Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banerybp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

Ford Transit, dla brygady 2 + 3

Transit z kabiną dla pięciu ludzi, w układzie 2 + 3, niczym w aucie osobowym, zapewnia bardziej komfortowe warunki niż furgon 3 + 4, z jednym wyjątkiem.

Wersja pięciomiejscowa, w porównaniu z siedmiomiejscową którą testowaliśmy wcześniej, daje większą wygodę podróżnym, zwłaszcza na wysokości barków. Nawet gdy na pokład wejdzie pięciu dobrze odżywionych mężczyzn, nie będzie im ciasno z tyłu. Demontowalna kanapa to jedno siedzisko i oparcie dzielone na trzy części. Każda z tych części ma regulację kąta pochylenia, trzeba tylko pociągnąć wystające tasiemki. Na dwóch miejscach, lewym i środkowym, znajdują się uchwyty Isofix do dziecięcych fotelików. Z zasady taką brygadówką najmłodsze pociechy podróżują rzadko, ale dobrze, że Isofixy są. Jedyny minus zapisuję, jeśli chodzi o przestrzeń na nogi, konkretnie na stopy. Plastikowe obudowy obu przednich foteli nie pozwalają na wsunięcie stóp pod spód. Można by fabrycznie ustawić kanapę nieco bardziej z tyłu, ale wówczas trzeba byłoby zrezygnować z regulacji pochylenia oparć. Tak jak w wersji dla siedmiorga, był młoteczek na lewej burcie do awaryjnego wybijania szyb, a część bocznych szyb była przesuwana. Do ładowni prowadzą dwuskrzydłowe, tylne drzwi otwierane o 90 st., następnie o ponad 180, wystarczy przesunąć żółty element. Przy zamykaniu drzwi musisz tylko uważać, aby pręt trafił w otwór w skrzydle. Z tyłu kabiny, a zwłaszcza w ładowni osoba o wzroście nieco ponad 180 cm czuje się swobodnie, może się wyprostować, jest naprawdę wysoko.

 1 Kopiowanie    2 Kopiowanie     3 Kopiowanie     4 Kopiowanie

Jak ten Transit się zachowuje na drodze, za wiele nie mogę napisać (zapewne tak dobrze, jak na Forda przystało). Jeździłem nim w ostatniej dekadzie listopada, otrzymałem go na oponach letnich, bo był to ostatni test egzemplarza. Na szczęście uniknąłem wypadku czy kolizji. Odebrałem auto z zaśnieżonym dachem, co widać na fotografiach, a śnieg na asfalcie miałem kilka dni później, także w drodze powrotnej do Warszawy. Tak czy inaczej, gdy temperatura oscyluje wokół zera i śnieży, a masz letnie ogumienie, skupiasz się na przeżyciu, obserwujesz pilnie każdy metr drogi, nie szukasz przyjemności z jazdy. Zima na pewno zaszkodziła zamkowi w grillu służącemu do otwierania maski. Wpierw zamek działał, lecz po paru dobach po prostu zamarzł i ruchy grotem wyciągniętym z pilota nic nie dawały.

Serwisowanie i gwarancja są takie same jak we wspomnianym, opisywanym już przez nas Trailu AWD, czyli przeglądy po 2 latach lub po 40 tys. km, gwarancja 2 lata, taka sama na powłokę lakierniczą, perforacyjna 12 lat – wszystko bez limitu przebiegu.

5 Kopiowanie    6 Kopiowanie      7 Kopiowanie     8 Kopiowanie

Ford Transit 350 L3H2 2.0 New EcoBlue (170 KM) FWD Trail, czterodrzwiowy (w opcji pięciodrzwiowy), pięciomiejscowy (2 + 3) furgon z podwójną kabiną, długość 5981 mm, szerokość 2059 mm, wysokość 2530 mm, ładownia 7,6 m sześc., napęd na przód, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, 1995 ccm, 170 KM przy 3500 obr./min, maksymalnie – brak danych, od 0 do 100 km/h – brak danych, średnie spalanie 7,9-8,1 l/100 km, cena 196.280 zł netto (241.424 zł brutto).

 

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE