Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banery

Onturtle 1150x150

loga na www miedzy banery

Mecalac 10 2023 750 x 200loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Hengst maj

Nissan Townstar „Kangur” po japońsku

Opisywaliśmy już Renault Kangoo i Mercedesa Citana, teraz w teście Nissan Townstar, czyli „Kangur” po japońsku.

Renault współpracuje z Mercedesem i kontroluje Nissana, dlatego pojawiły się te trojaczki. Townstar stanowi zarazem kolejny owoc wieloletniej współpracy francuskiej i japońskiej marki w dziedzinie dostawczaków. Osobowa odmiana Townstara nosi nazwę Combi. Końcówka -star pojawiała się już w różnych dostawczych Nissanach opartych na Renault: Kubistar (Kangoo), Primastar (Trafic), Interstar (Master), teraz czas na Townstara. Od razu muszę przyznać, że styliści wykonali niezłą robotę, Townstar wyróżnia się przednią, atrakcyjną ścianą nadwozia, zdecydowanie inną niż w Renault i Mercedesie. Względy stylistyczne w furgonach nie zawsze się liczą, ale w osobowych kombivanach już tak. Praktycznym patentem, seryjnym w najwyższej wersji Tekna, są rozkładane poprzeczki, zintegrowane z dachowymi relingami.

1 Kopiowanie     2 Kopiowanie     3 Kopiowanie     4 Kopiowanie

Znakomicie wypada dostęp do wnętrza. Przednie drzwi otwierają się o rewelacyjny kat 90 stopni. Tylne boczne są przesuwane, klapa kufra jest bardzo duża. Aby łatwiej coś wkładać i wyjmować z bagażnika, półka nad nim jest podzielona, tylną połowę podnosi się i kładzie na przedniej połowie. Dzieloną kanapę rozkłada się tradycyjnie, za pomocą uchwytów na górze oparć. W kabinie zwraca uwagę duży, wysuwany schowek przed pasażerem – taką szufladę znajdziesz też w różnych Renault. Kieszenie na drobiazgi są także w tylnych drzwiach, ale małe one, oj małe. Grafika klasycznych wskaźników jest ładna. Warto podkreślić obecność termometru cieczy chłodzącej i duży rozmiar paliwomierza, tak powinno być w każdym aucie. Ponieważ Towstar wywodzi się z dostawczaka, miękkie materiały zaistniały jedynie na przednich drzwiach – podłokietniki i boczna wykładzina nad nimi. Nigdzie, również w kufrze, nie ma blachy, wszystko zostało zakryte. Jeszcze bardziej cieszy obecność normalnego hamulca ręcznego, z dźwignią.

Tylne zawieszenie to belka skrętna ze sprężynami śrubowymi. Nie gwarantuje ono „sportowych” wrażeń z jazdy, lecz przede wszystkim Townstar nie męczy podczas długich tras, prowadzi się go wręcz przyjemnie. 130-konny silnik 1.3, na benzynę (innego nie ma) przekonuje dobrymi manierami akustycznymi. Realnie można zejść poniżej 8 l/100 km.

5 Kopiowanie     6 Kopiowanie     7 Kopiowanie    8 Kopiowanie

Instrukcja obsługi jest taka jak w Renault, identyczny format, układ treści, ryciny, również to, że zapisuje się w niej potwierdzenia przeglądów, a nie w odrębnym woluminie. Przeglądy producent samochodu zaleca co 12 miesięcy lub 15 tys. km. Gwarancja jest typowa dla dostawczych Nissanów, czyli 5 lat lub 160 tys. km. Osobowych Nissanów dotyczą gorsze warunki – 3 lata z limitem 100 tys. km. Oryginalne części zamienne i akcesoria obejmuje gwarancja 1-3 lata.

Nissan Townstar Combi 1.3 DIG-T Tekna, pięciodrzwiowy, pięciomiejscowy kombivan, długość 4486 mm, szerokość 1860 mm, wysokość 1793 mm, bagażnik 775/1865 l, napęd na przód, czterocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy z turbosprężarką, 1333 cm sześc., 130 KM przy 5000 obr/min, maksymalnie 183 km/h, od 0 do 100 km/h 11,8 s, spalanie w cyklu mieszanym 6,7-6,8 l/100 km, cena 129.900 zł (105.610 zł netto).

 

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE