Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banerybp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

Rynek dostawczych–nadal Renault

W zeszłym roku, tak samo jak w 2021, najpopularniejsza marka nowych aut dostawczych do 3,5 tony DMC w Polsce to Renault, z liczbą pierwszych rejestracji 12.933.

Drugie miejsce utrzymał Ford (8.594). Trzeba zaznaczyć, iż obie marki odnotowały spadki względem 2021, odpowiednio o 8,4 proc. oraz o 13,7 proc. Ale i tak były one mniejsze niż w całym naszym rynku, minus 15,8 proc., z 73.926 na 62.238. Na trzeci stopień podium wskoczyło Iveco (7.116, wzrost 6,7 proc.), spychając z niego Fiata (6.957, mniej o 22,6 proc.). Lokaty od piątej do dziesiątej: Mercedes-Benz, Toyota, Volkswagen, Opel, Peugeot, Citroen. Jeśli weźmiemy pod uwagę modele, najwięcej rejestracji dotyczyło nowych Renault Masterów (na zdjęciu, 10.069), potem Iveco Daily (7.116, jedyny model tej marki) oraz Mercedesów Sprinterów (5.003). Wszystkie dane przekazał PZPM, Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego w oparciu o CEP (Centralna Ewidencja Pojazdów).

 

T&M nr 1/2023

Tekst: Jacek Dobkowski

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE