Uta listopad

loga na www miedzy banery

bp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

Małe ładowarki nie tylko ładują

Producenci najnowszych małych ładowarek kołowych wprowadzają w nich rozwiązania techniczne i wyposażenie sprawdzone w większych modelach, zachowując kompaktowe rozmiary maszyn, które są ich zaletą podczas prac w ciasnych miejscach.

 

Możliwość pracy z różnego rodzaju osprzętem czyni wiele z takich maszyn uniwersalnymi nośnikami narzędzi, np. pługa, szufli, łyżki koparkowej, wiertła do ziemi, wideł, chwytaka, równiarki, odśnieżarki, młota hydraulicznego, frezarki do pni czy nawet żurawia. Najnowsze modele miniładowarek w wielu przypadkach są bardziej wydajne, zużywając mniej paliwa i emitują mniej zanieczyszczeń do atmosfery. Zapewniają lepszą widoczność, większą wygodę operatorowi, więcej przestrzeni w kabinie, lepsze zabezpieczenia przed zanieczyszczeniami powietrza, większą dokładność sterowania. Wzbogaca się wyposażenie podnoszące poziom komfortu pracy, np. o klimatyzację oraz rozwiązania ułatwiające serwisowanie.

 

Bobcat S450

Firma Bobcat wprowadziła na rynek nową generację ładowarek - S450 o sterowaniu burtowym, stworzoną na bazie popularnego modelu S130, który zastępuje. Nowa ładowarka, o znamionowej nośności operacyjnej 608 kg i masie roboczej 2.240 kg, napędzana silnikiem o mocy 48,8 KM, ma, według producenta, wszystkie zalety ładowarki kompaktowej, a jednocześnie zawiera szereg nowych funkcji i usprawnień dostępnych dotąd w większych ładowarkach nowej generacji tej marki. 

Nowa kompaktowa ładowarka S450 o sterowaniu burtowym jest dostępna z szerokim asortymentem zatwierdzonego osprzętu (48 różnych produktów, kolejne w opracowaniu). Dzięki temu sprawdza się w niemal we wszystkich zastosowaniach, jako nośnik narzędzi Bobcat. Jak i większe modele, ładowarka S450 zapewnia lepszą widoczność i wygodę, umożliwiając lepsze sterowanie i większą dokładność podczas pracy w niewielkiej przestrzeni. Dodatkowo, po raz pierwszy w przypadku ładowarek o sterowaniu burtowym tej wielkości, w modelu S450 zastosowano kabinę ciśnieniową z opcjonalną klimatyzacją. Pozostałe kluczowe cechy obejmują również układ hydrauliczny o zwiększonej sprawności i wydajności, klapę tylną o nowej konstrukcji, wbudowany zderzak tylny oraz łatwość serwisowania. Kabina została zaprojektowana w oparciu o kabiny stosowane w większych ładowarkach Bobcat. Utrzymano kompaktowe wymiary ładowarki przy jednoczesnym zapewnieniu operatorowi większej wygody i komfortu pracy. Wnętrze kabiny jest o 10% większe w porównaniu z modelem S130. Próg drzwi został obniżony przy jednoczesnym zwiększeniu otworu drzwiowego. Jednoelementowa uszczelka, zamocowana na obwodzie otworu drzwiowego, zwiększa ciśnienie w kabinie, minimalizując w ten sposób ryzyko przedostawania się pyłu i zanieczyszczeń do wnętrza.  Zwiększono również wydajność układu ogrzewania. Wskaźniki są teraz podświetlane, co pozwala na ustawienie żądanej temperatury nawet przy słabym oświetleniu. W porównaniu z kabiną zastosowaną w modelu S130 widoczność dookoła maszyny została zwiększona o 30%. Dzięki przesunięciu kabiny o 5 cm w przód operator lepiej widzi obszar roboczy. O 45% większe drzwi i obniżona przednia belka poprzeczna pozwoliły zwiększyć widoczność z przodu. Do zwiększenia widoczności przyczyniły się także nowe przednie światła robocze o większej o 50% wydajności. Okno dachowe jest o ponad 40% większe. Okna boczne i tylne także zapewniają większą widoczność.

Zwiększenie ciśnienia w układzie hydraulicznym, zmiana podzespołów  oraz układu węży i przewodów rurowych pozwoliły zwiększyć wydajność układu hydraulicznego. Dzięki temu możliwe było zastosowanie przyłączy prostych zamiast kątowych (45° lub 90°). Zmniejszono również liczbę połączeń hydraulicznych. Wszystkie te zmiany pozwoliły zwiększyć całkowitą sprawność układu i wyeliminować rozbieżności w układzie przewodów, tym samym zmniejszając ryzyko wycieków oraz tarcia przewodów o inne elementy.

Nowa, niższa klapa tylna posiada kieszenie usztywniające, zapewniające większą wytrzymałość przy mniejszych gabarytach. Dzięki temu możliwe było wbudowanie zabezpieczenia klapy tylnej w ramę ładowarki. Tłumik zamontowany jest bezpośrednio pod silnikiem, bez elementów łączących, co pozwoliło zmniejszyć poziom hałasu i zredukować drgania. Dzięki możliwości otwarcia klapy tylnej w lewo tankowanie ładowarki w pozycji transportowej jest teraz łatwiejsze. Aby ułatwić serwisowanie, w ładowarce zastosowano zabezpieczenia i rozwiązania wykorzystywane dotąd w większych modelach. Chłodnica oleju i chłodnica silnika zostały zintegrowane w jeden zespół, co zapewnia większą czystość układu chłodzenia, redukuje ryzyko uwięzienia zanieczyszczeń i ułatwia czyszczenie. Do chłodnicy przedostaje się mniej zanieczyszczeń również dzięki zmniejszeniu otworów w osłonie tylnej. Olej w układzie hydraulicznym przed dostarczeniem do kluczowych podzespołów jest filtrowany z użyciem filtra 10 mikronów. Zapewnia to większe bezpieczeństwo niż filtry 90 mikronów stosowane w starszych modelach ładowarek. Główny filtr hydrauliczny z wymiennymi wkładami charakteryzuje się dłuższym okresem użytkowania, zaś okresy pomiędzy kolejnymi wymianami filtra zostały dwukrotnie wydłużone (do 1000 godzin). Wziernik układu hydraulicznego został zamontowany pod tylną osłoną i jest łatwo dostępny podczas rutynowej kontroli, dzięki czemu operator może szybko sprawdzić poziom oleju.

 

Dane techniczne - Bobcat S450 o sterowaniu burtowym

  • Znamionowa nośność operacyjna (ISO 14397-1): 608 kg
  • Obciążenie statyczne (ISO 14397-1): 1.215 kg
  • Masa robocza: 2.240 kg
  • Ścieżka podnoszenia: obrotowa
  • Wysokość (do dachu kabiny): 1.976 mm
  • Szerokość między krawędziami opon: 1.500 mm
  • Długość z łyżką standardową: 3.172 mm
  • Wysokość do sworznia łyżki: 2.781 mm
  • Wysokość zrzutu: 2.157 mm
  • Maksymalna prędkość jazdy (niski zakres): 11,4 km/h
  • Maksymalna prędkość jazdy (wysoki zakres – opcja): 14,8 km/h
  • Standardowy przepływ hydrauliczny: 64,0 l/min
  • Moc silnika (SAE J1995): 48,8 KM (36,4 kW) przy 2.800 obr./min

 

Hyundai HSL 850-7A

Miniładowarki kołowe Hyundai to wydajne i zwinne urządzenia, które zyskały uznanie wśród klientów na całym świecie. Wyposażone zostały w nowoczesną jednostkę napędową, wiele zaawansowanych systemów oraz rozwiązań, które nie tylko ułatwiają, ale również umilają pracę operatorom. Maszyny zaprojektowano z myślą o realiach rynku europejskiego. To maszyny o dużej wydajności, mobilności oraz szybkości wykonywanych prac. Ich zaletą jest również bogate wyposażenie standardowe, zapewniające komfort operatorom nawet podczas długiego czasu pracy. Przykładem jest model HSL 850-7A.

 

Dane ogólne – Hyundai HSL 850-7A

* Udźwig: 1.718 kg

* Masa robocza: 3.355 kg

* Silnik: Kubota V3307-T

* Moc silnika: 74,2 KM przy 2.400 obr./min

* Prędkość jazdy do przodu: 11,4 km/h

* Długość: 3.470 mm

* Szerokość: 1.830 mm

* Rozstaw osi: 1.100 mm

* Kąt podniesienia łyżki przy ziemi: 27 st.

* Kąt wyładunku 45 st.

* Max. wysokość osi obrotu łyżki 3.075 mm

* Znamionowa siła udźwigu: 800 kg        

* Pojemność łyżki: 0,37 m3

 

JCB SkidSteer (SSL), czyli tzw. Robot

Zastosowane w miniładowarkach JCB ze sterowaniem burtowym (SkidSteer) unikalne rozwiązania tworzą z tych maszyn sprzęt jedyny w swoim rodzaju. Pojedyncze ramię wysięgnika oraz możliwość wsiadania do kabiny z boku wyróżniają JCB spośród innych rozwiązań dostępnych na rynku. Jak zapewnia producent, silniki JCB oraz JCB by Kohler stosowane w tych  miniładowarkach gwarantują niespotykaną na rynku oszczędność paliwa i wydajność. Szybkozłącze przemysłowe montowane w standardzie pozwala na łatwe zastosowanie szerokiej gamy osprzętu zapewniającego maszynie uniwersalność. Opcja dodatkowego obwodu hydraulicznego (o wysokim lub niskim przepływie) dodatkowo rozszerza możliwości zastosowania osprzętu. Kompaktowa budowa i łatwość manewrowania maszyną z możliwością jej obrotu w ramach długości zapewnia łatwość poruszania się w miejscach o ograniczonej przestrzeni. Wszystkie podzespoły maszyny są najwyższej jakości i podlegają pełnym testom pracy 24 godzinnej tak, aby zapewnić długą żywotność maszyny. Wszystkie połączenia elektryczne spełniają wymagania stopnia ochrony IP67 jako standard. Dla zapewnienia bezpieczeństwa w miejscu pracy maszyna wyposażona jest standardowo osłonę ROPS/FOPS, a siedzenie operatora posiada pas bezpieczeństwa. Nowy projekt z pojedynczym ramieniem zapewnia lepszą widoczność a jednocześnie pozwala na zachowanie bezpieczeństwa i wygodnego dostępu przez boczne drzwi. Bez opuszczenia bariery bezpieczeństwa nie możliwe jest zwolnienie hamulca postojowego. Dla pracy z widłami do palet maszyna może być wyposażona w funkcję samopoziomowania. Dla większego komfortu i lepszej wydajności pracy maszyna może być wyposażona w pełną kabinę, z nagrzewnicą powietrza i w siedzenie operatora z amortyzacją. Możliwe jest zamontowanie nożnego pedału gazu, co pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa i lepszą kontrolę maszyny.

 

Podstawowe dane JCB Robot (SSL)

  • Silnik: Perkins 2,2 l, Tier 4 lub (w większych wersjach) JCB 4,4 l Tier 4
  • Moc silnika: 48-92 KM
  • Znamionowy udźwig roboczy: 612-495 kg
  • Masa całkowita: 2.752-203 kg
  • Siła podnoszenia: 1.440-669 kg
  • Prędkość: 10,9-21,7 km/h
  • Długość: 3.490-800 mm
  • Szerokość: 1.520-870 mm
  • Wysokość: 1.9802.110 mm

 

Komatsu WA80M-7

Model Komatsu WA80M-7 przynosi technologię Komatsu EU Stage IIIB, najlepszą w branży dla kompaktowych kołowych ładowarek. Zapewnia do 10% mniejsze zużycie paliwa w połączeniu z systemem KOMTRAX™ i posiada  ulepszenia w zakresie komfortu operatora, widoczności, bezpieczeństwa i specyfikacji. Napędzana silnikiem o mocy 52 kW (69,7 KM) maszyna o masie eksploatacyjnej 5.485-5.990 kg pracuje z łyżką o pojemności 0,8-1,25 m sześc. Do zalet maszyny należy wysoki udźwig i stabilność, wysoka siła odspajania, nisko położony środek ciężkości, widoczność we wszystkich kierunkach. Maszyna wyposażana jest w światło cofania, alarm cofania i podgrzewaną tylną szybę. Kinematyka typu EF zapewnia łatwość przesuwania równoległego wideł podczas ich użytkowania. Potencjalnych użytkowników zainteresuje na pewno także szybkozłącze hydrauliczne, osie napędowe z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu oraz oferowana na życzenie blokada mechanizmu różnicowego i bezprzewodowy system monitorujący Komatsu. Obsługę techniczną ułatwia odchylana kabina, silnik umieszczony wzdłużnie, szeroko otwierana pokrywa silnika, chłodnica z szerokim rdzeniem i opcjonalnym dwukierunkowym wentylatorem, wygodne w użyciu boczne pokrywy. Oszczędny silnik spełnia normy emisji spalin EU Stage IIIB/EPA Tier 4 Interim. Większa siła uciągu zapewnia lepsze przyspieszenie. Zastosowano hydrostatyczny układ napędowy o wysokiej sprawności. Jak zapewnia producent, dobrze przemyślana kabina, z izolacją akustyczną, gwarantuje łatwość sterowania. Wielofunkcyjna dźwignia PPC obejmuje przełącznik przód-luz-tył dla szybkiego i łatwego poruszania się. Osprzęt trzeciego obwodu może być ustawiony poprzez panel monitora na ciągłe lub proporcjonalne sterowanie, aby operator mógł kontrolować wysięgnik, łyżkę i dodatkowy osprzęt używając jednej dźwigni. Na życzenie są dostępne komfortowe fotele, radio i automatyczna funkcja jazdy manewrowej. Duże powierzchnie przeszklone i dostępna w wyposażeniu standardowym ogrzewana tylna szyba zapewniają dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Szybkozłącze hydrauliczne i bogata gama osprzętu roboczego zapewniają uniwersalność na placach budowy, przy recyklingu materiałów i w zastosowaniach rolniczych. Podczas używania wideł paletowych Komatsu układ kinematyczny Easy Fork (EF) umożliwia podnoszenie ładunku równolegle do podłoża, bez potrzeby korygowania pozycji wideł. Duży jest wybór wyposażenia dodatkowego. Dostępne elektronicznie sterowane zawieszenie wysięgnika ECSS (Electronic Controlled Suspension System) tłumi wstrząsy, przyczyniając się do poprawy wydajności i komfortu pracy na nierównych podłożach. Blokada mechanizmu różnicowego zapewnia większą przyczepność. Lista wyposażenia dodatkowego obejmuje również elementy takie jak ogranicznik prędkości do 20 lub 30 km/h, dodatkowe światła robocze i immobilizer. Napędzający maszynę WA80M-7 silnik Komatsu SAA4D95LWE-6 rozwija moc 52,0 kW/69,7 KM i spełnia normy emisji spalin EU Stage IIIB/EPA Tier 4 Interim. Jednostka napędowa została zoptymalizowana pod kątem trudnych zastosowań budowlanych i rozwija duży moment obrotowy już przy niskich prędkościach obrotowych. W pełni automatyczna przekładnia hydrostatyczna przekazuje moc na wszystkie cztery koła maszyny. Duży, 130-litrowy zbiornik paliwa zapewnia wiele godzin nieprzerwanej pracy. Nisko położony środek ciężkości, kabina ROPS/FOPS, alarm cofania, światło cofania i duże lusterka poprawiają bezpieczeństwo pracy. Dzięki odchylanej kabinie wszystkie czynności obsługowe można wykonać łatwo i szybko. Szeroko otwierana pokrywa silnika umożliwia szybkie wykonanie przeglądu codziennego i łatwe oczyszczenie chłodnicy. Układ elektryczny jest dobrze zabezpieczony przez pokrywę serwisową w kabinie maszyny, z kolei łatwy dostęp do chłodnicy umożliwia jej czyszczenie i konserwację. Uchylny wentylator ułatwia czyszczenie chłodnicy. KOMTRAX™ stanowi najnowsze osiągnięcie w technologii bezprzewodowego monitorowania. Jest kompatybilny z komputerami, smartfonami lub tabletami. Dostarcza szczegółowych informacji o poszczególnych maszynach i całej ich flocie, umożliwiających redukowanie kosztów i maksymalizowanie wydajności pracy. System jest ściśle zintegrowany z siecią serwisową. Pozwala podejmować wyprzedzające działania w zakresie obsługi zapobiegawczej. Udziela szybkich odpowiedzi na zasadnicze pytania dotyczące maszyn: co się z nimi teraz dzieje, kiedy wykonały daną prace, gdzie się znajdują, jak można zwiększyć ich wydajność i kiedy należy wykonać przegląd okresowy. Dane z maszyny są przekazywane poprzez technologię bezprzewodowej komunikacji (satelita, GPRS lub 3G, zależnie od modelu) do komputera i do lokalnego dystrybutora Komatsu.

 

Podstawowe dane techniczne Komatsu WA80M-7:

Masa eksploatacyjna: 5.485-5.990 kg

*Pojemność łyżki: 0,8-1,25 m3

*Silnik: Komatsu SAA4D95LWE-6 o poj. 3,3 l, EU Stage IIIB

*Moc silnika (ISO 14396): 52,0 kW/69,7 KM przy 2.200 obr/min

*Maks. moment: 266 Nm przy 1.600 obr/min

*Układ napędowy: przekładnia hydrostatyczna

*Prędkości jazdy (do przodu/do tyłu) wersja 20 km/h  - 1. zakres - 0 - 4,5 km/h,-  2. zakres - 0 - 20 km/h

*Prędkości jazdy (do przodu/do tyłu) wersja 30 km/h - 1. zakres - 0 - 8,5 km/h, - 2. zakres - 0 - 30 km/h

*Udźwig hydrauliczny na poziomie podłoża: 51,0-54,2 kN

*Długość: 5.505-5.730 mm

*Szerokość: 1.880 mm

*Wysokość: 2.720 mm

 

Terex TL65

Ładowarka TEREX TL65 to model podstawowy w klasie kompaktowej. Przy 3,9 t ciężaru roboczego osiąga udźwig użyteczny ok. 1,5 t. Szerokość pojazdu to zaledwie 1,70 m, tak więc maszyna ze sterowaniem przegubowym jest polecana na ciasne place budów, jak np. w budownictwie ogrodowym lub na terenach zielonych. Inne elementy wyposażenia to układ załadowczy z kinematyką równoległą i zintegrowanym mechanicznym (opcjonalnie hydraulicznym) szybkozłączem, sterowanie Terex Fingertip. Wahliwa tylna oś i automatyczna blokada mechanizmów różnicowych, zapewniająca dobrą przyczepność. Silnik wysokoprężny Deutz (EU stopień III A), o pojemności 3,1 l współpracuje z hydrostatycznym napędem jezdnym, w zamkniętym obiegu, niezależnym od układu hydraulicznego. Zaawansowana automatyka jazdy zapewnia samoczynny dobór siły pociągowej i prędkości. Regulacja silnika hydraulicznego w funkcji obciążenia umożliwia wybór jednego z dwóch zakresów prędkości. Regulacja prędkości do przodu i do tyłu jest płynna. Zastosowano też pedał hamulca z funkcją pełzania. Elastycznie osadzona stalowa kabina z pełną widocznością, ROPS i FOPS (FOPS tylko z ochronną siatką dachową - opcja) wyposażona jest w dwoje drzwi, elektryczne wycieraczki z przełącznikiem interwałowym i spryskiwaczami z przodu i z tyłu, barwione panoramiczne przeszklenie ze szkła bezpiecznego, odsuwaną szybę z lewej strony. Fotel operatora z hydrauliczną amortyzacją, regulacją wagi operatora i biodrowym pasem bezpieczeństwa. Ogrzewanie kabiny z 3-stopniową dmuchawą (przełączaną ze świeżego powietrza na tryb cyrkulacji powietrza) i odmrażaniem szyby przedniej i tylnej. Przygotowana do montażu klimatyzacji i radia. Regulacja nachylenia i wysokości kierownicy. Dwa reflektory robocze przednie.

 

Podstawowe dane techniczne Terex TL65:

*Ciężar roboczy: 3.900 kg

*Silnik: Deutz 3,1 l

*Moc (ISO 9249): 36,4 kW (50 KM) przy 2.300 obr/min

*Pojemność łyżki: 0,65-1,0 m3

*Obciążenie wywracające z prostym/zgiętym przegubem: 2.750 kg/2.475 kg

*Siła podnoszenia przy gruncie (ISO 14397-2): 33.000 N

*Długość: 4.780 mm

*Szerokość: 1.700 mm

*Wysokość z kabiną: 2.610 mm

 

Volvo – od L20F do L50H

Seria ładowarek kompaktowych Volvo obejmuje sześć modeli podstawowych. Maszyny są wyposażane w trzy rodzaje wysięgników z kinematyką typu równoległego, typu Z i TP (opatentowany przez Volvo CE i stosowany w większości większych modeli począwszy od modelu L35G). Wszystkie ładowarki są wyposażane standardowo w szybkozłącza hydrauliczne do wymiany osprzętu. Do napędu są stosowane silniki Volvo 3-, 4- i 5-litrowe.

Podstawowe modele:

*L20F, 4,3 t, 41 kW / 56 KM

*L25F, 4,8 t, 43 kW / 58 KM

*L30G, 5,5 t, 55 kW / 75 KM

*L35G, 6,2 t, 55 kW / 75 KM

*L45H, 8,7 t, 75 kW / 102 KM

*L50H, 9,5 t, 87 kW / 118 KM

Układ hydrauliczny standardowo jest wyposażany w dwie pompy hydrauliczne, przy czym jedna jest odpowiedzialna za układ roboczy, a druga za układ kierowniczy, co widać w eksploatacji w szybkości ruchów roboczych, których nie zwalnia funkcja skrętu maszyną. Rozwiązanie to umożliwia szybkie i precyzyjne ruchy robocze. W mniejszych ładowarkach są montowane pompy zębate, a modele L45 i L50 serii H wyposażane są w pompy wielotłoczkowe z układem Load-sensing reagującym na zmienne obciążenie. Układ roboczy - opatentowany przez Volvo układ kinematyczny mechanizmu wywrotu łyżki typu TP (według producenta jest to obecnie najbardziej zaawansowany układ kinematyczny występujący w ładowarkach) charakteryzuje się bardzo dużą siłą wyrywającą i wysokim stałym momentem obrotu na sworzniu łyżki w całym zakresie roboczym). Układ ten łączy zalety kinematyki typu równoległego (zachowuje prawie idealnie równoległe prowadzenia osprzętu) oraz układu typu Z (wysokie siły wyrywania). Dodatkowo w tym układzie nie ma kolizji pomiędzy dźwignią wywrotu łyżki i samą łyżką, co umożliwiło zastosowanie w konstrukcji łyżek bardzo dużego wlotu przy zmniejszeniu jej głębokości (łatwe napełnianie). Po całkowitym zamknięciu łyżki krawędzie boczne są praktycznie równoległe do poziomu terenu, maszyna może nabrać materiału z dużym nadsypem i przewozić go na długich dystansach bez rozsypywania urobku. Kabina - spełnia normy bezpieczeństwa ROPS i FOPS, z dużymi powierzchniami przeszklonymi. Fotel operatora z wielopozycyjną regulacją jest wyposażony w bezwładnościowy pas bezpieczeństwa.

Sterowanie ruchami maszyny odbywa się za pośrednictwem pojedynczej dźwigni, na której jest umieszczony przełącznik kierunku jazdy i blokada mechanizmów różnicowych obydwu mostów; wszystko możliwe bez odrywania ręki od kierownicy. W celu dalszej poprawy komfortu pracy operatora regulowany jest kąt pochylenia kolumny kierowniczej, regulowana jest także kolumna sterowania osprzętem oraz podłokietnik, na którym spoczywa ręka przy sterowaniu maszyną - dokładne i precyzyjne dopasowanie wszystkich elementów sterowniczych, fotela i kierownicy znacznie zmniejsza obciążenie i napięcie mięśni kręgosłupa.

W ładowarkach kompaktowych Volvo zastosowano też unikatową budowę przegubu maszyny. Przegub oprócz skrętu ma możliwość oscylacji, co  oznacza, że maszyna ma sztywno mocowane mosty do ramy przedniej i tylnej - jest to korzystne rozwiązanie szczególnie w czasie jazdy w terenie. Jazdę w terenie ułatwiają też duże prześwity poprzeczne maszyn oraz 100% blokada mechanizmów różnicowych obydwóch mostów. W pracy dużym ułatwieniem jest hydrostatyczny układ napędowy, który umożliwia szybkie ruchy robocze z niską prędkością jazdy - jest to możliwe poprzez wciśnięcie pedału hamulca, który w pierwszej fazie ogranicza tylko przepływ oleju do silnika jazdy. 

Obsługa codzienna jest prosta i nie wymaga wiele czasu. Szeroko otwierane duże pokrywy umożliwiają dobry dostęp do wszystkich podzespołów maszyny. Wszystkie punkty kontrolne, smarne, serwisowe i obsługowe zostały umieszczone tak, by można było wszystko sprawdzić z poziomu podłoża. Tzw. podstawowa obsługa techniczna w maszynach następuje co 500 mtg.

W ofercie Volvo posiada kilkaset typów osprzętu roboczego. Pracę z różnego typu narzędziami umożliwia montowane fabrycznie szybkozłącze hydrauliczne ze sterowaniem z kabiny bez konieczności wysiadania z niej. Szeroka gama łyżek roboczych umożliwia dobór do każdego typu pracy i do każdego rodzaju materiału.

Tekst: Antoni Gostyński T&M nr 6/2016

 

Add comment

Security code Refresh

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE