Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banery

Onturtle 1150x150

loga na www miedzy banery

Mecalac 10 2023 750 x 200loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Hengst maj

Webfleet Cold Chain

Przewóz towarów wymagających transportu w temperaturze kontrolowanej dotyczy wielu grup towarów.

Jeśli towar zostanie dostarczony w sposób niezgodny z wymaganiami, odbiorca może odmówić jego przyjęcia, a nawet nałożyć karę na przewoźnika. Odmowa odebrania towaru może skutkować koniecznością jego zwrotu do dostawcy albo nawet utylizacji, a więc może generować ogromne koszty dla wytwórcy, dla przewoźnika, a także pewnie szkody dla środowiska. Firma Webfleet oferuje klientom – firmom transportowym – system pomiaru temperatury Cold Chain. Jego zadaniem jest pomiar temperatury przestrzeni ładunkowej oraz przesłanie tych danych na odległość i zaprezentowanie ich w aplikacji do nadzoru transportu. Są dwie podstawowe wersje systemu. Pierwsza to urządzenia z typowymi czujnikami temperatury podłączonymi przewodowo. Instaluje się je na przykład w naczepie chłodni czy w zabudowie chłodni samochodu ciężarowego czy samochodu dostawczego, a informacje przesyłane są do aplikacji Webfleet przez urządzenie telematyczne. Druga to rozwiązanie integrujące wbudowaną przez producentów telematykę z systemem Webfleet, dzięki czemu można również pobierać informacje o temperaturze z naczepy i pokazywać ją w aplikacji Webfleet w połączeniu z pojazdem.

Ze strony Webfleet nie ma szczególnych wymagań, poza tym, że pojazd musi spełniać wymagania ustawowe dotyczące przewozu towarów wrażliwych na temperaturę. Systemy Webfleet mogą być instalowane praktycznie w każdym obiekcie ruchomym: naczepach, pojazdach ciężarowych o sztywnych nadwoziach lub samochodach dostawczych, jeśli pojazdy te są wyposażone w urządzenia chłodnicze i wykorzystywane są do utrzymywania ładunku w kontrolowanych temperaturach.

Webfleet Cold Chain prezentuje zdalnie temperaturę (maksymalnie 6 punktów pomiarowych), pokazuje również trasę przejazdu tego pojazdu/naczepy i w powiązaniu z temperaturami, szczególnie w punktach krytycznych jak miejsca załadunku i rozładunku. System pozwala także na określenie dopuszczalnych zakresów temperatury i informowanie o tym użytkownika przed ekranem komputera, na przykład spedytora, jak również kierowcę na terminalu kierowcy. Temperatura jest rejestrowana, dane są archiwizowane i mogą być potem generowane w postaci raportów (zestawienie tabelaryczne przebiegu, zmiany temperatury albo mapa z wykresem temperatury). Jest to istotne dlatego, że w przypadku dostawy towarów wrażliwych odbiorca zazwyczaj oczekuje raportu/dokumentu potwierdzającego warunki temperaturowe podczas przewozu towaru. System pozwala bardzo łatwo, także zdalnie, wygenerować raport i przekazać go odbiorcy. Uwalnia to kierowców od konieczności generowania takich raportów z urządzeń, które są często zainstalowane lokalnie w naczepie. To wszystko może się odbyć na poziomie spedytorów u dostawcy i odbiorcy. System rejestruje również takie zdarzenia jak każdorazowe otwarcie i zamknięcie drzwi, co pozwala śledzić czy takie otwarcie drzwi ładunkowych nie trwało zbyt długo i nie wpłynęło na temperaturę wewnątrz pojazdu.

Kluczowe korzyści z zastosowania Webfleet Cold Chain to ochrona towaru, zapewnienie odpowiedniej temperatury i dostarczenie zawartości w odpowiednich warunkach. Konsekwencją zachowania właściwych warunków przewozu jest bezproblemowy odbiór towaru i zadowolenie klientów. System Webfleet Cold Chain dostępny jest zarówno na rynkach europejskich, jak i międzynarodowych.

 

T&M nr 6/2023

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE