Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banery

Onturtle 1150x150

loga na www miedzy banery

Mecalac 10 2023 750 x 200loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Hengst maj

Jeszcze nigdy nie rósł tak szybko

Rok 2022 Mercedes-Benz Trucks Polska zamknął 4-punktowym wzrostem udziałów w polskim rynku nowych samochodów ciężarowych o DMC powyżej 3,5 tony do 20 proc. i drugim miejscem w rankingu, za DAF-em.

Rejestracje marki wzrosły o ponad 31 proc. do 6.811 ciężarówek marki Mercedes-Benz oraz 300 ciężarówek marki Fuso (wzrost o 95 proc.). Te wyniki zapewniły polskiej spółce trzecie miejsce w europejskim rankingu koncernu, za Francją, ale przed Wielką Brytanią.

W związku z przekształceniami w centrali i oddzieleniem się od części produkującej auta osobowe, od 1 stycznia 2023 roku działa nowa spółka Daimler Truck Polska, która jest importerem. Wykupiła ona także udziały od Mercedes-Benz Warszawa i Sosnowiec, które stały się częścią spółki Daimler Truck Retail Polska. Daimler Truck Polska nie połączyła się z Evobus Polska. – Evobus sprzedaje bezpośrednio, w trybie zamówień publicznych, gdy my poprzez dilerów. Mamy wspólne warsztaty naprawcze, ale korporacyjnie spółki nie są połączone, bo nie przynosi to korzyści – tłumaczy prezes Daimler Truck Polska Przemysław Rajewski.

Zapowiada, że firma zwraca coraz większą uwagę na usługi towarzyszące sprzedaży samochodów ciężarowych. – Klienci widzą korzyść z dodanych usług: uptime i cyfryzacji usług. Od 2018 roku wszystkie Actrosy wyposażone są we Fleetboard, a 60 proc. samochodów ma aktywizowaną usługę cyfrową – wskazuje dyrektor sprzedaży i marketingu Daimler Truck Polska Piotrek Urban.

Zarząd Daimler Truck Polska widzi przyszłość w różowych barwach. Popyt pozostaje duży, a krępowane brakiem części dostawy nowego taboru w latach 2021 i 2022 sprawiają, że floty będą musiały być odświeżone nawet gdyby w 2024 roku nastąpiło ochłodzenie gospodarki.

Szef serwisu w Daimler Truck Polska Piotr Materzok przypomina, że firma ma 2 tys. klientów z serwisem Uptime, bardzo popularne są pakiety serwisowe complete na cała Europę. – Najpopularniejsze trwają od 3 do 4 lat, a coraz częściej 5 lat, bo mała podaż aut zmusza do wydłużenia eksploatacji – wyjaśnia Marterzok.

Centrala uruchomiła całodobowe naprawy w całej Europie (z centralą w Grecji), rozbudowuje także serwisy. W 2022 roku przybyły 4, a w tym roku dojdą 2. W 2025 roku Daimler Truck będzie dysponował w Polsce siecią 42 warsztatów (na koniec 2022 roku było ich 37). Daimler nie obawia się także nadchodzącej elektryfikacji transportu. – W pierwszym kwartale roku rozpoczynamy szkolenia dla mechaników i elektryków. Mamy pomysł na drugie życie baterii i optymistycznie patrzymy w przyszłość – zapewnia Materzok.

W lipcu spółka rozpocznie wprowadzanie do sprzedaży elektrycznie napędzanych modeli Fuso i Mercedes.

Daimler Truck wspiera także kształcenie kierowców. Wspólnie z ZMPD organizuje w szkołach branżowych pokazy samochodów oraz promuje zawód kierowcy. Pomaga w tym „Actros Team”, czyli znani influencerzy: Kate Truck Driverka, Adrian Trucker Packer i Artur ArtDrive. Ten zespół odwiedził 6 szkół i 300 uczniów.

 

T&M nr 1/2023

Tekst: Robert Przybylski

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE