Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banerybp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

Maxus T90 EV, tego jeszcze nie grali

Pikap z napędem elektrycznym, jest tylko jeden taki model oficjalnie sprzedawany w Europie, Maxus T90 EV, czyli przedstawiciel chińskiej marki.

Niesamowicie oryginalny wóz – pikap, elektryczny, chiński, z napędem tylko na tył. Odmiany 4x4 nie występują, o reduktorze już nie wspominam. Wersja wyposażenia, tak jak napędowa, jest jedna i bez własnej nazwy. Zespół napędowy znajduje się za tylną osią, pod maską z przodu jest m.in. sterowanie tym zespołem. Lista opcji składa się, dosłownie, z trzech pozycji: jeden z czterech lakierów (poza białym), wykładzina przestrzeni bagażowej z tworzywa „o wysokiej wytrzymałości”, kabel do ładowania 32 A (do wallboxa). Akumulator trakcyjny ma 88,55 kWh (Maxus jest bardzo dokładny przy pojemności baterii), co realnie starcza na 330 km podawane jako zasięg w cyklu mieszanym WLTP. Po ładowaniu możesz zobaczyć na tablicy wskaźników zasięg przekraczający 400 km, ale to jednak zbyt optymistyczne prognozy. Można psioczyć na bardzo niską, maksymalną prędkość 120 km/h (za to przyspieszenia w mieście są dobre) , ale gdyby T90 EV mógł sunąć szybciej, zasięg z pewnością okazałby się skromniejszy. Gniazdka do „tankowania”, typ 2 i CCS (Combined Charging System) znajdują się tam, gdzie mógłby być wlew oleju napędowego, na burcie paki, za lewymi, tylnymi drzwiami. Najlepiej więc podjeżdżać do ładowarki tyłem. Z racji nie najdłuższych kabli przy ładowarkach bardziej praktyczna byłaby lokalizacja z przodu karoserii, jak w innych Maxusach, już przez nas opisywanych, e-Deliver 3 i e-Deliver 9.

1 Kopiowanie     2 Kopiowanie     3 Kopiowanie     4 Kopiowanie

Dobrze wypada ładowność tego elektryka. Przy masie całkowitej 3.300 kg, dokładnie 1.000 kg przypada na kierowcę, ewentualnych pasażerów i ładunek. Jedna tona, nie jest źle, masa własna wynosi więc 2.300 kg. Tylna, sztywna oś i resory to układ typowy dla pikapa, w T90 EV przystosowany twardością do jazdy z obciążeniem. Amatorzy ciągania przyczep za pikapami będą zadowoleni średnio. Zadowoleni, że istnieje taka możliwość (wiele elektryków nie może holować przyczep), a średnio bo masa przyczepy z hamulcami to skromne 1.000 kg, zaś DMC zespołu 4.050 kg. Auto nowoczesne, elektryczne, ale ma tradycyjny kluczyk, stacyjkę w kolumnie kierownicy i dźwignię ręcznego na środkowym tunelu. Do sterowania „biegami” służy pokrętło na wspomnianym tunelu. Co ciekawe, nie ma pozycji P, są R, N, D. Zostawiasz auto na N i na ręcznym. Włączenie elektrycznego motoru jest możliwe tylko na N.

Przeglądy trzeba robić co 30 tys. km albo co 2 lata. Gwarancja trwa 5 lat z limitem 100.000 km, na akumulator trakcyjny 8 lat względnie 200.000 km. Poza tym Maxus udziela gwarancji na oryginalne części zamienne, rok lub 20 tys. km.

5 Kopiowanie      6 Kopiowanie     7 Kopiowanie     8 Kopiowanie

Maxus T90 EV, czterodrzwiowy, pięciomiejscowy pikap, długość 5365 mm, szerokość 1900 mm, wysokość 1809 mm, ładownia ok. 1,0 m sześc, napęd na tył, silnik elektryczny 180 KM, maksymalnie 120 km/h, od 0 do 50 km/h w 5 s, pojemność akumulatora 88,55 kWh netto, średnie zużycie energii brak danych, zasięg w cyklu mieszanym WLTP 330 km, cena 259.900 zł netto (319.677 zł brutto), promocyjna 243.800 zł netto (299.874 zł brutto).

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

 

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE