Pomorska Miss Scania
Piękności spod znaku gryfa. Po raz czternasty w oddziale Scanii w Gdańsku zorganizowano zlot najpiękniejszych ciężarówek, walczących o tytuł „Pomorskiej Miss Scania”. Jak zwykle zaprezentowały się zarówno samochody, które spędziły wiele lat na drogach jak i te całkiem nowe.
Były ciągniki i pojazdy specjalistyczne. Najwięcej tuningowanych ciężarówek przyjechało oczywiście z Pomorza, ale nie brakowało też ciekawych pojazdów z innych, odległych rejonów kraju. W sumie do walki o tytuł Pomorskiej Miss Scania stanęła rekordowa liczba pojazdów – aż 49. Jak zwykle, licznie reprezentowana była firma Repiński, ale sporą flotę wystawiła też firma Baca. Na placu mogliśmy oglądać stałych bywalców takich imprez, ale także najnowsze dzieła tunigowców.
Jury składające się z przedstawicieli najpoczytniejszych tytułów prasy branżowej oraz Dyrektora Oddziału Scania Gdańsk – Sławomira Hofmana przyznało zaszczytny tytuł najpiękniejszej ciężarówki zlotu – Pomorskiej Miss Scania 2015 „Dywizjonowi 303”, firmy Repiński. W kategorii „Weteran Szos” zwyciężyła Scania Vabis z PKS Gdańsk, zaś w kategorii Nagroda Dyrektora Scania oraz Nagroda Publiczności zwyciężyły kolejno: Scania V8 z firmy Grunke oraz pojazd Scania z firmy Baca.
Scania „Dywizjon 303” to ciągnik R560 z silnikiem V8 kupiony przez firmę Repiński w ubiegłym roku, a ozdobiony i doposażony w roku bieżącym. Jak powiedział nam Piotr Deik, który przyprowadził wehikuł na zlot, premierowy pokaz miał on na wcześniejszym zlocie Master Truck, gdzie został wyróżniony jednym z tytułów. Na zlocie Pomorska Miss Scania też był „świeżym powiewem” wśród eksponatów znanych z wcześniejszych prezentacji.
– Dlaczego Dywizjon 303? To był pomysł szefa – ujawnił P. Deik. – Na pojazdach naszej firmy dominują motywy z gier i filmów, a to jest pierwszy nie tylko u nas, ale chyba w ogóle wśród tuningowanych ciężarówek w Polsce motyw z historii. Ten ciągnik dużo jeździ do Anglii, więc to chyba nie przypadek, że jej wystrój jest dedykowany polskim lotnikom walczącym w legendarnej Bitwie o Anglię.
Oczywiście „podrasowane” zostało wnętrze kabiny, gdzie króluje czarna i kremowa skóra, pokrywająca fotele, boczki drzwi, podłogę, leżankę, tylną ścianę oraz sufit. Na tylnej ścianie kabiny uwagę zwraca podświetlane logo legendarnego Dywizjonu. Oryginalną kierownicę zastąpiono repliką kierownicy klasycznej Scanii-Vabis.
Atrakcji nie brakowało. Chętni mogli spróbować swoich sił m.in. w manewrowaniu ciągnikiem siodłowym. Imprezę odwiedziło ponad 1.800 miłośników ciężarówek zaś podczas towarzyszących wyborom targów swoją ofertę zaprezentowało ponad 20 wystawców branżowych. Na placu można było obejrzeć m.in. naczepy
D-Tec, Wielton, Meiller, firma Zasław wystawiła przyczepę do przewozu drewna. Liebherr pokazał całą kolekcję najnowszych maszyn budowlanych.
Nie zabrakło stałego punktu programu – parady najpiękniejszych ciężarówek ulicami Trójmiasta. Zwieńczeniem imprezy była wieczorna gala w Centrum Stocznia Gdańsk z udziałem 500 klientów, którzy bawili się do białego rana przy muzyce zespołów Czerwone Gitary oraz Coctail.
Tekst: Antoni Gostyński
T&M nr 9/2015
Add comment