Elektryczny ciągnik siodłowy

W ramach pilotażowego projektu realizowanego wspólnie przez BMW oraz firmę logistyczną SCHERM na drogi Monachium wyjechał 40-tonowy elektryczny ciągnik siodłowy. Continental wyposażył pojazd w opony trzeciej generacji z serii Conti EcoPlus i Conti Hybrid oraz zintegrowany system monitorowania ciśnienia ContiPressureCheckTM.

 

To kolejny projekt Continental realizowany w ramach rozwoju zrównoważonego transportu. Continental wspiera projekt pilotażowy realizowany wspólnie przez Grupę BMW i jej partnera logistycznego, Grupę SCHERM, w celu promowania przyjaznych dla środowiska samochodów ciężarowych. W ramach tego projektu Continental wyposażył ciągnik siodłowy z napędem elektrycznym Terberg YT202-EV w komplet opon z zoptymalizowanym oporem toczenia
i o przedłużonej żywotności. Na osi skrętnej zamontowano model Conti EcoPlus HS3 w rozmiarze 355/50 R22.5, który zapewnia zoptymalizowany opór toczenia. Idealnym dopełnieniem są zamontowane na osi prowadzącej opony Conti EcoPlus HD3 w rozmiarze 295/55 R22.5. W naczepie elektrycznej ciężarówki zamontowano opony do naczep Conti Hybrid HT3 w rozmiarze 445/45 R19.5, które zapewniają optymalny opór toczenia i przedłużoną żywotność. Specjalna konstrukcja bieżnika obu typów opon znacznie zmniejsza opory toczenia, co przekłada się bezpośrednio na wyraźnie mniejsze zużycie paliwa, nawet wtedy, gdy pojazd napędzany jest paliwem konwencjonalnym.

              Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE