Uta listopad

loga na www miedzy banery

Inelo 1170x150

loga na www miedzy banery

1150x300 Mercedes

loga na www miedzy banerybp 2024 karta bp Plus Aral 1170x300px 3

loga na www miedzy banery

Prometeon luty

Oleje Klimowicz banner

loga na www miedzy banery

Kaessbohrerloga na www miedzy banery

Oleje Klimowicz banner 2

Renault Master, tym razem „jamnik”

Testowaliśmy już kilka Masterów z zabudowami, teraz kolej na „jamnika”, czyli na skrzynię z plandeką i kontenerem narzędziowym.

Bardzo duży tylny zwis, 2,3 m, od razu rzuca się w oczy. W przeciwieństwie do osobowego, enerdowskiego Wartburga 353 rama sięga daleko (a rama pomocnicza jeszcze dalej), nie zachodzi więc obawa, że tył samochodu będzie się przeginał. Skrzynia ma konstrukcję aluminiową, burty z aluminium sięgają na 400 mm. Boczne ożebrowanie zostało wykonane z desek aluminiowych, podobnie ożebrowanie dachu – z rurek alu. Tak duże wykorzystanie stopów tego lekkiego metalu dało w efekcie stosunkowo niską masę własną 2.350 kg, co przy trzyipółtonowej DMC oznacza ładowność 1.150 kg. Przy takim nadwoziu nie ma możliwości holowania przyczep. Podłogę skrzyni pokrywa antypoślizgowa sklejka, z boku jest sześć uchwytów do mocowania ładunku, wyciąganych przy pomocy plastikowej trytytki. Prosty pomysł, wart naśladowania we wszelkiego rodzaju dostawczakach. Między trzymiejscową (1 + 2) szoferką a skrzynią z plandeką znajduje się opcjonalny kontener narzędziowy z płyt laminatowych, z dwoma rzędami listew do mocowania ładunku (razem cztery listwy), zamykany dwoma, aluminiowymi roletami. Dodatkowy kluczyk, przymocowany do pilota do auta, służy właśnie do obsługi rolety. Obrót o 360 st. w prawo powoduje otwarcie rolety, pełny obrót w lewo zamknięcie – trzeba do tego się przyzwyczaić. Bardzo przydaje się opcjonalna kamera cofania, na dole, z tyłu pomocniczej ramy. Obraz trafia na kamerę nad wewnętrznym lusterkiem (kabina ma tylną szybę). Wprawdzie kamerę zamontowano do góry nogami, ale to drobiazg, niewpływający na jakość obrazu. Cała zabudowa, w takiej konfiguracji, kosztowała 44.200 zł netto (egzemplarz na zdjęciach zarejestrowano pod koniec marca), jej wykonawca to firma Nadwozia Partner z Sosnowca na Górnym Śląsku. Tak jak w przypadku poprzednio opisywanych, modyfikowanych Masterów jakość wykonania należy ocenić wysoko, pamiętając oczywiście, że chodzi o pojazd praktycznie nowy.

1 Kopiowanie     2 Kopiowanie     3 Kopiowanie     4 Kopiowanie

Warto odnotować dobre osiągi 165-konnego turbodiesla 2.3 dCi i dobry komfort jazdy, zważywszy na tylne zawieszenie w postaci sztywnej osi z resorami piórowymi. Jak to w Masterze daszki przeciwsłoneczne są szerokie, w kabinie można skorzystać z dwóch wieszaków na ubrania, ale informacja o zewnętrznej temperaturze znika z centralnego ekranu, gdy korzysta się z nawigacji ze smartfona. Gwarancja na zabudowę jest 2-letnia, taka sama jak na auto. Przeglądy zabudowy nie są obowiązkowe, można je wykonać w firmie Nadwozia Partner po każdym roku użytkowania

 5 Kopiowanie     6 Kopiowanie     7 Kopiowanie     8 Kopiowanie

Renault Master Podwozie FWD L3 2.3 dCi 165 Extra, dwudrzwiowe, trzymiejscowe podwozie, rozstaw osi 4332 mm, długość 6320 mm, szerokość 2070 mm, wysokość 2255 mm, wymiary z zabudową: długość 7500 mm, szerokość 2180 mm, wysokość 2330 mm, objętość skrzyni z plandeką ok. 14 m sześc., napęd na przód, czterocylindrowy, rzędowy turbodiesel, dwie turbosprężarki, 2299 ccm, 165 KM przy 3500 obr./min, średnie spalanie w cyklu WLTP 13,1 l/100 km, cena 125.450 zł netto (154.303 zł brutto), cena z zabudową 169.650 zł netto (208.669 zł brutto).

 

Tekst i fot. Jacek Dobkowski

 

    okładkana stronę   okładka 10 2022   okladka   okładka fc   wwwokladka   okładka1   okładka 5 www

OBEJRZYJ ONLINE