Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banery

Onturtle 1150x150

loga na www miedzy banery

Mecalac 10 2023 750 x 200loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Hengst maj

Pojazdy w trudny teren

W końcu maja br. firma Tatra Trucks zaprezentowała w miejscowości Koprivnice (Republika Czeska) osiągnięcia i możliwości produkcyjne.

 

Tatra po zmianie własności w 2013 r. przeszła proces restrukturyzacji. Obecnie zatrudnia 1.300 pracowników. W ubiegłym roku fabryka wyprodukowała 1.326 pojazdów (wzrost o 54 proc. w porównaniu z 2015 r.). Podstawowe cztery linie produkcyjne to: Phoenix,  Force, Tactic i Terra. Unikatowa koncepcja podwozia oparta na centralnej rurze nośnej i niezależnych wahliwych półosiach zapewnia ochronę elementów układu napędowego, cechuje się wysoką skręcalnością i odpornością na zgięcia. Nie ma potrzeby stosowania wałów kardana, a napęd jest wyjątkowo wytrzymały. Stosowane są półosie wahliwe z niezależnym zawieszeniem. Rozwiązanie to stosowane jest w Tatrach Phoenix, Force i Terra.

Tatry polecane są w trudny teren. Jako wywrotki, pojazdy wojskowe,  samochody strażackie i ciężarówki rajdowe. Wykorzystywane są m.in. w budownictwie, rolnictwie, usługach drogowych, górnictwie, leśnictwie, a także jako podwozia pod wiertnie dla firm poszukujących ropy naftowej i gazu. Zaletą pojazdów wykorzystywanych w kopalniach i na budowach jest duża ładowność.

Pojazdy wyposażane są zazwyczaj w kabinę DAF, ale także w kabiny własnej konstrukcji Tatry oraz Renault i silniki  Paccar (DAF), Tatry, Cumminsa oraz Renault.

Ciężarówki Phoenix są wyposażane w blokady mechanizmu różnicowego na wszystkich osiach,  blokady międzyosiowego mechanizmu różnicowego oraz mają możliwość załączania napędu przedniej osi. Współpraca z czołowymi zespołami rajdowymi (Dakar) zaowocowała unowocześnieniami w konstrukcji podwozia, w zawieszeniu pneumatycznym wszystkich osi, czy w postaci nowych przednich tłumików wstrząsów i w rozwiązaniu kierowania przedniej osi.

Tatra liczy na wzrost sprzedaży w Polsce. Od maja br. importerem i generalnym przedstawicielem czeskiej marki w naszym kraju jest firma EG Polska. Jak poinformował nas Jacek Cheda, dyrektor marki w EG Polska, firma ma zbudować w naszym kraju sieć sprzedaży i serwisu.

T&M nr 7/8-2017

Tekst: Antoni Gostyński

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE