Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banery

Onturtle 1150x150

loga na www miedzy banery

Mecalac 10 2023 750 x 200loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Hengst maj

Nie tylko na Master Truck

Pasjonaci są wśród nas. Przed nami kolejna, 13. edycja Zlotu Master Truck, która odbędzie się w dniach 21-23 lipca w Polskiej Nowej Wsi koło Opola na Autodromie Delta Lotniska Aeroklubu Opolskiego.

Impreza rokrocznie gromadzi tuningowane ciężarówki z całej Europy. W tym roku swój udział potwierdzili już m.in. goście z Chorwacji, Irlandii, Czech, Słowacji, Norwegii czy Niemiec. Z tego ostatniego kraju wybiera się do nas całkiem spora flota ciężarówek. Nasi sąsiedzi zza zachodniej granicy organizują przyjazd w dużych grupach. Będą m. in. pojazdy z firm Ewers Trasnporte, Sturm Transporte, Loni Transport i Steffen Schmidt Internationale Transporte.

Od 2010 r. na imprezie pojawia się Swen Kunert z Niemiec – zapalony fan tuningu i starych ciężarówek. Wystawiał Scanię 113 z 1990 r., która jest  niezmiennie od kilku lat jedną z ulubienic publiczności. Swen obecnie pracuje nad pojazdem, ulepsza go, żeby i w tegorocznej edycji móc czymś zaskoczyć.

Chorwacka czerwona róża z Klanatrans wraz ze swoją piękną koleżanką zawitają do nas po raz kolejny. Scania „Red Rose” była jedną z najbardziej obleganych ciężarówek na zeszłorocznym zlocie.

Dla fanów amerykańskiej motoryzacji organizatorzy przygotowują specjalną strefę USA gromadzącą pojazdy rodem zza oceanu w najróżniejszych formach: począwszy od aut ciężarowych, poprzez vany, klasyczne osobówki z lat 50., na ręcznie budowanych rat rod’ach skończywszy. Miłośnicy wozów strażackich będą mogli zobaczyć m.in. oryginalnego American LaFrance służącego w amerykańskiej straży od 1915 r.

Tegoroczny edycja Zlotu jest w wyjątkowy sposób dedykowana historii transportu. Obok koni mechanicznych pojawią się prawdziwe zwierzęta niegdyś wykorzystywane do transportowania towarów. Zostaną też rozegrane mistrzostwa Polski konnych zaprzęgów, a w czasie wolnym od rozgrywek będzie można wejść do stajni i obejrzeć z bliska zarówno piękne zwierzęta, jak i tuningowane konne wozy. Publiczność będzie mogła w ten sposób bliżej poznać fascynujący świat sportów konnych, w których używa się dziś bryczek na najwyższym poziomie techniki – m.in. wyposażonych w hamulce tarczowe.

Dla profesjonalistów pragnących nawiązać nowe kontakty handlowe, czy poznać oferty firm o podobnym profilu, w ramach Zlotu organizowane są targi branżowe, z udziałem około 150 wystawców. Z uwagi na rozmiar, charakter i ogólnoeuropejski zasięg imprezy, jest to najlepsze miejsce na poznanie ludzi mających pokrewne cele biznesowe.

Podczas Zlotu dziać się będzie wiele: konkursy zręcznościowe, koncerty, pokazy wyczynowe. Najmłodsi goście na pewno ucieszą się na możliwość zabawy w wesołym miasteczku, a nieco starsi na szansę odbycia lotu samolotem, czy szybowcem. Nieco niższe loty zapewni wesołe miasteczko, które w tym roku zaprezentuje całkiem nową – ekstremalną karuzelę „Booster”.

Przewidziano też występy zespołów: Honky Tonk Brothers, Alabama Band, Cashflow, Jan Manson Band i V 220 Band.

Spośród polskich firm transportowych słynących z perfekcyjnie dopracowanych aut, na co dzień zdobiących rodzime drogi, będzie można zobaczyć m.in. pojazdy firm Repiński Transport, Tom-Tech, czy Nika Trans. Każda z tych firm szykuje na Master Trucka premierowe wydania swoich aut, które na zlocie będą miały uroczyste inauguracje. W ubiegły roku na imprezie wystawiono 700 pojazdów – organizatorzy spodziewają się podobnej ich liczby w tej edycji. Widać, że kolejne polskie firmy przekonują się do modyfikowania pojazdów, a do tego coraz więcej osób wykazuje się przy tym świetnym gustem, zdając sobie sprawę, że na lakierze tuning się nie kończy.

<apla lub ramka> Repiński – transport z pasją

         Jednym z wyróżniających się uczestników corocznych zlotów jest firma Repiński Transport z Kościerzyny, nagradzana m.in. za udział z największą flotą tuningową, ale także zgarniająca nagrody za poszczególne pojazdy.

Firma zajmuje się transportem krajowym i międzynarodowym różnego rodzaju ładunków. Dysponuje flotą około 50 ciężarówek. Tuning jest tu wszechobecny. Można odnieść wrażenie, że niemal wszystkie auta są podrasowane. Pytany o to Jarosław Repiński, właściciel przedsiębiorstwa, uściśla, że specjalnego traktowania doczekało się około 20 pojazdów.

Wszystko zaczęło się kilkanaście lat temu – przypomina sobie nasz rozmówca. Zaczynał od mniejszych samochodów i najpierw były to skromne naklejki, dodawane halogeny. Apetyt jednak rósł w miarę jedzenia, na karoseriach ciężarówek zaczęły pojawiać się motywy malowane, pojazdy uzupełniano różnymi akcesoriami. Tuning zaczął nabierać profesjonalnego charakteru. Zabiegi upiększające są kosztowne – przyznaje J. Repiński, ale dla pasjonata nie stanowią bariery nie do pokonania. Podobnie jak zdarzające się opinie, że ciężarówka ma służyć do pracy, a nie jako nośnik sztuki.

We flocie Repiński Transport dominują Scanie, których firma ma około 30, a według jej szefa właśnie pojazdy tej marki są najbardziej wdzięczne w tuningu. Ich stylistyka fabryczna zazwyczaj współgra z dodawanymi  zdobieniami. Właśnie Scanie reprezentujące kościerską firmę najczęściej zdobywały cenne nagrody i wyróżnienia na zlotach tuningowanych pojazdów.

Skąd pomysły na różne motywy zdobiące ciężarówki? Pan Jarosław przyznaje, że sam wymyśla wiele z nich. Tak było m.in. ze Scanią „Dywizjon 303", która m.in. otrzymała tytuł Pomorskiej Miss Scania 2015 na zlocie w Gdańsku i została wyróżniona jednym z  tytułów na zlocie Master Truck. To ciągnik R560 z silnikiem V8. Na pojazdach firmy Repiński dominują motywy z gier i filmów, ale w tym przypadku prezes wymyślił motyw z historii. Ponieważ ten ciągnik dużo jeździ do Anglii, więc Pan Jarosław wpadł na pomysł, aby jego wystrój dedykować polskim lotnikom walczącym w legendarnej Bitwie o Anglię. Ciężarówka jeździ głównie na trasach pomiędzy Polską, Hiszpanią i Wielką Brytanią. Często ludzie, zwłaszcza starsi, pokazują kierowcy, żeby się zatrzymał, chcą z nim porozmawiać o historii, o wojnie. W Wielkiej Brytanii. Scania „Dywizjon 303” została zauważona przez funkcjonariuszy policji z hrabstwa Kent, a po zamieszczeniu przez nich zdjęć w internecie niemal natychmiast stała się hitem Twittera.

W tym roku na zlocie Master Truck mamy zobaczyć dwie premiery firmy Repiński. Pan Jarosław nie chce ujawnić szczegółów, bo, jak mówi – nie byłoby niespodzianki. Dowiadujemy się tylko, że będą to ciągniki marki Scania. Może okażą się jeszcze ciekawsze niż cieszący się uznaniem „Hot Rod”, jeden pupili Pana Jarosława - inspirację dla tego dzieła stanowiła gra komputerowa Street Rod.

T&M nr 6/2017

Tekst: Zbigniew Majerowski

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE