Oleje Shell Rimula R7

Shell wprowadził do oferty Shell Rimula R7 – nową generację wysokowydajnych olejów silnikowych do samochodów ciężarowych.

Produkty zostały zaprojektowane tak, by zapewniały możliwie najwyższe osiągi, przy jednoczesnej ochronie jednostki napędowej i oszczędności paliwa. Zgodnie z rozporządzeniem Unii Europejskiej, do 2030 r. średnia emisja CO2 ma być niższa o 37,5 proc. niż w 2021 r. i może wynosić już tylko 59,4 g/km[1]. Zaostrzanie przepisów europejskich związanych z ochroną środowiska i ograniczaniem emisji spalin jest dużym wyzwaniem dla producentów samochodów ciężarowych. Wymusza poszukiwanie rozwiązań, które nie tylko wpłyną na zmniejszenie emisji, ale również na utrzymanie wydajności układu napędowego.

 

Oleje Shell Rimula R7

Nowa generacja olejów silnikowych do samochodów ciężarowych Shell Rimula R7 została opracowana dla takich marek jak Daimler (Mercedes-Benz) oraz MAN. Zarządcy flot z nowoczesnymi pojazdami tych wiodących producentów OEM mają do wyboru dwa, w pełni syntetyczne produkty – Shell Rimula R7 AD[2] 5W-30 oraz R7 Plus AM[3] 5W-30. Nowe oleje cechują się niską lepkością HTHS od 2,6 do 2,9 mPa*s, dzięki czemu wpływają na oszczędność paliwa, obniżenie emisji spalin oraz lepsze osiągi. W porównaniu z olejami o konwencjonalnych klasach lepkości, oleje Shell Rimula R7 dają oszczędność paliwa na poziomie 3,9% oraz 1% w porównaniu z olejem silnikowym SAE 5W-30 (3,5 mPa*s HTHS)[4]. W dłuższej perspektywie takie właściwości wpływają  na znaczne ograniczenie emisji CO2. Gdyby cała flota europejskich samochodów ciężarowych uzyskała takie zmniejszenie zużycia paliwa, do środowiska przedostawałoby się o 2,2 mln ton mniej CO2 rocznie[5].

 

Potwierdzona skuteczność

Wprowadzenie na rynek olejów silnikowych Shell Rimula R7 zostało poprzedzone długotrwałymi testami terenowymi. W czasie pięciu lat testujące nowe produkty pojazdy pokonały miliony kilometrów. Jedna z testowanych ciężarówek przejechała milion kilometrów, co jest jednym z najdłuższych testów w branży. Nawet w najtrudniejszych warunkach, produkty z nowej serii cały czas wykazywały się niezawodną ochroną i trwałością.

Oprócz lepszej wydajności paliwowej, kluczowe zalety produktów z serii Shell Rimula R7 obejmują:

  • Doskonałą kontrolę utleniania – lepsza o 58% kontrola utleniania w teście silnikowym Volvo T13, w porównaniu z wartościami granicznymi API CK-4 i API FA-4[6] oraz lepsza o 59% w teście MAN M3977[7].
  • Ochronę przed zużyciem – o ponad 70% lepsza ochrona przed zużyciem krzywek w porównaniu z wartościami granicznymi dla MB 228.61[8] oraz o 72% niższe zużycie tulei cylindrów w porównaniu z wartościami granicznymi dla MB 228.61[9].
  • Czystość tłoków – tłoki są o 36% czystsze w porównaniu z wartościami granicznymi MAN M3977[10].
  • Właściwości w niskich temperaturach – o 78% lepsza wydajność w niskich temperaturach, aż do -35°C[11].

 

Kolejny krok do zielonego transportu

Nowe produkty są uzupełnieniem portfolio neutralnych emisyjnie środków smarnych, które zostały zaprezentowane przez Shell w lutym 2021 r. Oleje Shell Rimula R7 to kolejny krok w ramach wieloletniej strategii firmy, której celem jest pomoc klientom w zarządzaniu ich potrzebami w zakresie zrównoważonego rozwoju poprzez unikanie, ograniczanie i kompensowanie emisji.

              Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE