Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banery

Onturtle 1150x150

loga na www miedzy banery

Mecalac 10 2023 750 x 200loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Hengst maj

Zalety premium

Ogumienie maszyn budowlanych, pracujące w trudnych warunkach jest szczególnie narażone na uszkodzenia.

Dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór opon mających innowacyjne rozwiązania, które przekładają się na oszczędności w eksploatacji i na wytrzymałość.

Finalna cena opony to wypadkowa szeregu czynników, takich jak miejsce i koszty wytworzenia, surowce, technologie. Ogumienie bazujące na innowacyjnych rozwiązaniach jest oczywiście najdroższe w produkcji. Trzeba jednak pamiętać, że nowoczesne technologie przekładają się bezpośrednio m.in. na większą wytrzymałość, czyli zmniejszenie ryzyka niespodziewanych przestojów, które często wiążą się z dodatkowymi, dotkliwymi obciążeniami dla firmy. Modele premium oferują też niższe opory toczenia, co skutkuje mniejszym zużyciem paliwa i kosztem przejechanego kilometra, a także lepszy komfort pracy operatora.

– Zarządzający flotą coraz częściej dostrzegają, że początkowo wyższa inwestycja w ogumienie premium przekłada się na późniejsze oszczędności w czasie eksploatacji. Po podliczeniu wszystkich kosztów pozornie droższe, ale lepsze jakościowo opony okazują się bardziej ekonomicznym wyborem – przekonuje Janusz Krupa, menadżer marketingu ds. opon użytkowych Goodyear Polska Ukraina.

 

TPMS Heavy Duty

Monitorowanie ogumienia występuje nie tylko w pojazdach ciężarowych. Korzyści wydają się oczywiste – optymalizacja osiągów opon, skrócenie przestojów, obniżenie całkowitego koszt użytkowania pojazdów OTR. Przykładowo Goodyear oferuje system TPMS Heavy Duty, w którego skład wchodzą zaawansowane rozwiązania telematyczne oraz opatentowana technologia analityki predykcyjnej G-Predict. Czujniki TPMS wewnątrz opony stale monitorują ciśnienie i temperaturę, następnie przekazują zebrane informacje do serwera Goodyear, gdzie są one analizowane. Pozwala to przewidzieć żywotność opon i zaplanować działania konserwacyjne. Operatorzy są natychmiast powiadamiani o potencjalnych problemach.

 

Nowość Powerload

Kilka miesięcy temu Goodyear wprowadził na rynek nową linię opon Powerload do kompaktowych ładowarek kołowych i małych równiarek, na które rośnie popyt w związku z rozwojem projektów budowlanych i inwestycyjnych na całym świecie. Zastosował w tej linii kilka ciekawych pomysłów, które mają przynosić konkretne korzyści. I tak nowa technologia Smooth Guard, obejmującą wyjątkowo grubą i gładką gumową warstwę ochronną w obszarze barku i ściany bocznej, podnosi wytrzymałość opon, zwiększając ich odporność na przecięcia i wzmacniając ochronę karkasu. Z kolei wzmocniona konstrukcja bocznych ścian zapewnia większą stabilność i łatwiejsze manewrowanie. Opony Powerload pozwalają więc ograniczyć kołysanie łyżki podczas załadunku, zapewniają operatorom precyzję, pewność, komfort, bezpieczeństwo jazdy.

Nacisk na wzmocnienie i ochronę jest widoczny także w obszarze osłony kołnierza. Jest to szczególnie ważne na placach budowy, gdzie ziemia, skały, kamienie i inne odłamki mogą uszkodzić tradycyjne opony. Nowa konstrukcja wycięcia na łopatki pomaga przyspieszyć montaż i demontaż opon, minimalizując czas przestojów maszyn.

Niekierunkowy wzór bieżnika jest kolejnym dowodem na to, że Goodyear koncentruje się na efektywności. Upraszcza on logistykę opon, ich rotację i magazynowanie. Opona Powerload zapewnia lepszą trakcję nie tylko do przodu, ale i w bok, co jest niezbędne na budowie. Właściwości samooczyszczające pomagają zminimalizować czas przestojów i zwiększyć wydajność. Wzór bieżnika jest inspirowany sprawdzonym modelem TL-3A+ przeznaczonym do większych pojazdów (od 25 cali) i zoptymalizowany pod kątem opon 18" i 20".

Oprócz tego zwiększono głębokość bieżnika na barku, w porównaniu z poprzednimi konstrukcjami. Taki zabieg zwiększa trwałość opony, wydłuża jej przebieg, pomaga obniżyć koszty eksploatacji w przeliczeniu na godzinę pracy.

Electric Drive Ready

– W myśli filozofii Goodyear Electric Drive Ready najnowsze opony mogą być używane w pojazdach elektrycznych, hybrydowych, ale też z tradycyjnymi silnikami Diesla – podsumowuje Janusz Krupa. – To przyszłościowe podejście, wystarczy zaopatrzyć się tylko w jeden rodzaj opon, który pasuje do różnych układów napędowych.

 

T&M nr 5/2023

Tekst: Jacek Dobkowski

 

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE