Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banery

Onturtle 1150x150

loga na www miedzy banery

Mecalac 10 2023 750 x 200loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Hengst maj

Rozpoczęcie testów eActrosa 600

Akumulatorowo-elektryczny eActros 600 rozpoczyna testy z udziałem klientów.

Pierwsze dwa egzemplarze testowe zaprezentowanej w ubiegłym roku elektrycznej ciężarówki do transportu dalekobieżnego w najbliższych tygodniach trafią kolejno do regularnej eksploatacji w firmie Contargo, specjalizującej się w logistyce kontenerowej, oraz w przedsiębiorstwie recyklingowym Remondis. Obie firmy należą do działającego globalnie koncernu Rethmann. Contargo przez kilka miesięcy będzie wykorzystywać swoją elektryczną ciężarówkę do transportu kontenerów pomiędzy portem w Wörth am Rhein a rozlicznymi punktami załadunku i rozładunku. Pojazd ten ma pokonywać dziennie ponad 800 kilometrów. Najpierw jednak będzie ładowany ze stacji szybkiego ładowania na terminalu Contargo w Karlsruhe. Contargo planuje wkrótce stworzyć własną infrastrukturę ładowania w swojej bazie operacyjnej. Według własnych informacji firma Contargo buduje obecnie największą w Niemczech prywatną sieć punktów ładowania dla ciężkich elektrycznych samochodów ciężarowych, która obejmie 90 punktów w 18 lokalizacjach.

Remondis zamierza eksploatować pojazd testowy w rejonie Kolonii, w ramach tzw. projektu HoLa („Ładowanie wysoką mocą w ciężarowym transporcie dalekobieżnym”). Celem HoLa jest stworzenie, eksploatacja i wsparcie naukowe infrastruktury ładowania wysoką mocą dla akumulatorowo-elektrycznych pojazdów w transporcie dalekobieżnym. Oprócz Daimler Truck w projekt zaangażowani są również inni partnerzy konsorcyjni z sektora przemysłowego i naukowego. Pojazd testowy przeznaczony dla firmy Remondis będzie wykorzystywany głównie do transportu surowców wtórnych. Jest wyposażony w naczepę marki Kögel, wyprodukowaną specjalnie do tych testów.

Mercedes-Benz Trucks planuje sukcesywne przekazywanie kolejnych pojazdów testowych klientom do różnego rodzaju zastosowań.

-Testowanie elektrycznych samochodów ciężarowych przez klientów jeszcze przed rozpoczęciem produkcji bardzo się sprawdziło. Dlatego także w przypadku eActrosa 600 stawiamy na testy praktyczne. Jesteśmy niezwykle zadowoleni, że Contargo i Remondis, jako pierwsi klienci, sprawdzą eActrosa 600 w rzeczywistej eksploatacji. – mówi Stina Fagerman, szefowa działu sprzedaży, marketingu i usług Mercedes-Benz Trucks.

-Innowacyjność tkwi w genach Contargo. Mamy naprawdę wiele energii i konsekwentnie wdrażamy naszą strategię dekarbonizacji. Od zawsze we współpracy z Mercedes-Benz Trucks testowaliśmy różnorodne innowacje. Dlatego od samego początku udział w testach tego pojazdu był dla nas zarówno radością, jak i logiczną konsekwencją dotychczasowych działań. eActros 600 wyznacza nowe wzorce! Trafi do nas pojazd numer jeden. Ponadto w ubiegłym roku zamówiliśmy już dwadzieścia tych pojazdów. Będziemy więc wśród pierwszych firm, które w szerokim zakresie włączą je do swojej eksploatacji drogowej, a to bardzo ułatwi nam zastosowanie elektrycznych pojazdów zarówno w regionalnej logistyce kontenerowej, jak i w krajowym transporcie dalekobieżnym. - powiedziała Stina Fagerman, szefowa działu sprzedaży, marketingu i usług Mercedes-Benz Trucks

-820 kilometrów dziennie – na takich dystansach wykorzystamy teraz eActrosa 600 do przewozów wahadłowych w systemie dwuzmianowym. Dzięki naszej wydajnej infrastrukturze ładowania jest to idealne zastosowanie dla tego pojazdu.- wspomina Andreas Roer, dyrektor zarządzający Contargo Wörth-Karlsruhe GmbH.

-Jesteśmy jedną z wiodących na świecie firm zajmujących się recyklingiem, gospodarką wodną oraz usługami komunalnymi i przemysłowymi, dlatego traktujemy zrównoważony rozwój jako element naszej codzienności. Dzięki temu w ostatnich latach zebraliśmy już wiele cennych doświadczeń w eksploatacji elektrycznych samochodów ciężarowych. Nie mieliśmy więc żadnych wątpliwości, że jako pierwsza firma weźmiemy udział w testach klienckich eActrosa 600. Szczególnie w gospodarce o obiegu zamkniętym, w jakiej firma Remondis działa globalnie, wszystko opiera się na logistyce. Cieszymy się, że korzystając z tej elektrycznej ciężarówki wykonujemy kolejny krok na drodze do osiągnięcia neutralności klimatycznej. - mówi Sascha Hähnke, dyrektor zarządzający Remondis Sustainable Services GmbH.

 

W eksploatacji eActrosa 600 Remondis stawia na naczepy firmy Kögel

Kögel Cargo jest flagowym modelem z typoszeregów naczep firmy Kögel i jednocześnie najlepiej sprzedającą się naczepą tego producenta z niemieckiego Burtenbach. Wysoki stopień indywidualizacji, znakomita niezawodność i duża ładowność czynią Kögel Cargo naczepą pierwszego wyboru dla branży transportowej. Jednak wspomniana współpraca nie opiera się wyłącznie na zaletach produktu. Firmy Remondis i Kögel łączy przede wszystkim otwartość na zrównoważone rozwiązania transportowe.

-Zaimponowało nam konsekwentne realizowanie strategii zrównoważonego rozwoju przez Remondis. Jako wiodący producent naczep, również my czujemy się zobowiązani do działania wedle zasad zrównoważonego rozwoju. Koncepcja zrównoważonego rozwoju w firmie Kögel obejmuje jednak nie tylko środowisko, ale także klientów, pracowników i kooperantów. Pod tym względem rozumiemy ją tak samo, jak Remondis. - stwierdził Christian Renners, dyrektor zarządzający Kögel Trailer GmbH.

 

Mercedes-Benz eActros 600 w produkcji seryjnej

Duża pojemność akumulatora, przekraczająca 600 kilowatogodzin (stąd oznaczenie typu „600”), wraz z nową, niezwykle ekonomiczną, zaprojektowaną we własnym zakresie elektryczną osią napędową zapewnia tej elektrycznej ciężarówce zasięg 500 kilometrów1 bez konieczności doładowywania. Oznacza to, że eActros 600 będzie mógł pokonać w ciągu jednego dnia dystans znacznie przekraczający 1000 kilometrów. Umożliwi to ładowanie pojazdu w wymaganych przepisami przerwach w pracy kierowców – nawet gdy nie będzie dostępne ładowanie megawatowe.

W przypadku eActrosa 600, oprócz ładowania CCS z mocą do 400 kW, z czasem możliwe będzie tzw. ładowanie megawatowe (MCS). Klienci mogą zamawiać właściwe wyposażenie wstępne. Po podłączeniu do odpowiedniej stacji ładowania o mocy ok. jednego megawata ładowanie akumulatorów pojazdu z poziomu 20 do 80 procent trwa ok. 30 minut.

Wizualnym wyróżnikiem tej elektrycznej ciężarówki jest całkowicie nowa, purystyczna stylistyka, cechująca się wyrazistymi liniami i aerodynamicznym kształtem. Oczekuje się też, że ta e-ciężarówka wyznaczy nowe standardy pod względem dochodowości dla operatorów flot, dzięki czemu w ważnym segmencie transportu dalekobieżnego w dłuższej perspektywie zastąpi większość samochodów ciężarowych z silnikami wysokoprężnymi. Głównym założeniem koncepcji Mercedes-Benz Trucks w zakresie transportu dalekobieżnego realizowanego z wykorzystaniem pojazdów akumulatorowo-elektrycznych jest zaoferowanie klientom całościowego rozwiązania transportowego, obejmującego technikę motoryzacyjną, doradztwo, infrastrukturę ładowania i usługi.

Rozpoczęcie produkcji seryjnej pojazdu przewidziano na koniec roku 2024. Od samego początku eActros 600 będzie produkowany zarówno w wariancie ciągnika siodłowego, jak i w wariancie podwozia ciężarowego, co zapewni klientom szereg kolejnych możliwości zastosowania ciężarówki w transporcie elektrycznym. Obecnie powstaje flota około pięćdziesięciu prototypowych pojazdów – niektóre z nich trafią następnie do pierwszych klientów na testy w praktycznej eksploatacji.

 

Informacja o firmie Contargo

Contargo jest jedną z największych sieci logistyki kontenerowej w Europie, osiągającą roczny wolumen transportu na poziomie 2 milionów TEU. Contargo w sposób zintegrowany obsługuje transport kontenerowy pomiędzy portami zachodnimi, niemieckimi portami nad Morzem Północnym i obszarem w głębi Europy. Firma Contargo dysponuje 24 terminalami kontenerowymi w Niemczech, Francji i Szwajcarii oraz posiada także inne oddziały w Niemczech, Holandii, Belgii i w Polsce. Firma obsługuje ponadto własne linie żeglugowe i kolejowe. W 2023 r. ponad 1340 pracowników wypracowało roczne obroty w wysokości 654 mln euro.

Informacja o firmie Remondis

Remondis to jedna z wiodących na świecie prywatnych firm działających na rynku recyklingu, gospodarki wodnej i usług, obsługująca około 30 milionów ludzi. Poprzez swoje oddziały i udziały w spółkach Remondis jest obecny w ponad 30 krajach na trzech kontynentach.To założone w 1934 r. przedsiębiorstwo rodzinne zatrudnia dziś ponad 40 tys. pracowników i osiąga roczne obroty na poziomie 11,8 mld euro (2023 r.). W wielu obszarach swojej działalności Remondis wnosi znaczący wkład w ochronę środowiska i zasobów naturalnych. Począwszy od recyklingu cennych surowców z odpadów przemysłowych i domowych, poprzez produkcję wysokiej jakości surowców wtórnych, aż po wykorzystanie odpadów niepodlegających recyklingowi do produkcji paliw. Co nie mniej istotne, firma w coraz większym stopniu przyczynia się do transformacji energetycznej poprzez wykorzystanie biomasy jako źródła energii. Remondis postrzega się jako globalnego partnera i konsultanta dla przemysłu, handlu i władz lokalnych, oferującego wsparcie w znajdowaniu regionalnych i zindywidualizowanych rozwiązań.

Informacja o firmie Kögel

Kögel zalicza się do grona wiodących producentów naczep w Europie. Firma oferuje pojazdy użytkowe i rozwiązań transportowe dla branży logistycznej i budowlanej, a jej produkty już od 90 lat odznaczają się wysoką jakością inżynieryjną „Made in Germany”. Kögel dostrzega swoją odpowiedzialność za organizowanie procesów transportowych i logistycznych w sposób przyjazny dla środowiska i klimatu, w zgodzie z decyzjami politycznymi oraz oczekiwaniami klientów. Dewizą firmy, a zarazem jej zobowiązaniem, jest hasło „Economy meets Ecology – Because we care”: Kögel oferuje wszystkim klientom wsparcie w postaci wyjątkowej wiedzy specjalistycznej, dogłębnej znajomości branż, a przede wszystkim trwałych, zrównoważonych ekologicznie i ekonomicznie produktów o lekkiej konstrukcji. Siedziba firmy, a jednocześnie jej główny zakład produkcyjny Kögel Trailer GmbH mieści się w bawarskiej miejscowości Burtenbach.

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE