Uta wrzesień

loga na www miedzy banery

2. Truck machines 1170x150 px v2

loga na www miedzy banery

Bosch filtry truck 1170x150

loga na www miedzy banery

MAN TGX MY24 Banner 1170 x 150

loga na www miedzy banery

Eurowag

loga na www miedzy banery

Fuchs

loga na www miedzy banery

hella wrzesień

loga na www miedzy banery

1150x300 Actros L

Fiat Doblo Kombi, wysoki i przestronny

Kombi XL już na pierwszy rzut oka wyróżnia się podniesionym, dodatkowo przeszklonym dachem. Wersja ta ma osobowy charakter i ciężarową homologację N1.

Trzeba przyznać, że to oryginalne nadwozie, wręcz bardzo. Wysokość przekracza 2,1 m, wynosi dokładnie 2.125 mm, czyli więcej niż niejednego dostawczaka. Na niski, podziemny parking możesz z tego powodu nie wjechać, masz natomiast niesamowicie przestronne wnętrze jak na Doblo, wysokie na 1.495 mm. Bagażnik w normalnej konfiguracji mierz bardzo porządne 1.050 l, po złożeniu obu części kanapy masz 4.800 l, tak podaje Fiat. Na górze nie ma żadnych półek czy miejsc na drobiazgi, które utrudniałyby pełne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej. W podłodze kufra umieszczono cztery uchwyty do mocowania ładunku. Ładowność testowego egzemplarza, według dowodu rejestracyjnego, wynosi 667 kg. Imponuje przeszklenie podwyższonego dachu, dzięki czemu nawet w ponure dni w środku jest całkiem widno. Z obu boków są po dwa okienka, przykryte z zewnątrz jedną, szklaną taflą, natomiast z przodu zamontowano duże okno. Nie ma ono żadnej żaluzji, więc podróżując w upały może warto pomyśleć o nakryciu głowy?. Tylne, dwuskrzydłowe drzwi typowo dla Doblo są asymetryczne, z szerszym lewym skrzydłem. Drzwi obejmują również nadbudowę, otwierają się o 90 stopni, a po wduszeniu żółtego przycisku o 180 stopni. Zamykanie przebiega jeszcze łatwiej, drzwi same wskakują w mechanizm blokujący na 90 stopni.

 

1 Kopiowanie   2 Kopiowanie   3 Kopiowanie   4 Kopiowanie

Opisując jakiś czas temu Doblo Cargo Maxi 1.6 Multijet (120 KM) L2H1 SX chwaliłem jego zachowanie w trakcie jazdy, pewne i komfortowe, oczywiście jak na segment niedużych dostawczaków, efekt m.in. niezależnego, tylnego, dwuwahaczowego zawieszenia. W przypadku Doblo XL jest podobnie, choć rzecz jasna wysokie nadwozie nieco ogranicza swawole na drodze. Ale i tak jest lepiej niż oczekiwałbyś, widząc tak podwyższony wóz. Zwraca uwagę szybkie przełożenie układu kierowniczego, od oporu do oporu niecałe trzy obroty kierownicy. Wspomaganie jest tradycyjny, hydrauliczne, więc nie ma funkcji City znanej z osobowych Fiatów, co zresztą nie jest jakąś wadą.  

8 Kopiowanie   6 Kopiowanie   7 Kopiowanie   6 Kopiowanie

Ogólna gwarancja biegnie 2 lata bez limitu kilometrów, na wady związane z lakierowaniem 3 lata, na perforację w wyniku korozji 8 lat. Przeglądy wypadają co 35 tys. lub co 1 rok, z tym że wymiana oleju może być uzależniona od jego zużycia (zapali się lampka kontrolna), ale nie może następować później niż po 2 latach. Nowy pasek zębaty rozrządu należy się po 140 tys. km, albo po 8 latach. Jeśli samochód jest eksploatowany w uciążliwych warunkach (zimny klimat, jazda miejska, długie użytkowanie na biegu jałowym), wtedy pasek wymienia się po 4 latach, niezależnie od przebiegu.     

Fiat Doblo Kombi XL L2H2 1.6 Multijet (120 KM) Dynamic, pięciodrzwiowy, pięciomiejscowy minivan z homologacją ciężarową N1, długość 4756 mm, szerokość 1832 mm, wysokość 2125 mm, bagażnik 1.050-4.800 l, napęd na przód, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, 1598 ccm, 120 KM przy 3750 obr./min, maksymalnie 176 km/h, od 0 do 100 km/h brak danych, średnie spalanie 6,5-6,9 l/100 km, cena 75.600 zł netto (92.988 zł brutto).

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE