Elektryczny ciągnik siodłowy
W ramach pilotażowego projektu realizowanego wspólnie przez BMW oraz firmę logistyczną SCHERM na drogi Monachium wyjechał 40-tonowy elektryczny ciągnik siodłowy. Continental wyposażył pojazd w opony trzeciej generacji z serii Conti EcoPlus i Conti Hybrid oraz zintegrowany system monitorowania ciśnienia ContiPressureCheckTM.
To kolejny projekt Continental realizowany w ramach rozwoju zrównoważonego transportu. Continental wspiera projekt pilotażowy realizowany wspólnie przez Grupę BMW i jej partnera logistycznego, Grupę SCHERM, w celu promowania przyjaznych dla środowiska samochodów ciężarowych. W ramach tego projektu Continental wyposażył ciągnik siodłowy z napędem elektrycznym Terberg YT202-EV w komplet opon z zoptymalizowanym oporem toczenia
i o przedłużonej żywotności. Na osi skrętnej zamontowano model Conti EcoPlus HS3 w rozmiarze 355/50 R22.5, który zapewnia zoptymalizowany opór toczenia. Idealnym dopełnieniem są zamontowane na osi prowadzącej opony Conti EcoPlus HD3 w rozmiarze 295/55 R22.5. W naczepie elektrycznej ciężarówki zamontowano opony do naczep Conti Hybrid HT3 w rozmiarze 445/45 R19.5, które zapewniają optymalny opór toczenia i przedłużoną żywotność. Specjalna konstrukcja bieżnika obu typów opon znacznie zmniejsza opory toczenia, co przekłada się bezpośrednio na wyraźnie mniejsze zużycie paliwa, nawet wtedy, gdy pojazd napędzany jest paliwem konwencjonalnym.