto (225.370 zł netto).

 

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

 

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE