Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banery

Onturtle 1150x150

loga na www miedzy banery

Mecalac 10 2023 750 x 200loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Hengst maj

Ford liczy się coraz bardziej

Z Wojciechem Kopielem, dyrektorem zarządzającym spółki Q-Service Truck, będącej importerem pojazdów Ford Trucks rozmawia Jacek Dobkowski.

Jacek Dobkowski: – Ford debiutował w naszym kraju jesienią 2019 roku. Co się przede wszystkim przez te ponad trzy lata wydarzyło?

Wojciech Kopiel: – Podjęcie współpracy z Ford Trucks było jedną z naszych strategicznych decyzji. Biznes, który wspólnie tworzymy od 2019 roku zaczynaliśmy od zera, ale jako spółka zrzeszona w grupie Inter Cars mieliśmy odpowiednie kompetencje i zasoby, aby dobrze rozwinąć współpracę. Cele, które sobie założyliśmy, w pełni realizujemy, pomimo trudności związanych z pandemią oraz rozpoczęciem wojny w Ukrainie, które spowodowały chwilową stagnację na rynku. Znając specyfikę branży oraz potrzeby klientów w pierwszej kolejności skupiliśmy się na zbudowaniu profesjonalnej sieci serwisowej. Obecnie posiadamy 12 wyspecjalizowanych punktów serwisowych, z których dziewięć prowadzi również sprzedaż pojazdów Ford Trucks. W tym roku planujemy uruchomić kolejne trzy lub cztery serwisy. Zaczynamy już w lutym od uruchomienia drugiego serwisu w województwie śląskim. Liczbę i położenie naszych autoryzowanych serwisów dostosowujemy do wielkości floty pojazdów Ford Trucks na polskim rynku, tak, żeby jak najlepiej zaspokoić potrzeby naszych klientów.

 

JD: – Jak przekonać przewoźnika do Forda?

WK: – Sprzedaż pojazdów ciężarowych Ford Trucks rozpoczęliśmy od wejścia w segment ciągników siodłowych, który stanowi 85 procent sprzedaży na naszym rynku. rozmowaFlagowy model F-Max, który uzyskał tytuł Najlepszego Samochodu Roku 2019, był wtedy nowością, wzbudzał duże zainteresowanie ze względu na największą na rynku, bardzo komfortową kabinę oraz bogate wyposażenie w wersji standardowej. F-Max posiada 500-konny, ekonomiczny, bardzo elastyczny i dynamiczny silnik. Zapewnia kierowcom optymalne warunki pracy, a ogólne opinie o ciągniku są bardzo dobre. Dużym atutem marki jest zapewnienie klientowi komfortu serwisowego – oferujemy trzyletnią, pełną gwarancję bez limitu kilometrów, co jest niespotykane w branży. Bezpłatnie udostępniamy telematyczny system ConnecTruck, dzięki któremu właściciel firmy może kontrolować pracę kierowcy, podstawowe parametry techniczne pojazdu, przebieg, czas pracy, zużycie paliwa oraz styl jazdy. Jest to szczególnie wygodne w mniejszych firmach, nie posiadających własnych, rozbudowanych systemów zarządzania flotą. W zeszłym roku ConnecTruck został rozszerzony między innymi o możliwość dostosowania mocy silnika oraz ogranicznika prędkości zależnie od trasy czy masy ładunku. Pozwala to w znacznym stopniu poprawić wyniki ekonomiczne pojazdu.

 

JD: – Wspomniał pan o spalaniu, silniki Ecotorq Gen 1.5 mają być jeszcze oszczędniejsze?

WK: – Tak, te silniki weszły do produkcji w styczniu 2023 roku we wszystkich samochodach Ford Trucks. Silnik oferuje o 4 procent mniejsze zużycie paliwa oraz zmniejszenie emisji CO2, co jest bardzo ważnym parametrem dla firm transportowych. W lipcu zostanie wprowadzona do produkcji nowa, w pełni fordowska, zautomatyzowana skrzynia biegów. Pozwoli to lepiej zoptymalizować układ napędowy, co powinno przełożyć się na kolejne oszczędności dla naszych klientów.

 

JD: – Przed pańskim biurem, na dworze, są wystawione Fordy z zabudowami. Wchodzicie w podwozia?

WK: – Zawsze mieliśmy w ofercie pełną gamę pojazdów o DMC powyżej 16 ton. Ze względu na udział ciągników siodłowych w tym segmencie na poziomie 85 procent oraz popularności F-Maxa, to właśnie na tych pojazdach skupiliśmy się najbardziej wchodząc na rynek polski. W 2022 roku postanowiliśmy bardziej przybliżyć naszym klientom pozostałe produkty Ford Trucks przeznaczone dla branży budowlanej, komunalnej oraz lokalnej dystrybucji.

 

JD: – Zabudowy są wykonywane w Polsce, czy w Turcji?

WK: – Oferujemy naszym klientom oba rozwiązania. W wyniku pandemii przez ostatnie dwa lata był duży problem z wykonaniem zabudowy w Polsce. Zdecydowaliśmy się na dywersyfikację, tak by dostarczać spersonalizowane rozwiązania, które będą dostępne w możliwie najkrótszym czasie, o porównywalnej jakości i w najlepszej cenie.

 

JD: – Menedżerowie innych firm podkreślają, że ich podwozia są fabrycznie dostosowane do potrzeb zabudowców.

WK: – Ford Trucks prowadzi działalność międzynarodową, sieć dealerska obejmuje Europę oraz Afrykę i produkuje pełną gamę pojazdów dostosowanych do wszystkich typów zabudów i firm zabudowujących. Firmy specjalizujące się w produkcji zabudowy otrzymują kompletną dokumentację, rysunki techniczne, dostęp do fabrycznego portalu dla producentów zabudów oraz wsparcie działu technicznego producenta.

 

JD: – Rozmawiamy pod koniec stycznia, gdyby teraz przewoźnik zamówił, na kiedy dostałby nowy ciągnik siodłowy?

WK: – Pojazdy zamawiane specjalnie pod potrzeby naszych klientów jesteśmy w stanie dostarczyć w kwietniu-maju. Pojazdy o standardowej specyfikacji posiadamy w ciągłej sprzedaży i dostarczamy od ręki z naszego stoku. Przyjmujemy zamówienia tylko na potwierdzone terminy produkcji i unikamy zamówień z bardzo długimi terminami, dzięki czemu nie renegocjujemy warunków dostaw.

JD: – Na koniec zapytam o dalszą przyszłość – elektryfikacja, auta elektryczne, na wodór?

WK: – Ford Trucks zaprezentował na targach w Hanowerze swój elektryczny samochód. Pojazd był wyposażony w zabudowę do zbierania odpadów komunalnych. Podwozia z napędem elektrycznym, z konfiguracją napędów 4x2 i 6x2 oraz ciągniki siodłowe będą dostępne w naszej ofercie na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2024 roku. Będą to pojazdy przeznaczone przede wszystkim do transportu lokalnego i do zastosowań komunalnych, zwłaszcza śmieciarki.

 

JD: Dziękuję za rozmowę.

 

T&M nr 2/2023

TekstL Jacek Dobkowski

 

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE