Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banery

Onturtle 1150x150

loga na www miedzy banery

Mecalac 10 2023 750 x 200loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Hengst maj

Nowości na tory

Liebherr-Hydraulikbagger GmbH od ponad pięćdziesięciu lat projektuje i produkuje potężne koparki kolejowo-drogowe.

Powstają w Kirchdorf an der Iller, a pokazano je m.in. na 28. Międzynarodowej Wystawie Techniki Torowej w Münster.

         Koparki A 922 Rail Litronic i A 924 Rail Litronic mogą być używane na kolei i na drogach. Napęd jazdy szynowej zamontowano po obu stronach podwozia. A 922 Rail ma masę eksploatacyjną od 20,4 do 23,4 t. Oprócz standardowej przeciwwagi,  dostępna jest tzw. przeciwwaga ciężka. Maksymalny udźwig można również zwiększyć za pomocą trybu Power Lift oraz opcjonalnego 4-punktowego wysięgnika podporowego. Nieco większa, A 924 Rail ma masę roboczą od 21,8 do 25 t.

         W obu maszynach zainstalowano 163-konny silnik (Euro V). System SCRT składa się z katalizatora SCR i standardowego filtra cząstek stałych. Innowacyjna koncepcja hydrauliczna składa się z podwójnej pompy Liebherr o zmiennej wydajności z niezależnymi obwodami sterowania. Dzięki temu osprzęt hydrauliczny można obsługiwać niezależnie od ruchów roboczych i jezdnych maszyn. Wszystkie punkty konserwacji są łatwo dostępne z podłoża.

         Obsługę ułatwiają  kamery tylne i boczne. Liebherr oferuje też systemy bezpieczeństwa opracowane specjalnie do zastosowań kolejowych. Wśród elementow wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa są: zabezpieczenie przed pęknięciem rury na siłownikach podnoszenia i ramienia, elektroniczne ograniczenie wysokości i promienia skrętu, ograniczenie momentu obciążenia, odporny na uderzenia panel dachowy (z laminowanego szkła), system ochrony przed dachowaniem (ROPS) i wyjście awaryjne przez tylną szybę.

         Liebherr oferuje gamę osprzętu, a dzięki w pełni hydraulicznemu systemowi szybkozłączy Liebherr LIKUFIX® zarówno narzędzia mechaniczne, jak i hydrauliczne można wymieniać szybko i bezpiecznie z kabiny operatora. Jedną prezentowanych przystawek jest jednostka przechylna Liebherr LiTiU, która zwiększa wydajność maszyn, zapewniając dodatkowy kąt obrotu do 2 x 50 st. Pomaga zwłaszcza przy budowie torów. Na targach pokazano LiTiU 33 jako nasadkę typu sandwich (połączenie pomiędzy końcem drążka a LiTiU oraz połączenie pomiędzy spodem LiTiU a narzędziem wykonywane jest poprzez LIKUFIX®).  Oferta obejmuje też m.in. łyżki chwytakowe Liebherr GMZ 22, przeznaczone do budowy torów, a oferowane w kilku wersjach.

 

T&M nr 6/2022

Tekst: Michał Jurczak

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE