Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banery

Onturtle 1150x150

loga na www miedzy banery

Mecalac 10 2023 750 x 200loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Hengst maj

Siła solidności

Firma D-TEC ma już ponad 60 letnią historię. Wprawdzie na początku zajmowała się produkcją piecy, jednak po jakimś czasie jej założyciel, Jan Van Vlastuin zmienił profil działalności.

Rozpoczął inwestowanie w rozwój półproduktów dla branży transportowej. Zaczęto w ten sposób dostarczać coraz więcej komponentów dla tego sektora. Od lat 80-tych D-TEC wytwarza również naczepy.

Wzrost zapotrzebowania na produkty D-TEC spowodował konieczność zmiany miejsca na większe. W latach osiemdziesiątych firma przeniosła się do Kesteren, gdzie produkuje do dziś. To wówczas trafiły również na rynek pierwsze „podkontenerówki”. Ich konstrukcję opatentowano.

Domenę D-TEC stanowią specjalistyczne naczepy użytkowe. Jest producentem m.in. innowacyjnych naczep podkontenerowych, cystern do przewozu produktów stałych i płynnych oraz wywrotek tylnozsypowych (o poj. 48-60 msześc). Ciekawym produktem jest np. naczepa wywrotka do przewozu złomu o poj. 49 msześc. (ściany ze stali, opcjonalnie drzwi z szybrem zbożowym). Zastosowano w niej m.in. pneumatyczne rygle, drzwi otwierane z przodu, co zwiększa bezpieczeństwo eksploatacji.

Oferta obejmuje też przyczepę platformową z żurawiem pozwalającą na samodzielny za- i rozładunek materiałów budowlanych (system wymuszonego skrętu drugiej i trzeciej osi). Naczepa platformowa jest w istocie wspólną konstrukcją z firmą Vogelzang, którą D-TEC przejął cztery lata temu. Praktycznym produktem jest również naczepa skrzyniowa do przewozu materiałów budowlanych na paletach. Szybki za- i rozładunek umożliwia wózek z zamontowanym HDS.

Kilka lat temu D-TEC zaprezentowała 20’ oraz 30’ ramy podkontenerowe pod cysterny (wcześniej przez ponad dwie dekady firma znana była m.in. z produkcji modelu Flaxitrailer). - Przy nośności od 2950 kilogramów jest to dobre rozwiązanie dla tej części rynku transportowego, która wykorzystuje 20’ kontenery-cysterny i nadwozia wymienne. W przypadku tego projektu krytycznie przyjrzeliśmy się również komforcie użytkownika i utrzymaniu niskich kosztów konserwacji. Nasze motto „Lift up your profit!” znajduje swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości – komentował Gerrit van Vlastuin, Dyrektor Zarządzający. W produkcji zastosowano stal o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie.  

W sektorze rolnym powodzeniem cieszy się m.in. naczepa do przewozu gnojowicy i odbioru odpadów z biogazowi. Ma pojedynczy zbiornik, o poj. 30,5 tys. l, a także system filtracji zapachów. Załadunek i rozładunek trwa zaledwie 6-7 min.

D-TEC zajmują się też, z sukcesami, konstruowaniem elementów pojazdów.  Podczas uroczystej ceremonii na ostatnich targach IAA Transportation w Hanowerze wręczono prestiżowe laury Trailer Innovation 2023. W kategorii „Podwozie”, D-TEC wraz z VDL wyróżniono drugą nagrodą za „Połączenie podwozia z zawieszeniem pneumatycznym MBS Omega”.

D-TEC działa w strukturach grupy TrailerTec. W naszym kraju spółka ma siedzibę w miejscowości Kuśnie, niedaleko Sieradza.

 

T&M nr 10/2022

Tekst: Michał Jurczak

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE