Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banerybp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

Renault Master, dla mobilnych ekip

Master bywa często wykorzystywany jako baza do rozmaitych zabudów.

Tym razem opisujemy trzymiejscowy furgon w postaci ruchomego warsztatu. Taka zabudowa, wykonana z lekkich elementów, jest przeznaczona dla mobilnych ekip serwisowych. Powstała w Pronarze, firmie z Gajkowa koło Kamieńca Wrocławskiego, w województwie dolnośląskim. Konstrukcja zabudowy jest aluminiowa, co rzecz jasna pozytywnie wpływa na jej masę. Podłogę pokrywa sklejka 9 mm, antypoślizgowa, wodoodporna. Ściany i sufit zostały wyłożone 5-milimetrową płytą PCV. Główny, „roboczy” element stanowią moduły Bott Vario 3, z lewej strony wielofunkcyjny regał, natomiast z prawej moduł ze stanowiskiem roboczym oraz imadłem na obrotowej podstawie, znajdującej się bliżej tylnych, dwuskrzydłowych drzwi. Generalnie miejsc na różne przedmioty i narzędzia nie brakuje – mnóstwo półek, szufladek, pojemników, walizek; są one również na lewo od stanowiska roboczego (bliżej szoferki). Z lewego boku ładowni jest nawet szafka zamykana na kluczyk, a jeśli ktoś chce, może kilka rzeczy upchać nad szoferką. Są oczywiście uchwyty na takie rzeczy jak kask, spraye, węże, przewody. Ścianę nad stanowiskiem roboczym i za szafką po jego lewej stronie wyłożono perforowaną blachą. Ustawianie i zabezpieczanie większych przedmiotów ułatwiają szyny transportowe airline, cztery w podłodze i cztery na suficie (łącznie osiem), dwa drążki rozporowe i dwa uchwyty w podłodze z przodu ładowni. Bardzo dobry pomysł to ławka za ścianą działową, na której mogą chwilę odpocząć dwie osoby. Ławka ma miękkie oparcie i siedzisko, pod którym znajdują się trzy wysuwane szuflady, bardzo długie, z przegródkami.

1     2     3     4

Na dachu widać aluminiowy kosz Rhino z rolką ładunkową, szeroki, wystający poza górne krawędzie karoserii. Zamykana tuba Rhino Porte Tube Pro na koszu służy do przewozu długich i stosunkowo wąskich elementów. Dachową część zabudowy uzupełnia system szybkiego mocowania drabiny Rhino Safe Stow 4. Z powodu zabudowy nad autem spalanie Mastera bardzo zależy od prędkości jazdy. Przy powolnym podróżowaniu bocznymi drogami bez problemu osiągniesz okolice 9 l/100 km. Gonitwa ekspresówkami, nie wspominając już o autostradach, wartko przenosi spalanie na drugą stronę „10”, w okolice 12 l. Pronar wycenił wszystko na 53.000 zł netto. Bazowy, przednionapędowy Master L3H2 2.3 dCi 180 Extra kosztuje, bez opcji, 140.900 zł netto, razem wychodzi więc 193.900 netto. Na przeglądach wystarczy pokazywać się co 40.000 km lub co 2 lata, takie są zalecenia Renault. Gwarancja trwa 2 lata, na lakier 3, antykorozyjna 6 lat – wszystkie bez limitu przebiegu.

5     6     7     8

Renault Master Furgon L3H2 2.3 dCi 180 Extra, czterodrzwiowy, trzymiejscowy furgon, długość 6225 mm, szerokość 2070 mm, wysokość 2488 mm (przed zabudową), ładownia przed zabudową 13 m sześc., napęd na przód, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, dwie turbosprężarki, 2299 ccm, 180 KM przy 3500 obr./min, prędkość maksymalna 163 km/h, od 0 do 100 km/h w 11,3 s, spalanie w cyklu mieszanym 8,6-12,4 l/100 km (WLTP), cena 140.900 zł netto, z zabudową 193.900 zł netto.

 

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE