Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banerybp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

Festiwal ciężarówek

Po raz kolejny na lotnisku Aeroklubu Opolskiego, w Polskiej Nowej Wsi, pojawiły się najpiękniejsze ciężarówki z Polski, Holandii, Szwajcarii, Szwecji, Niemiec, Danii i Czech.

Przez trzy dni (14-16 lipca) podczas Międzynarodowego Zlotu Pojazdów Tuningowanych Master Truck Show 2023 prezentowało się ponad 1.000 pojazdów, które przyciągnęły 160.000 zwiedzających! Za najpiękniejszą ciężarówkę zlotu uznano szwajcarski zestaw Purple Rain.

Zlot odbywający się pod patronatem Ministra Infrastruktury, Głównego Inspektora Transportu Drogowego, Marszałka Województwa Opolskiego, Głównej i Wojewódzkiej Komendy Policji oraz Wójta gminy Komprachcice to stała pozycja w kalendarzu każdego prawdziwego trakera i fana motoryzacji. Master sponsorem Master Truck Show 2023 był Orlen, a partnerem medialnym wydarzenia było Polskie Radio Kierowców.

Master Truck Show od lat nazywany jest świętem transportu drogowego, odbywającym się w otoczeniu motoryzacyjnych dzieł sztuki. Fantastyczne kolory, cała gama różnego rodzaju świateł, gustowne motywy malowideł, audiofilskie nagłośnienie kabin – to tylko kilka elementów tuningu samochodowego z jakimi można było się zetknąć na zlocie. Master Truck Show zgromadził przedstawicieli całej motoryzacji – od pojazdów zabytkowych, po najnowsze ciężarówki czy auta dostawcze zasilane energią elektryczną. Obok pięknych, ale typowych ciężarówek, pojawiły się pojazdy z innych światów, jak największy na świecie Monster Truck, motocykle, a nawet pojazdy militarne z czołgami i transporterami opancerzonymi na czele. Oprócz statycznych prezentacji stuningowanych ciężarówek, zwiedzający mogli podziwiać wyścigi wraków, kaskaderskie popisy motocyklistów, driftujące samochody i wiele innych atrakcji. Każdego dnia zlotu najsłynniejsza, driftująca ciężarówka Renault Madrex robiła zadymę – dosłownie i w przenośni. Razem z nią na centralnym placu zlotu kręcili bączki Wiktoria „MotoZłośnica” oraz 8-letni Olek „Młody Pelikan” Pelikański. Każdy dzień zwiedzającym umilały koncerty, pokazy i konkursy. Toczenie opon, slalom z kanistrami i drużynowe przeciąganie ciężarówki dostarczały mnóstwo emocji i… atrakcyjnych nagród. Na zlotowej scenie codziennie grały zespoły muzyczne i soliści: Kuba Folwarczny z zespołem czy DJ Marecki.

Firma Repiński zaprezentowała kilka nowości, m.in. czarne Volvo FH, pomalowane w motywy z filmu John Wick, Scanię R Super TOP GUN Maverick i Scanię V8, jako nowy „Dywizjon 303”.

Nowościami z firmy Pluta Transport były m.in. Scania Lucky Lady i Scania Street Fighter.

Atrakcją stosika MAN Truck & Bus Polska był „Biały Lew”, czyli MAN TGX Pawła Pabicha, który zajął pierwsze miejsce w konkursie „MAN Truck Champions Europe 2023”.

Na ekspozycji MAN-a można było obejrzeć także zestaw demonstracyjny – ciągnik TGX z naczepą – do nauki jazdy, przygotowany przez MAN TopUsed, ciągnik MAN ProfiDrive z MAN Academy – szkoły doskonalenia techniki jazdy oraz ciągnik TGX znany z projektu WOMAN, który miał na celu zachęcenie kobiet do pracy w charakterze kierowcy pojazdu ciężarowego.

 

Opony, oświetlenie, akcesoria…

Nie zabrakło firm oferujących opony, oleje, akcesoria… Wśród nich Apollo Tyres, promujące całą gamę opon ciężarowych.

Pol-Plan prezentował swoje hale namiotowe i plandeki na samochody ciężarowe i różnego typu zabudowy, dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta.

Pol plan1Jak powiedział Lucjan Bródka, prokurent, firma może wyprodukować plandeki z grafiką, jak i bez grafiki, zbrojone oraz różnego typu reklamy, m.in. banerowe. Grafiki wykonuje w druku solwentowym lub są malowane ręcznie – szablonowo. W branży pojazdów ciężarowych współpracuje głównie z firmą Wielton, gdzie dostarcza 60 procent produkowanych plandek.

Na stoisku Orlen Oil, sponsora zlotu, prezentowano oleje do ciężarówek zarówno własnej marki – ULTOR – jak i Lotos Oil – TURDUS (niedawno nastąpiła fuzja obu firm). Przy stoisku organizowane były, cieszące się dużym zainteresowaniem, konkursy z nagrodami dla dzieci i dla dorosłych. Producent naczep, Feber (Inter Cars), wystawił naczepę wywrotkę o pojemności 49 m sześc. z zamknięciem tylnym typu klapo-drzwi, ale chwalił się też nowością, jaką jest mobilna myjnia do naczep, która korzysta z układu pneumatycznego pojazdu. W zestawie jest zbiornik na wodę, zawory, przewód i lanca do mycia. Kierowca może umyć naczepę po przewozie brudzącego ładunku, na przykład węgla, przed załadunkiem np. zboża.

Ena Truck od 25 lat działa na polskim rynku, oferując klientom wyposażenie i akcesoria do samochodów ciężarowych, naczep, pojazdów dostawczych i nie tylko. W sklepie internetowym oferuje asortyment blisko 50 firm z Polski i z zagranicy. Na zlocie mogliśmy na żywo zobaczyć najnowsze produkty.

Tomasz Nahuniak, specjalista ds. techniczno-handlowych w ENA zwrócił uwagę, że firma pokazuje pełny zakres produktów, od oświetlenia, po klimatyzacje, osłony przeciwsłoneczne, kapselki na szpilki, czajniczki AGD, lodówki… Wszystko, co potrzebne do ciężarówki, jeśli chodzi o dodatki, komfort kierowcy. Przy tym są to akcesoria pożądane w tuningu. Warto zwrócić uwagę na produkty Skyled – to są m.in. LED-owe lampy dalekosiężne, a także ostrzegawcze. Każde ma ciekawą funkcję światła pozycyjnego w barwie białej lub pomarańczowej. Takie lampy dalekosiężne potrafią oświetlić drogę nawet do 500 metrów. Najczęściej montuje się je na orurowaniu dachowym, ale równie dobrze można je zamontować na atrapie. Klienci montują też belki z tyłu, aby mieć lepsze oświetlenie do cofania. Te lampy są funkcjonalne, ale też ładnie wyglądają.

Na stoisku zaprezentowano też klimatyzację postojową Vitrifrigo Stratos, o mocy 1750 wat. Jak poinformował Tomasz Nahuniak, dostępne są zestawy montażowe praktycznie do każdego modelu samochodu.

Przedstawiciel firmy wskazał też na sygnały pneumatyczne w ofercie Ena Truck, jako produkty z najwyższej półki jakościowej. Montowane są niejednokrotnie jako wyposażenie fabryczne ciężarówek. Podobnie jest z lampami.

Firma Fristom, producent lamp samochodowych, prezentowała swoje najnowsze produkty. Wśród nich nowe, mocniejsze, LED-owe światła do cofania, o mocy znamionowej 38 W, o tzw. teoretycznym strumieniu świetlnym 4.100 lm, z optymalną temperaturą pracy od minus 40 do plus 35 st. C.

Kolejnym ciekawym produktem jest wielofunkcyjna tylna lampa do naczepy z systemem kontroli świateł, która rozwiązuje problem z autami, które nie chcą współpracować z lampami LED-owymi. Zawiera światło pozycyjne, oświetlenie tablicy rejestracyjnej, światło stop, kierunkowskaz, światło cofania i przeciwmgłowe. Zwolennicy tuningu na pewno będą zainteresowani nową linią lamp obrysowych – przyciemnianych („dymionych”), reklamowanych przez producenta hasłem „Przejdź na ciemną stronę mocy”. To lampy designerskie, wyglądające ładniej od zwykłych obrysówek.

Fristom promował też lampy Slim, przyklejane, bez wiercenia otworów w naczepach.

 

Siłowanie u Mercedesa

Do stałych punktów na mapie zlotu zalicza się z pewnością stoisko Mercedes-Benz Trucks, jak zawsze organizowane przez dolnośląskiego dealera marki, firmę Grupa Wróbel. Przez cały weekend każdy miał tu możliwość zapoznania się z najnowszymi Show Truckami, a także z debiutującym właśnie na polskim rynku eActrosem. Na stoisku można było też obejrzeć Fuso Cantera z lawetą.

Podobnie jak w ostatnich latach, Mercedes-Benz Trucks przygotowało dla odwiedzających wiele niespodzianek, konkursów i wspólnych zabaw organizowanych zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Na starszych gości czekał m.in. znany kierowcom ActrosTeam: Kate Truck Driverka, Adrian Trucker Paker i ArtDrive. Ambasadorzy Mercedes-Benz Trucks wymieniali się z koleżankami i kolegami po fachu doświadczeniami i opowieściami z tras, odpowiadali na pytania dotyczące Actrosa, rozdawali autografy i koszulki. Organizowali też konkursy, które cieszyły się dużą popularnością: panowie chętnie rywalizowali w wyciskaniu sztangi i rozegranym w systemie pucharowym siłowaniu na rękę.

Nie mogło zabraknąć także konkursów z udziałem Actrosa. Pierwszy, przeznaczony dla pań, wymagał precyzji: zadaniem było przekłucie w czasie dwóch minut umieszczonego na pachołku balonika za pomocą ostrza przymocowanego do kabiny ciężarówki. Druga konkurencja, rozgrywane drużynowo przeciąganie liną ShowTrucka, to już stały punkt programu Master Truck Show – w tym roku zwyciężyły panie z drużyny Atomówek oraz panowie z zespołu Speed Majsterów. Wszyscy uczestnicy konkursów otrzymali zestawy nagród i pamiątek z kolekcji gadżetów Mercedes-Benz Trucks.

 

Moya na fali rozwoju

Dużym zainteresowaniem cieszyło się stosiko firmy Moya. Sieć Moya wciąż rośnie. Anwim, właściciel sieci stacji paliw Moya, nie zwalnia tempa rozwoju. Niedawno otwarto kolejną stację paliw, w płożonym w województwie świętokrzyskim kurorcie Busko-Zdrój. Moya to od kilku lat najdynamiczniej rozwijająca się sieć stacji paliw w Polsce. Anwim zapowiada, że co roku na mapie Polski pojawi się ok. 50 nowych punktów w niebiesko-czerwonych barwach. Są to stacje obsługowe, jak również stacje automatyczne oraz punkty samoobsługowe Moya Express. Anwim inwestuje zarówno we własne obiekty, jak i rozwija współpracę franczyzową.

Stacje paliw Moya obecne są we wszystkich województwach przy głównych trasach tranzytowych, drogach lokalnych i w miastach. Oferują najwyższej jakości paliwa: benzynę 95, 98, LPG oraz olej napędowy w wersji standardowej oraz premium – ON Moya Power. Kierowcy pojazdów ciężarowych i dostawczych mają do dyspozycji dystrybutory zapewniające szybkie tankowanie paliw oraz dostęp do coraz popularniejszego płynu AdBlue. Dla klientów flotowych ciekawą propozycją jest program Moya Firma, dzięki któremu możliwe jest dokonywanie płatności bezgotówkowych. Aplikacja mobilna Moya Firma daje możliwość efektywnego zarządzania flotami samochodowymi. Część stacji Moya wyposażona jest dodatkowo w parkingi dla samochodów ciężarowych, myjnie, kompresory czy odkurzacze. Stacje działające w ramach sieci spełniają najwyższe standardy obsługi i jakości. Wszystkie paliwa oferowane na stacjach Moya są zgodne z wymogami aktualnych norm dotyczących jakości paliwa oraz obowiązującym rozporządzeniem w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych. Gwarancją jakości paliw na stacjach w barwach Moya jest niezależny program badania paliw – TankQ.

Sieć stacji paliw Moya, w ramach kampanii letniej, wystartowała z konkursem „Odkrywaj Polskę z Moya”. Celem akcji jest stworzenie wyjątkowej turystycznej mapy pięknych i nieoczywistych zakątków naszego kraju, która posłuży do planowania krótkich i dłuższych wojaży po Polsce. Uczestnicy konkursu mogą wygrać wiele atrakcyjnych nagród, m.in. bony zakupowe na stacjach Moya, vouchery na wakacje, aparaty cyfrowe, rowery oraz nagrodę główną, samochód Skoda Kamiq. Konkurs wystartował 14 lipca i będzie trwał do 3 września br. Do wygrania jest w sumie ponad 2 tys. nagród.

 

Kompleksowa oferta Lontex

Goście zlotu licznie odwiedzali stoisko firmy Lontex, która prezentowała szeroką ofertę asortymentu dedykowanego dla branży transportowej. To m.in. zabezpieczenie ładunku, części zamienne, BHP, przeglądy wszystkich typów pojazdów mechanicznych. Firma zatrudnia diagnostów z długoletnim stażem oraz o potwierdzonych kwalifikacjach. Stale rozwija sieć specjalistycznych serwisów dedykowanych pojazdom ciężarowym. Oferuje także rozliczenia dla transportu, analizę, ewidencję oraz rozliczanie czasu pracy kierowcy, rozliczenia kosztów delegacji, płacy minimalnej w Europie. Wartą uwagi propozycją jest reprezentacja przedsiębiorstw podczas kontroli ITD lub PIP. Oferowane nowoczesne rozwiązania telematyczne usprawniają pracę firm z branży TSL. Klienci cenią sobie m.in. monitoring GPS, czy integracje z systemem e-TOLL.

Zainteresowaniem cieszą się także szkolenia dla osób związanych z transportem, m.in. szkolenia dla osób chcących posiadać bądź pracować w serwisie tachografów, czy dla kandydatów na diagnostę samochodowego. Lontex organizuje także przeprawy promowe. Dzięki długoletniej i profesjonalnej współpracy z armatorami takimi jak: Unity Line, P&O Ferries, Polferries, DFDS, Scandlines, Tallink, Stena Line, Irish Ferries oraz wielu innych firma może zaoferować konkurencyjne ceny organizowanych przepraw promowych.

Master Truck Show od samego początku jest imprezą rodzinną. Ogrom atrakcji dostępnych na zlocie przygotowany był dla różnych grup wiekowych. Najmłodsi świetnie bawili się w wesołym miasteczku czy w sklepach z zabawkami i słodyczami. Sponsor zlotu – firma Opoltrans – zapewniła nastolatkom stanowisko do e-sportu, a dorośli kierowcy mogli skorzystać z doradztwa zawodowego rekruterów, porad prawnych na stoisku Państwowej Inspekcji Pracy oraz wyjaśnień na temat ewidencji czasu pracy kierowców zawodowych na stoisku Inspekcji Transportu Drogowego.

ITD prezentowała też nowoczesne pojazdy służbowe. Stałym punktem programu Master Truck Show jest konkurs przeciągania inspekcyjnego furgonu na czas. Zmagania każdego roku cieszą się sporym zainteresowaniem. Nie inaczej było tym razem. Do rywalizacji stanęło pięciu śmiałków. Najlepszy z zawodników wygrał z czasem 10,2 sek. Uczestników konkursu nagrodzono upominkami.

W kwestiach związanych z naprawami pojazdów warto było odwiedzić punkty w których gościli znani mechanicy-youtuberzy.

Pasja, Sztuka, Zabawa – to trzy znaki rozpoznawcze Master Truck Show. Ale w tym roku możemy do nich dodać jeszcze: Przyjaźń i Społeczność, bo Master Truck Show to spotkanie przyjaźnie nastawionych do siebie ludzi, tworzących zgraną grupę. W przyszłym roku Master Truck Show będzie obchodził 20-lecie. Zapowiada się jeszcze bardziej wyjątkowo i na pewno tak będzie – zapewniają organizatorzy.

 

T&M nr 7-8/2023

Tekst: Justyna Szacuń

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE