Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banery

Onturtle 1150x150

loga na www miedzy banery

Mecalac 10 2023 750 x 200loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Hengst maj

MEGA podbija stawkę

W porównaniu z rokiem 2021 ubiegły rok w sektorze naczep i przyczep o DMC powyżej 3,5 ton zakończył się w Polsce blisko 12-procentowym spadkiem rejestracji nowych pojazdów.

Łącznie zarejestrowano 28 225 nowych pojazdów, w tym 25 386 naczep oraz 2839 przyczep. Warto zaznaczyć, że porównania dotyczą roku 2021, który pomimo niestabilności politycznej, ekonomicznej i gospodarczej, jaka rozpoczęła lata 20-te XXI w., był dla tego sektora automotive łaskawy i zakończył się wynikami zdecydowanie lepszymi niż te z 2018 i 2019 r.

Długoterminowe skutki gospodarcze pandemii, braki komponentów, ceny paliw, konflikt w Ukrainie, odpływ ukraińskich kierowców z szeregów kierowców zawodowych jeżdżących dla polskich przewoźników czy szersze wykorzystanie pozakołowych rodzajów transportu – to tylko początek listy czynników kształtujących popyt na naczepy i przyczepy w Polsce oraz poza nią. Czynników, które nadal wykazują wysoką nieprzewidywalność.

W 2022 r. nadal największym zainteresowaniem cieszyły się platformy i zabudowy skrzyniowe. W zeszłym roku zarejestrowano 28 225 pojazdów z tej grupy. Spadek ich udziału w ogólnej liczbie rejestracji był jednocyfrowy – 5% r/r. Natomiast udział w rynku tego segmentu zwiększył się z 56% do 60%. Tutaj liderami są: Wielton, Krone, Schmitz Cargobull oraz Kögel.

Drugim najchętniej odbieranym typem naczep i przyczep były furgony, w tym chłodnie i izotermy, choć również one zanotowały spadek o 31% r/r, a udział w rynku tego segmentu zmalał o 5% – obecnie wynosi 16%. Łącznie zarejestrowano 4610 sztuk. Tu królują marki Schmitz Cargobull, Krone i Lamberet.

Na ostatnim miejscu podium uplasowały się wywrotki, których zarejestrowano łącznie 2769 sztuk (spadek o 16% r/r). Udział w rynku tego segmentu zmalał z 10,5% do 10%. Najwięcej pojazdów zarejestrowała marka Bodex (471 sztuk, spadek o 14%), dalej znalazły się Kempf (427 sztuk, wzrost o 11%), Wielton (309 sztuk, spadek o 41%), Feber Inter-Cars (301 sztuk, spadek o 10%) i MEGA (275 sztuk, wzrost o 5%).

Sprzedaż wywrotek MEGA w Polsce w 2022 r.nabrała rozpędu, co pozwoliło firmie w ostatnim kwartale tego roku przejąć w tym sektorze rolę lidera. Biorąc pod uwagę łączną sprzedaż marek Benalu i MEGA (obie spółki są częścią Grupy Benalu-Legras), w segmencie wywrotek Grupa uplasowała się na drugiej pozycji (za firmą Bodex), ex aequo z Kempf (według danych CEPiK).Optiliner

Na polskim rynku najchętniej kupowane były naczepy wywrotki MEGA Light o pojemności 50 m3. Tego typu pojazdy w wersji z klapodrzwiami mogą służyć nie tylko do tradycyjnych zastosowań, jak przewóz płodów rolnych, drobnych kruszyw czy węgla, lecz także do transportu palet. Dzięki wykorzystaniu krzemowo-magnezowych stopów aluminium do budowy skrzyni oraz wysoko wytrzymałościowych stali do produkcji ramy MEGA Light należy do grupy najlżejszych, a zarazem najtrwalszych pojazdów w swojej klasie. W przypadku Benalu prym wiodą dwa modele: najlżejszy w swojej klasie Agriliner oraz najbardziej wszechstronny Optiliner. Poza bardzo dobrymi wynikami sprzedaży w kraju odnotowujemy także rosnący eksport, chociaż za granicą najchętniej kupowane są pojazdy MEGA Light o pojemności 55 m3 – mówi Michał Brodziński, dyrektor sprzedaży. MEGA Sp. z o.o.

Naczepy MEGA Light można dodatkowo wyposażyć w system pneumatycznego rozładunku GR-2 Heitling lub rodzimy JK-3 MHS II, co pozwala na szybkie i efektywne rozładowanie towaru do silosów lub magazynów oddalonych od miejsca postoju pojazdu.

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE