loga na www miedzy banery

Interhandler kwiecień

loga na www miedzy banery

BANER Prometeon

loga na www miedzy banery

BP kwiecień

loga na www miedzy banery

Banner Branzowy TGX PROMO 2025 M 01 FINAL 1170 x 150

Peugeot Partner, z izotermą

Partnera już testowaliśmy, ale tym razem otrzymaliśmy egzemplarz z zabudową izotermiczną Lenensis do -20 stopni i agregatem chłodniczym Zanotti Z200.

 

Zabudowa to dzieło firmy Blach-Trans z Jaworzna w województwie śląskim, z gwarancją na 2,5 roku. Od początku robi dobre wrażenie, prezentuje się solidnie i wręcz elegancko. Samonośna konstrukcja jest klejona z gotowych elementów typu sandwich, izolowanych pianką poliuretanową o grubości od 40 do 160 mm, bez mostków cieplnych. Poszycie zostało wykonane z laminatu poliestrowego w białym kolorze. Podłoga typu wanna, szara, z antypoślizgowym wyłożeniem, z drobnym wzorkiem. Tylne drzwi są dwuskrzydłowe i przykręcone do oryginalnych drzwi nierdzewnymi śrubami. Zarówno tylne, jak i boczne drzwi otrzymały podwójne uszczelki. Tak jak w zwykłym Partnerze, żeby zwiększyć kąt otwarcia tylnych drzwi z 90 do 180 stopni, pociągamy do siebie dźwigienkę z żółtą końcówką. W pozycji pełnego, 180-stopniowego otwarcia drzwi nie są niczym blokowane, a ponieważ ważą więcej niż standardowe, trzeba zwracać uwagę, aby same się nie zamknęły. Chłodnia została wyposażona w linkę do awaryjnego opuszczenia jej wnętrza na lewym skrzydle tylnych drzwi. Zabudowa miała opcjonalne, LED-owe oświetlenie z przełącznikiem w kabinie, z lewej strony kierownicy. Oświetlenie zamontowane w suficie składało się z dwóch szczelnych zespołów diod, w nocy okazało się bardzo skuteczne.

DSC 0845 Kopiowanie     DSC 0847 Kopiowanie     DSC 0857 Kopiowanie     DSC 0877 Kopiowanie

Podczas użytkowania Partnera panowały upały sięgające 34 stopni, więc agregat musiał się napracować, co czynił stosunkowo cicho. Wyświetlacz stał na desce rozdzielczej, na lewo od kierownicy, przed wgłębieniem na napoje. Dawał możliwość ustawienia wewnętrznej temperatury od +30 do -20 stopni Celsjusza, co 0,1. Dla przetestowania agregatu wybrałem -4 st. Temperatura spadała do -4,1 st., następnie płynnie rosła do -1,7 st. i powracała do -4,1 st.

Wersja wyposażenia testowego auta nazywa się Asphalt, oznacza samochód przystosowany do dłuższych podróży po dobrych drogach. Dlatego seryjny jest, przykładowo, Peugeot Connect Radio, tzn. radio z bluetooth na dwa mikrofony, USB, funkcją mirror screen. Dzięki tej funkcji korzystasz z aplikacji na smartfonie za pośrednictwem ekranu dotykowego w samochodzie, w tym przypadku 8-calowego. W skład Peugeot Connect Radio wchodzi również półka pod sufitem, z przodu (wysokich rzeczy jednak tam nie zmieścisz). Seryjny jest pakiet Surround Rear Vision, czyli kamera cofania i kamera u podstawy prawego, zewnętrznego lusterka przekazująca widok do tyłu w prawo na skos. Pięciocalowy wyświetlacz znajduje się u góry czołowej szyby, może cały czas zastępować wewnętrzne lusterko. Jakość jego obrazu nie jest najwyższa. Nie dopłacasz za pakiet Widoczność, czyli m.in. za czujnik deszczu, czujnik zmierzchu, światła przeciwmgłowe, za wielofunkcyjną kierownicę.

DSC 0886 Kopiowanie     DSC 0892 Kopiowanie     DSC 0897 Kopiowanie     DSC 0901 Kopiowanie

Peugeot Partner Long 1.6 BlueHDi 100 Asphalt, czterodrzwiowy, dwumiejscowy furgon (w opcji trzymiejscowy), długość 4753 mm, szerokość 1848 mm, wysokość 1820 mm, ładownia 3,9 m sześc., po zabudowie 2,2 m sześć., napęd na przód, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, 1560 ccm, 99 KM przy 3750 obr/min, maksymalnie 165 km/h, od 0 do 100 km/h 12,6 s (auto trzymiejscowe 12,8 s), średnie spalanie 4,3 l/100 km, cena 75.900 zł netto (z zabudową i agregatem ok. 104.000 zł netto).

Tekst i fot. Jacek Dobkowski