Elektryczna ciężarówka FUSO

Pierwszy w pełni elektryczny samochód ciężarowy Daimler Trucks, produkowany w małej serii, zdobywa kolejny europejski rynek ciężarówek.

Wraz z dostarczeniem trzech pojazdów FUSO eCanter do firmy Camion Transport AG w Szwajcarii rozpoczyna się nowy rozdział ekologicznej logistyki. „Fakt, że jesteśmy pierwszą w Szwajcarii firmą, która korzysta z tego pionierskiego pojazdu, jest dla nas powodem do dumy”, mówi dyrektor firmy Josef Jäger. Pojazdy będą eksploatowane w śródmieściach Bazylei, Lucerny i Genewy, gdzie zapewnią lokalnie bezemisyjną dystrybucję towarów.

Wyraźnym globalnym trendem jest urbanizacja. Jednocześnie stale rośnie zapotrzebowanie na różnego rodzaju towary, szczególnie w coraz bardziej zagęszczonych centrach miast. Ten trend w znacznym stopniu przyspieszyła pandemia koronawirusa, z powodu której nastąpił eksplozywny rozwój handlu wysyłkowego online. „Towary muszą docierać do klientów”, stwierdza Josef Jäger, dyrektor Camion Transport AG. „Powinno to odbywać się szybko, a także ekologicznie, czysto i cicho” – wyjaśnia, a następnie dodaje: „Mamy już bardzo dobre doświadczenia z modelem FUSO EcoHybrid i cieszymy się, że eCanter znacznie przybliży nas do realizacji wizji zrównoważonej logistyki miejskiej. Do roku 2025 chcemy realizować dostawy w śródmieściach całkowicie bezemisyjnie”.

Dynamiczny profesjonalista do dystrybucji towarów

FUSO eCanter jest idealny do śródmiejskiego transportu dystrybucyjnego na etapie „ostatniej mili”. Jako pojazd o masie 7,49 t, zasięgu ponad 100 km, prędkości maksymalnej ok. 80 km/h i mocy 129 kW, ma wszystko, czego potrzeba do ekologicznej i ekonomicznej eksploatacji w ośrodkach miejskich. A ponadto rozstaw osi 3400 mm zapewnia FUSO eCanterowi niezwykłą zwrotność. Klienci w USA, Europie i Japonii użytkują na co dzień już ponad 200 tych pojazdów.

Doświadczenia, jakie Camion Transport AG i inne znane firmy zdobywają z mocnym krótkoseryjnym eCanterem wracają bezpośrednio do FUSO, gdzie dane te podlegają analizie i uwzględnia się je w rozwoju pojazdu seryjnego. Zespół inżynierów FUSO może korzystać z coraz bogatszego zbioru doświadczeń, bowiem łączny przebieg globalnej floty tych pojazdów z napędem całkowicie elektrycznym wynosi już ponad trzy miliony kilometrów pokonanych w ramach eksploatacji u klientów. Dzięki temu eCanter, który wejdzie do produkcji seryjnej w pierwszej połowie dekady, ma być jeszcze dojrzalszy konstrukcyjnie i jeszcze precyzyjniej dostosowany do oczekiwań klientów. Do tego czasu w ręce użytkowników trafiają sukcesywnie kolejne FUSO eCantery z krótkiej serii produkcyjnej.

              Obejrzyj online    OBEJRZYJ ONLINE